Ga naar inhoud

Moederbord piept bij opstarten


Aanbevolen berichten

Hij geeft dus soms een aantal piepjes bij het opstarten, om precies te zijn gaat dat zo: pieppiep [pauze] piep piep piep piep piep piep piep piep Als hij piept startie niet op en ik moet ik hem resetten, daarna doetie het altijd weer goed. Ik had m'n hoop gevestigd op een verse installatie van XP maar dat mocht dus niet baten. Systeem: MSI845PE Max 2 mainboard P4 2.66 512mb DDR Ati Radeon 9700 Het is een AMI BIOS en het aantal piepjes wordt hier verklaard: [url]http://www.easyhome.in.th/technical/bios_sound.html#award[/url] Dit zou dus betekenen dat de 1e 2 piepjes 1 lange zouden kunnen zijn en daarna dus nog 8x: [i:74baabed81]Display card or monitor connected error[/i:74baabed81] Of het zijn 9 piepjes (1x piept hij altijd bij het opstarten dus 10-1=9): [i:74baabed81]ROM Error[/i:74baabed81] Of de 1e 2 piepje stellen helemaal niet mee :-? en dan zijn het dus 8 piepjes: [i:74baabed81]Display card memory Error[/i:74baabed81] Vidoekaart al extra aangeduwd, monitorkabel gecheckt... wat moet ik doen?
Link naar reactie
weet je wat je ook kan doen. Er lopen draadjes naar het computerspeakertje (onderop meestal) Als je die een losmaakt heb je al die piepjes ook niet meer en kan je eens goed gaan kijken zonder altijd doof te worden als dat ding opstart Maak gewoon ff al je geheugen los, draai ze eens om. Duw je grafische kaart hard aan dat was ook bij mij het probleem Succes ermee
Link naar reactie
videokaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, 'extra'goed aangedrukt... geheugen (1x512) eruit gehaald en er terug in gedaan... Pc aangezet en nu blijkt het probleem nog precies hetzelfde te zijn... vreemd is dat hij het dus af en toe doet en niet altijd. Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben maar als ik de pc aanzet en daarna uitzet, 10 seconden wacht, en dan weer aanzet gebeurd het nooit. Zet ik hem de volgende dag aan dan gebeurt het 9 van de 10 keer wel. Dus alsie lang uitstaat dan piept hij bij het opstarten, staat hij kort uit dan lijkt hij het niet te doen... raar, toeval misschien, maar wie weet helpt het bij het vinden van de oplossing.
Link naar reactie
[quote:83f9e39995="e-vo"]videokaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, 'extra'goed aangedrukt... geheugen (1x512) eruit gehaald en er terug in gedaan... Pc aangezet en nu blijkt het probleem nog precies hetzelfde te zijn... vreemd is dat hij het dus af en toe doet en niet altijd. Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben maar als ik de pc aanzet en daarna uitzet, 10 seconden wacht, en dan weer aanzet gebeurd het nooit. Zet ik hem de volgende dag aan dan gebeurt het 9 van de 10 keer wel. Dus alsie lang uitstaat dan piept hij bij het opstarten, staat hij kort uit dan lijkt hij het niet te doen... raar, toeval misschien, maar wie weet helpt het bij het vinden van de oplossing.[/quote:83f9e39995] als er een powercable naar toe loopt, die nog eens aandrukken.
Link naar reactie
Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability. Example: Kingston HyperX DDR500 PC4000 operates at 2.65V, 3-4-4-8, CL=3. For more information about specification of high performance memory modules, please check with your Memory Manufactures for more details.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...