Ga naar inhoud

enermax slecht?


Aanbevolen berichten

[quote:e45c78e741="koene"]ik hoor regelmatig geruchten dat enermax slecht is....dat je bijvoorbeld slechte voltages hebt, en dat ze dus instabiel zijn. klopt dit?[/quote:e45c78e741] Waar heb je dat gelezen/gehoord? Ik heb een Enermax Fannetje, op 1000 toeren gezet, nou, dat vind ik dan redelijk stil. En ik heb niet last van zowiets als storingen.
Link naar reactie
Waar hoor je dat? In winkels moet je altijd een beetje oppassen. Soms kunnen ze een bepaald produkt niet leveren en/of verkopen ze liever iets anders, waar ze meer aan verdienen. Ik heb een Enermax voeding, en die bevalt me goed. Als de fan voluit draait is ie wel wat lawaaierig. Maar dat is dan ook het enige.
Link naar reactie
qua prijs zijn ze wel interessant, en ze behalen niet eens zulke slechte voltages. oke, qua stabiliteit zal ie natuurlijk nooit een Truecontrol benaderen, maar het zijn zeker geen slechte voedingen... wat heb je er allemaal aanhangen? en tot in hoeverre wil je overclocken, want het wordt pas instabiel op de V lijnen als je echt ver overclocked. ook scheelt het vaak per moederbord hoe er aan de V lijnen getrokken word. op mijn ex 8rda+ had ik waardeloze voltlijnen met mn CWT voeding. met 180mhz FSB was de 5V toen vaak minder dan 4,85 Volt. nu met meer dan 200FSB op mn abitje is ie nog precies 5V.... :roll:
Link naar reactie
[quote:b6daf38054="turbulence"]qua prijs zijn ze wel interessant, en ze behalen niet eens zulke slechte voltages. oke, qua stabiliteit zal ie natuurlijk nooit een Truecontrol benaderen, maar het zijn zeker geen slechte voedingen... wat heb je er allemaal aanhangen? en tot in hoeverre wil je overclocken, want het wordt pas instabiel op de V lijnen als je echt ver overclocked. ook scheelt het vaak per moederbord hoe er aan de V lijnen getrokken word. op mijn ex 8rda+ had ik waardeloze voltlijnen met mn CWT voeding. met 180mhz FSB was de 5V toen vaak minder dan 4,85 Volt. nu met meer dan 200FSB op mn abitje is ie nog precies 5V.... :roll:[/quote:b6daf38054] kijk in m'n onderschrift voor wat ik dr allemaal aan heb hangen :)
Link naar reactie
Niet akkoord met die geruchten. Ik heb 5 maanden geleden een systeem samengesteld. De voeding heb ik toen gekozen gebaseerd op een aantal reviews waarbij Enermax steeds als een van de betere of zelfs de beste uitkwam. Enermax was ook 1 van de weinige waarbij het in de manual opgegeven vermogen ook effectief gehaald werd (zonder dat er iets stuk ging). Ik ben sindsdien tevreden van mijn Enermax al moet ik wel toegeven (zoals hiervoor al vermeld werd) dat de fan hoorbaar is als ge ze op het max toerental laat draaien.
Link naar reactie
[quote:b5250bd96c="smeuning"]Niet akkoord met die geruchten. Ik heb 5 maanden geleden een systeem samengesteld. De voeding heb ik toen gekozen gebaseerd op een aantal reviews waarbij Enermax steeds als een van de betere of zelfs de beste uitkwam. Enermax was ook 1 van de weinige waarbij het in de manual opgegeven vermogen ook effectief gehaald werd (zonder dat er iets stuk ging). Ik ben sindsdien tevreden van mijn Enermax al moet ik wel toegeven (zoals hiervoor al vermeld werd) dat de fan hoorbaar is als ge ze op het max toerental laat draaien.[/quote:b5250bd96c] jij kan mij niet wijsmaken dat bijvoorbeeld een Antec truecontrol minder presteert als een stuk goedkopere Enermax voeding. :wink: ok, voor een gewone gebruiker zal het niet zozeer een slechte voeding zijn, maar hij is van plan te gaan overclocken, en dan is enige stabiliteit op de Voltlijnen een belangrijk iets. kun je dan eens een link doorgeven waar de voeding goed werd getest??? @ koene; aangezien de A7n8X wel redelijk goed overclocked zou ik toch eens wat OC guides doorlezen. aangezien marcel ook van mening is (net als ik zelf) dat de V lijnen niet echt stabiel zijn, zou ik toch wat meer ervaringen/benchmarks doorlezen. het zou zonde zijn als je een dure voeding koopt, waar je later niks aan hebt. een standaard Antec voeding is misschien iets duurder, maar heeft stukken beter en stabielere V lijnen. mijn CWT 430 Watter is ook niet echt aan de extreem prijzige kant en heeft ook zeer stabiele voltlijnen..
Link naar reactie
[quote:27a36a9c0a="turbulence"][quote:27a36a9c0a="smeuning"]Niet akkoord met die geruchten. Ik heb 5 maanden geleden een systeem samengesteld. De voeding heb ik toen gekozen gebaseerd op een aantal reviews waarbij Enermax steeds als een van de betere of zelfs de beste uitkwam. Enermax was ook 1 van de weinige waarbij het in de manual opgegeven vermogen ook effectief gehaald werd (zonder dat er iets stuk ging). Ik ben sindsdien tevreden van mijn Enermax al moet ik wel toegeven (zoals hiervoor al vermeld werd) dat de fan hoorbaar is als ge ze op het max toerental laat draaien.[/quote:27a36a9c0a] jij kan mij niet wijsmaken dat bijvoorbeeld een Antec truecontrol minder presteert als een stuk goedkopere Enermax voeding. :wink: ok, voor een gewone gebruiker zal het niet zozeer een slechte voeding zijn, maar hij is van plan te gaan overclocken, en dan is enige stabiliteit op de Voltlijnen een belangrijk iets. kun je dan eens een link doorgeven waar de voeding goed werd getest??? @ koene; aangezien de A7n8X wel redelijk goed overclocked zou ik toch eens wat OC guides doorlezen. aangezien marcel ook van mening is (net als ik zelf) dat de V lijnen niet echt stabiel zijn, zou ik toch wat meer ervaringen/benchmarks doorlezen. het zou zonde zijn als je een dure voeding koopt, waar je later niks aan hebt. een standaard Antec voeding is misschien iets duurder, maar heeft stukken beter en stabielere V lijnen. mijn CWT 430 Watter is ook niet echt aan de extreem prijzige kant en heeft ook zeer stabiele voltlijnen..[/quote:27a36a9c0a] antec vind ik gewoon veels te duur... De a7n8x mag dan wel leuk oc'en maar met pc2700 geheugen kom je toch niet echt hoog lijkt me. ze raden hem me juist aan omdat hij klappen kan opvangen(wisselen van amere) wat de antec weer niet kan. het wordt de 350 watt versie, ik heb er nu standaard sweex 300 watt voeding in zitten.
Link naar reactie
Ik beweer niet dat Enermax de enige ware is. Ik heb geen enkel probleem om toe te geven dat Antec ook een topmerk is, ik heb trouwens een tijdje getwijfeld tussen Enermax en Antec maar Antec was moeilijker te vinden. Ik heb enkel gereageerd omdat Enermax in vraag gesteld werd. Een review waar Enermax goed uitkomt staat onder http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1841&p=1. De reviewers waren "impressed" met Enermax. De Antec TruePower staat er ook in en scoort prima. De review waar Enermax als beste uitkwam heb ik gelezen in een magazine maar ik kan daar niet direkt een link voor vinden. Die Enermaxen zijn trouwens geen goedkoop prutsen, ik heb mijn model (een 430 Watt) dik over de 100 Euro betaald.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...