Ga naar inhoud

vraagje over de procesor voor werkstuk


Aanbevolen berichten

[quote:2c233343d8="trabbit"]Ik vroeg me af of het L1 cache geheugen in de procesor zit of op het moederboard. En weet iemand een site of van zichzelf de technische verschillen tussen: motorola, amd en intel cpu's.[/quote:2c233343d8] L1 cache zit op de CPU zelf gebakken. Over die technische verschillen, bedoel je daarmee de ingebouwde instructies (SSE, 3dnow) of echt de technische kant. (hoe werkt de cpu?) Over dat eerste kun je informatie van de sites van de fabrikant halen, dat zal waarschijnlijk zijn: www.intel.com www.amd.com www.motorola.com
Link naar reactie
[quote:da2e3615ed="De Geest Van Oirlo"][quote:da2e3615ed="trabbit"]Ik vroeg me af of het L1 cache geheugen in de procesor zit of op het moederboard. En weet iemand een site of van zichzelf de technische verschillen tussen: motorola, amd en intel cpu's.[/quote:da2e3615ed] L1 cache zit op de CPU zelf gebakken. Over die technische verschillen, bedoel je daarmee de ingebouwde instructies (SSE, 3dnow) of echt de technische kant. (hoe werkt de cpu?) Over dat eerste kun je informatie van de sites van de fabrikant halen, dat zal waarschijnlijk zijn: www.intel.com www.amd.com www.motorola.com[/quote:da2e3615ed] Ik bedoel echt de verschillen tussen de cpu's dus bv tussen hoe ze de registers gebruiken en hoe ze werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...