Ga naar inhoud

Dual Channel ddr


Aanbevolen berichten

Ik ga een nieuw mob bestellen (vanaaf nog) maar nou zit ik ff met de geheugen keuze ik heb als mobo gekozen voor een Abit nf2 Nforce 2 en een AMD xp 2800+ eneen spire wisperrock III nou wil ik weten als ik 2 lossen geheugen bankjes koop 2 dezelfde. Twinmos 256 MB pc3200 cl2.0 of moet ik zon "dual"setje van twinmos hebben met een cl van 2.5 (daar zitten er 2 in 1 verpakking Werkt dit dan met dual channel of zo hoe werkt dat nou
Link naar reactie
ik zou toch voor een dual channel-setje pleiten. Heb zelf de a7n8x van Asus en had eerst 2 losse 512 reepjes van Twinmoss. Heel veel gezeik gehad en het niet aan de praat gekregen. Heb het kunnen ruilen voor een setje en geen enkel probleem meer :D . Zou dus de gok niet wagen. Prijsverschil hoeft noet groot te zijn als je slim shopt: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/298[/url]
Link naar reactie
Zelf gebruik ik 2x256mb geheugen van corsair (400mhz). Bij mij werkt het perfect. Een kennis van mij heeft hetzelfde geheugen draaien op een abit nf7 en dat werkt ook perfect. Als het niet al te veel scheelt in prijs moet je een kijken of je ook cas2 geheugen te pakken kunt krijgen edit: ik zie dat je twijfelt tussen 'losse cas2' en zo'n setje van cas2.5 dan kan je beter voor cas2 gaan. het werkt meestal toch wel
Link naar reactie
@ Ed kroket (whats in a name :wink: ) dat is juist ook het probleem met de A7n8x. die is heel erg picky met het geheugen wat je erin prikt. het zelf de Abit ook, en die vreet zo goed als alles wel. zoals marcel ook al zegt; vaak is het gewoon een boel marketing praat, maar maakt het in de praktijk helemaal niks uit (behalve dat je beurs er lichter van wordt)
Link naar reactie
[quote:ad5c5a736f="warpcoil"]Meestal zijn ze wat duurder ja... Let wel op dat je geheugen met dezelfde toegangstijden met elkaar vergelijkt (de kans is groot dat pakje twinx cas2.5 heeft en de losse reepjes cas2)[/quote:ad5c5a736f] de meeste reepjes draaien zonder probleem wel op CAS 2, dus daar zal het probleem echt niet liggen.... ik zie net ook even zoals zjarl ook aangaf bij www.perfectsystems.nl en ze zijn nagenoeg even duur, dus daar zal het echt niet aan liggen... Damn, zie mijn mem er ook tussen staan... nu betaal je per reepje 85 euro, ik toen bijna 1x meer :cry: :cry:
Link naar reactie
Hoezo als je gaat overklokken heb je ander geheugen nodig. Er zijn ook mensen die dit geheugen hebben en ook een behoorlijk overklok wat is er mis met dit geheugen ? Ga je verschil in snelheid en preformce merken tussen wat ik nu heb en wat ik gekocht heb ?? Ik heb nu MSI KT3 ulta + AMD AXP 1600 + 256 MB pc2700 kingston geheugen en heb hetvolgende gekocht Abit nf7 Nforce 2 + AMD AXL 2800 + 2*256 MB Pc3200 twinmos gehuegen BTW Ik hoorde dat Abit stopte met het produceren van Nforce moederbordjes :-? gaat dit nog gevolgen hebben voor de crivers en ondersteuning ????
Link naar reactie
[quote:f734e7f1b9="Brainboy"]Hoezo als je gaat overklokken heb je ander geheugen nodig. Er zijn ook mensen die dit geheugen hebben en ook een behoorlijk overklok wat is er mis met dit geheugen ? Ga je verschil in snelheid en preformce merken tussen wat ik nu heb en wat ik gekocht heb ?? Ik heb nu MSI KT3 ulta + AMD AXP 1600 + 256 MB pc2700 kingston geheugen en heb hetvolgende gekocht Abit nf7 Nforce 2 + AMD AXL 2800 + 2*256 MB Pc3200 twinmos gehuegen BTW Ik hoorde dat Abit stopte met het produceren van Nforce moederbordjes :-? gaat dit nog gevolgen hebben voor de crivers en ondersteuning ????[/quote:f734e7f1b9]je zult het wel merken als je spellen speelt en misschien dat een paar programmas een fractie van een seconde sneller zijn, maar als je het aan mij vraagt vind ik het een onnodige upgrade.
Link naar reactie
een onnodige upgrade is het zeker niet. ik weet niet wat de bedoeling van de upgrade was. sneller games spelen? wat voor videokaart heb je dan? maar twinmoss heeft hele verschillende chips op het geheugen zitten, de winbond chips komen vaak wel redelijk ver. maar er zijn ook twinmos reepjes die helemaal niet ver komen. maar omdat die losse reepjes al cas2 zijn, kan je die misschien toch het best nemen en die op cas2.5 zetten en overklokken maar :P
Link naar reactie
Ik heb nu tijdelijk een Club 3D 9100 een 9600 pro is on the way. Maarja echt die hard overklokken ga ik ook niet doen. Mischien even de de fsb wat omhoog en de vcore als dat moet/kan mischien wat geheugen timings verander als ik weet oe dat moet (hint iemand een howto in ned.) Dan heb ik toch een redelijk systeempje dacht ik zo. Alleen mijn HD's zijn niet echt bevordelijk voor de snelheid. De een is een maxtor 40 gig (5400 rpm dacht ik) de andere is een oudere seagate baracuda 20 gig verder geen info over
Link naar reactie
Je gekochte mem kan 400mhz (2x200) aan, nu moet 200mhz dus geen probleem zijn. Duurdere reepjes kunnen iets voorbij hun eigenlijke mhz trekken, maar als je niet verder gaat dan 200 zal je met je gekochte 3200 zeker geen problemen hebben, omdat je een aardig merk mem hebt gekocht kan je op fsb zelfs mischien er wat meer uit trekken. Ik weet niet of je plank een agp/pci lock heeft anders kan dat wel wat probleempjes geven. Met rustige stapjes je fsb verhogen tot de max en dat wat om laag gaan. Wil je dan nog verder moet je voltage aanpassen en als laatste men timings etc. Ik had daar geluk mee, hoefde alleen mijn fsb omhoog te gooien naar 200 en ik was klaar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...