Ga naar inhoud

Moederbord met pci-lancard probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Asus-a7v333-x moederbord met onboard NIC-van Asusteck;Internet aangesloten via deze onboard-NIc werkt prima. De problemen beginnen als ik deze computer via pci-lancard (Edimax Fast Ethernet adapter) via cross-cable aan een andere pc wil koppelen.De internet verbinding valt onmiddelijk weg; intern netwerk functioneerd niet en het bekijken van "Network connections"via Control Panel verloopt zeer traag. Ik heb inmiddels geprobeerd de nieuwste drivers van NIC's en moederbord te installeren.In de manual kan ik niks vinden over het niet ondersteunen van pci-lan cards. Ieder advies is welkom!!
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie, maar ik ben er inmiddels achter dat het niets met dat pci-kaartje te maken heeft: ik heb inmiddels de 2 computers verwisseld en nu internet aangesloten op een pc met moederbord met 2x onboard lan; nu heb ik dus hetzelfde probleem,op het moment dat ik die cross-cable aansluit wordt alle netwerk-activiteiten uitgeschakeld... Aangezien ik die cross-cable zelf in elkaar gezet heb, zou je denken dat daar het probleem in moet zitten; echter toen op de internet-pc windows2000(nu op beide WinXp) geinstalleerd was, werkte het wel,dus kabel moet goed zijn. Ik denk dat het meer iets met WindowsXP te maken heeft.
Link naar reactie
[quote:ccf7c1537a="HermanH"]Helaas moet je vaak de LAN-uitgang op het moederbord in de BIOS uitzetten als je gebruik wilt maken van een (of meer) PCI LAN kaart(en).[/quote:ccf7c1537a] Dit is niet waar, discrete netwerkkaarten zitten de on-board LAN niet in de weg. Als het om geluidskaarten gaat heb je wel gelijk.
Link naar reactie
Dit is een probleem met de routering. Als je de tweede NIC aansluit met een crosskabel naar de andere PC, gebruik je tussen deze twee PC's een IP-range apart van de "internet LAN-verbinding"? Zo ja, heb je dan ook een default gateway geconfigureerd op deze tweede NIC? Zo ja, moet je deze weghalen. Je hebt alleen een default gateway nodig op het moment dat je netwerk-verkeer genereert wat bestemd is voor een host buiten je lokale netwerk. Tussen twee PC's onderling, blijft al het verkeer in het lokale netwerk, dus als je op deze verbinding een defaut gateway hebt geconfigureerd, weet je PC niet via welke default gateway het verkeer richting het internet moet verlopen. De volgede situatie zou moeten werken: NIC 1 (voor internet): IP-adres 192.168.1.x / 255.255.255.0, def. gw: <IP van router> NIC 2 (cross-cable): IP-adres 192.168.2.1 / 255.255.255.0, geen def.gw. Andere PC (cross-cable): IP-adres 192.168.2.2 / 255.255.255.0, geen def.gw.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...