Ga naar inhoud

Overklokken & OnBoard Geluidskaart


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asrock moederbord, met een P4 2,4 Ghz processor erop. Nu heb ik deze processor overgeklokt naar 2,6 GHz waarbij de processor zelf prima blijft functioneren. Echter krijg ik nu wel het probleem dat mijn onboard geluidskaart wegvalt. er zit een C-Media geluidskaart onboard en ook USB en LAN ect. Alles functioneert, behalve de geluidskaart. Windows "ziet" hem gewoon [u:5c67aab066]helemaal[/u:5c67aab066] niet. Wanneer ik mijn processor weer op normale toeren laat draaien komt de geluidskaart automatisch weer terug in windows. Is dit probleem bekend? Wat kan ik hier aan doen? En wat is de oorzaak? want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Mvg, Leon
Link naar reactie
Kan dat overklokken via de FSB kwaad voor andere apparatuur, bijvoorbeeld mijn grafische kaart of andere "aanhangsels"? En loopt mijn geluidskaart schade op? Toch vraag ik me af of er nog andere, betere, aanraadbare oplossing c.q. manieren om over te klokken zijn. Het is niet persee nodig dat overklokken, maar het is wel leuk om eens wat dieper op in te gaan. Kan iemand me misschien iets van documentatie aanrade? Thnx Leon
Link naar reactie
Blijvende schade zal er niet optreden door het verhogen van je FSB, dus er wat mee spelen kan geen kwaad. Een goede introductie in het OC weze n is BA's OC-guide, een links vind je in de FAQ (bovenste topic). Een andere manier van OC'en is met de multiplier maar dat is bij een P4 helaas niet mogelijk. Haal btw dat plaatje uit je sig, mag niet volgens de forum richtlijnen. Bovendien ken ik mijn IP en ISP wel en weet ik ook wel dat mijn PC'tje op GNU/Linux draait ;-)
Link naar reactie
[quote:61b49cd2ce="Marcel de Reus"]Haal btw dat plaatje uit je sig, mag niet volgens de forum richtlijnen. Bovendien ken ik mijn IP en ISP wel en weet ik ook wel dat mijn PC'tje op GNU/Linux draait ;-)[/quote:61b49cd2ce] :lol: als je fsb op hogere snelheden draaien kan je ook harddisk corruptie krijgen.... ongeveer wanneer de pci-bus 40 of hoger word pcibus= FSB/devider (kijk in je bios, manual etc)
Link naar reactie
[quote:2169c3ba69="Marcel de Reus"]Haal btw dat plaatje uit je sig, mag niet volgens de forum richtlijnen. Bovendien ken ik mijn IP en ISP wel en weet ik ook wel dat mijn PC'tje op GNU/Linux draait ;-)[/quote:2169c3ba69] Ik dacht dat die regels er waren net zo als alle andere regels; om gebroken te worden? :wink: Tis al weg Ik ga eens nogmaals BA's OC guide lezen. Heb ik ooit al eens over heen gekeken. Maar nog niet grondig doorgelezen (Sorry BA) Maar inprincipe kan ik dus gewoon mijn PCI geluidskaart erin proppen en mijn onboard geluidskaart uitzetten, en doorgaan met overclocken? zonder dat dit veel blijvende schade opleverd aan CPU/MOBO/Geheugen of grafische kaart?
Link naar reactie
Helaas geen dividers in te stellen in mijn BIOS. Moet zeggen dat mijn USB poorten ook beginnen te weigeren, dus ga ik eens van voor af aan begin op 2,4 GHz en langzaam om hoog om te kijken wanneer ik pas last krijg met de rest van mijn hardware. moet wel zeggen dat de processor nog niet eens warm word bij 3,06 GHz.. Slecht 37 graden. Da's toch behoorlijk netjes als je het mij vraagt. Mvg, Leon
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...