Ga naar inhoud

[PC bouwen] 2 IDE-kabels op 2 IDE-apparaten?


Aanbevolen berichten

Je moet voor het toevoegen van zinnen op je eigen post even de edit functie gebruiken ederveen. Anders vul je het scherm zo. Alls je in je kast ruimte hebt voor een casefan zou ik er wel een plaatsen, al is het met een Duron 1600 niet heel erg nodig. Tussen die Whisperrock (goede koeler) en je cpu moet inderdaad koelprut. Dit moet alleen op de core van de cpu en zo dun mogelijk. (denk aan een drupje niet groter dan een speldeknop) Voor de hdd en de cd-rom mag je idd twee verschillende kabels gebruiken. Het nadeel hiervan is echter wel dat je de luchtstroom in je kast negatief beinvloed. Voordeel is dat je je dataverkeer niet moet delen op een kabel, maar of dit snelheidswinst meebrengt trek ik in twijfel.
Link naar reactie
wellicht kun je een keer een blik hierin werpen: http://www.freewebs.com/mverhaeg/Computer%20In%20elkaar%20zetten1.doc is een basic guide voor pc's in elkaar zetten (missen wel wat dingetjes zoals koelpasta op je cpu smeren :P) trouwes op die Spire koelers zit soms al een wit vlak met koelpasta, dit kan je ook gewoon laten zitten en dan dient het dus als koelpasta! :D die spul doet het best aardig :)
Link naar reactie
[quote:74287d9a2f="Ederveen"]Heb een [b:74287d9a2f]Duron 1.6 Ghz[/b:74287d9a2f] ingebouwd met een [b:74287d9a2f]WhisperRock IV[/b:74287d9a2f] koeler; dien ik daar nog koelpasta tussen te smeren of volstaat simpelweg de plaatsing hiervan?[/quote:74287d9a2f] onder mijn whisperrock III cooler zat al coolpasta op. zon wit vierkantje op de onderkant
Link naar reactie
Voor een 1600 zou ik niet meer dan 1 extra case fan plaatsen (of je moet het geluid voor lief nemen) (1 cpu fan, 1 PSU fan, en 1 casefan is voldoende voor die snelheid.) Koelpaste zit bij de whisper idd al aan de onderkant. En een paar ronde ide kabels zorgen in mijn ogen ook al voor een betere airflow. Mooi moederbordje (heb ik ook :lol: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...