Ga naar inhoud

Overklokken K6


Aanbevolen berichten

Weet iemand wat de goede cores zijn voor een AMD K6-2 om te overklokken. Ik kan waarschijnlijk een 450 mhz krijgen die ik dan ff aan de tand wil voelen. maar als iemand een goede core weet, kijk ik daar nog ff naar. Komt op supersocket7 mobo. Met 100mhzfsb (met jumpers klooien) en geheugen is pc133 dat ik dus ook dan op 100mhz laat draaien.
Link naar reactie
met die processors overclocken is nou ook niet echt een feestje... omdat er tegenwoordig zulke grote prestatiewinsten meegemaakt worden, en het nu echt per core en stepping uitmaakt hoever je komt is het nu relevant om een lijst aan te maken met goeie steppings.. ik denk dat er niet een database zal zijn met deze oude processors.. reken er ook niet op dat je fenomenale prestaties neer zult zetten..
Link naar reactie
[quote:793682239c]ik denk dat er niet een database zal zijn met deze oude processors.. reken er ook niet op dat je fenomenale prestaties neer zult zetten..[/quote:793682239c] Nee dat verwacht ik ook niet, maar met erg veel mazzel moet het toch wel te doen zijn om een 450 op 550 te laten lopen? Tsja ik heb er niet zoveel verstand van, maar lijkt me gewoon leuk. Is btw me oude systeempje der zit nu een 300mhz in en die komt niet boven 350 uit. :wink: :lol:
Link naar reactie
Nee, dat is niet zo makkelijk. Je moet blij zijn als je een overklok hebt van 10%! Die dingen overklokken echt zwaar niet!!! 95MHz fsb versies willen soms nog wel een beetje, maar vooral de versies met een fsb van 100MHz schijnen niet te willen. Het zijn heethoofden. Wel 1 tip: sloop de heatspreader eraf. Die core's van die dingen schijnen echt uberglad te zijn. Neem een socket A heatsink en lap die. Dan kan je zonder koelpasta draaien. Voor de rest veel suc6, maar verwacht er niet al te veel van.
Link naar reactie
Na ja, ik gaat het weleens proberen. Eerst moet ik die processor nog ff zien te regelen, ken hem krijgen voor broodje kroket dus dat valt wel mee :lol: . [img:de2669e07a]http://www.yoohan.nl/Ellende/koeler1.JPG[/img:de2669e07a] Links is die std socket7 koeler, rechts een Orb koeler waar "Titan"op een stickertje staat. Deze koeler is toch wel goed voor als ik beetje wil overklokken. Komt van een Duron geloof ik van 1400mhz ofzo(socket A dus). Dus qua sterkte zou het wel moeten kunnen. @Tweakermatt 8) : Hoe ken ik die heatspreader eraf slopen? Gewoon schroevendraaier ertussen zetten? En dan maar hopen dat het goed gaat ofzo, ik heb geen zin in kapotte processor namelijk.
Link naar reactie
[quote:991c500056="yoo_han"]@Tweakermatt 8) : Hoe ken ik die heatspreader eraf slopen? Gewoon schroevendraaier ertussen zetten? En dan maar hopen dat het goed gaat ofzo, ik heb geen zin in kapotte processor namelijk.[/quote:991c500056] Mmh, weet ik niet precies. Volges mij kan het met een klein mesje, maar ik weet het niet zeker. En @n00bzors forum had ook iemand dat gedaan bij een K6, zoek het ff op, hij had een pic gepost en je kan m mss vragen hoe hij dat gedaan heeft. Anders moet je ff googlen.
Link naar reactie
[quote:d5eadebd05="plextor"]wat voor mobo heb je voor die cpu[/quote:d5eadebd05] Het is een oude Soltek SL54-U5 [img:d5eadebd05]http://www.yoohan.nl/Ellende/soltek2.JPG[/img:d5eadebd05] Zoals je kunt zien op het plaatje is het een AT mobo, waarop je met dipswitches de processor en alles in moet stellen. Ik gebruik dit mobo, net als mijn vader(die dezelfde ook heeft) al sinds 1998 zonder problemen. Ik vind hem zeer stabiel. [quote:d5eadebd05="tweakermatt"]Mmh, weet ik niet precies. Volges mij kan het met een klein mesje, maar ik weet het niet zeker. En @n00bzors forum had ook iemand dat gedaan bij een K6, zoek het ff op, hij had een pic gepost en je kan m mss vragen hoe hij dat gedaan heeft. Anders moet je ff googlen[/quote:d5eadebd05] Ik laat hem er denk maar gewoon opzitten, ken ik tenminste ook niks slopen :lol: . Altijd als ik zoiets precies moet doen, sloop ik het namelijk 8) .
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...