Ga naar inhoud

Upgrade PC


Aanbevolen berichten

Hallo mensen , ik ben eigelijk computerfreakje maar heb een nieuw account aangemaakt hiero Duketheboss dus.. maar goed. Ik heb op Tweakers.net zitten kijken naar 2 nieuwe onderdelen die zijn als volgt : 1. Moederbord (Chaintech 7AIA5) Sokcet A AMD € 29- 2. Processor ( AMD Athlon XP 1800+) € 53- Geheugen heb ik zelf nog :) (SD-RAM ) ja ik weet het het is traag maar goed. Die AMD Athlon XP zal natuurlijk een hele verbetering zijn tegenover mijn Pentium III 866 neem ik aan hé. Ik heb al een paar reviews gelezen over deze processor (XP 1800+) en ik vindt hem zeer goed uit de bus komen oftewel beter gezecht ik stap over na Advanced Micro Devices (AMD) :P En later dit jaar rond Juni , ga ik mijn vga upgraden . Mijn maximale budget aan deze kleine maar toch doeltreffende upgrade is +- 85 Euro. Alvast Bedankt. Dé onderdelen die ik hierboven opnoemde ( MOBO , PROC) die ga ik dus over 3 weken al halen.
Link naar reactie
http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_spec.asp?MPSNo=13&PISNo=21 KT133 nix mis mee opzich COMPUTERFREAKJE (snap niet waarom nieuwe account eigenlijk) misschien leuk idee: koop een duron1600 bespaart je eurootje of 13 en dan aan iedereen die je kent vragen of ze wat zilverlijm hebben oid dit pruts je klein op de laatste L2 brug en je duron1600 veranderd miraculeus in en XP1900+ :) (heb ik iig gedaan, hij draait nu op 2000 mhz ;))
Link naar reactie
je snapt het niet he als je die zilverzooi erop prutst IS HET EEN AMD ATHLON XP 1900+ voor 40 eurootjes.... tis maar een idee ... vraag ff rond.... eej buurman heeft u toevallig een picoliter vloeibaar zilver voor me? (worden oa autoruiten mee gefixt, 2 milliliter flesje kost meer dan 10 euro) of ben ik nou te moeilijk bezig :roll:
Link naar reactie
[quote:23b4ac63cf="computer_nerdo"]de nieuwe duron's zijn thoroughbreds zonder ee gedeelte van hun cash dus als je pc athlon xp's ondersteund zal hij waarschijnlijk ook de duron 1600 ondersteunen, en anders koop je een ecs bordje voor 32 euro.[/quote:23b4ac63cf] Of AsRock, het schijnt dat mensen daar wat tevredener over zijn dan met een ECS. Maar ik moet voor mijn vriend ook nog een comp samenstellen en hij heeft een heel laag budget, maar dan heb ik zoiets van: maakt het wat uit of je een AsRock bord neemt of een Asus of MSI ofzo als je niet met het bordje gaat overklokken oid?
Link naar reactie
Het maakt niet veel uit. De prijs en de features zijn het belangrijkste. Het is echter wel nuttig om van te voren even te kijken of er niet veel problemen met een bordje zijn ondervonden. De laatste tijd hoor je hier veel het geluid dat er nogal wat ECS borden sneuvelen en e.g. heeft MSI ook een aantal wat oudere modellen die als brak te kennen staan.
Link naar reactie
[quote:c6d702f00b="Vandread"]je snapt het niet he als je die zilverzooi erop prutst IS HET EEN AMD ATHLON XP 1900+ voor 40 eurootjes.... tis maar een idee ... vraag ff rond.... eej buurman heeft u toevallig een picoliter vloeibaar zilver voor me? (worden oa autoruiten mee gefixt, 2 milliliter flesje kost meer dan 10 euro) of ben ik nou te moeilijk bezig :roll:[/quote:c6d702f00b] zilverlijm is niet goed voor voltmod @ Abit NF7-s, klasgenoot heeft zn mobo naar de tering geholpen, potlood werkte n iet goed, iemand anders gaf hem zilverlijm en zij dat dat wel werkte, hij krijgt wel het mobo vergoed van die vent :lol: maja hij zit nu op een athlon 650 te knoeien :lol: aangezien hij die zilverlijm nog thuis heeft ga ik mijn thorton daar es ff mishandelen 8) en vandread, dan mag ik weer gaan ouwehoeren over jouwn stepping :lol: (nee doe ik niet hoor :wink: )
Link naar reactie
[quote:30df28a382="NoepZoR"]zilverlijm is niet goed voor voltmod @ Abit NF7-s, klasgenoot heeft zn mobo naar de tering geholpen, potlood werkte n iet goed, iemand anders gaf hem zilverlijm en zij dat dat wel werkte, hij krijgt wel het mobo vergoed van die vent :lol: maja hij zit nu op een athlon 650 te knoeien :lol: aangezien hij die zilverlijm nog thuis heeft ga ik mijn thorton daar es ff mishandelen 8) en vandread, dan mag ik weer gaan ouwehoeren over jouwn stepping :lol: (nee doe ik niet hoor :wink: )[/quote:30df28a382] buh wat heeft die zilverlijm mod met een voltmod te maken :-? snap niet hoe dat elkaar kan beinvloeden, potlood geleid niet goed genoeg trouwes. ennuh..... deze week krijg ik een XP2500 :lol: dus je mag zeuren wat je wil :wink:
Link naar reactie
zullen we maar ons mond dichthouden.... dit gemuts gaat nog jaren door anders.... :-? :roll: wat verwacht je er nou van? dat je systeem anders gaat reageren ofzo? "Hoe zal de overstap zijn van Intel naar AMD grote verschillen , kleine ?" watvoor verschillen verwacht je eengodsnaam? het enige wat er zal zijn is een snelheidsverschil maar in windows zal je dit niet gigantisch merken, alleen in games enzo
Link naar reactie
Idd, je zal in games zeker een verschil merken, maar gewoon bij word e.d. niet denk ik. Met SD-ram heb je er zowiezo niet zo veel aan, want dat vertraagt enorm. [zeik mode] Duketheboss, alias computerfreakje, is dit niet je 20.000ste topic over iets wat je "misschien een keer" wil gaan kopen? Tsja mij boeit het niet zo heel veel, maar toch wel irritant af en toen :wink: [/zeik mode]
Link naar reactie
[quote:9a6422007a="igg"]niet als je met sdr-sdram blijft werken. dat is alsof je een ferrari op fietswielen zet, wel het vermogen, maar niet de mogelijkheid om het te benutten.[/quote:9a6422007a] Het maakt volgens mij niet bijster veel uit of je SDR of DDR geheugen in je cmputer hebt zitten. SDR is ietsje langzamer maar niet extreem veel volgens mij.
Link naar reactie
[quote:382fefeea7="computerbacterie"][quote:382fefeea7="igg"]niet als je met sdr-sdram blijft werken. dat is alsof je een ferrari op fietswielen zet, wel het vermogen, maar niet de mogelijkheid om het te benutten.[/quote:382fefeea7] Het maakt volgens mij niet bijster veel uit of je SDR of DDR geheugen in je cmputer hebt zitten. SDR is ietsje langzamer maar niet extreem veel volgens mij.[/quote:382fefeea7] Dat scheelt wel een heleboel hoor, DDR is veel sneller en komt de communciatie snelheid met o.a. de cpu erg ten goede.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...