Ga naar inhoud

Problemen na crashen XP


Aanbevolen berichten

Mijn systeem Ahtlon 1800XP met 512 MB en 9600XT Radeon, is vorige week gecrashed. XP opnieuw geinstalleerd en alles weer een beetje hersteld. Alleen is het voor mij onmogelijk om de catalyst drivers die ik eerst gebruikte te gebruiken. Het systeem komt dan niet eens in het inlogscherm. Games draaien dus ook niet meer. Tevens lijkt de hele boel supertraag. Ik heb een burnit test gedaan en die geeft eigenlijk helemaal geen problemen. Is het handiger om gewoon mijn hele disk te formatteren en dan overnieuw te beginnen?
Link naar reactie
Ja, het is misschien wel makkelijk om de hele boel opnieuw te installeren. Maak daarom backups van je bestanden. Download dan ook de allernieuwste srivers voor die video kaart van internet. Probeer het dan nog eens. P.S. Start je PC eens op in de veilige modus, en kijk dan eens of ie dan nog steeds heel erg langzaam is.
Link naar reactie
[quote:416b264356="DenMore"]Tevens lijkt de hele boel supertraag. Ik heb een burnit test gedaan en die geeft eigenlijk helemaal geen problemen. [/quote:416b264356] Duidt meestal op defect geheugen of een defecte harde schijf of een beschadigde Windows installatie. Misschien dat Burnit zijn werk goed doet. Op zich vertrouw ik voor een geheugen het meest op Memtest86, en voor de HD test op diagnostische software van de HD fabrikant. Heb je enige idee waarom de boel gecrashed is? Is dit de eerste keer? Heel verstandig is om altijd schoon te beginnen. Als bij het formatteren bijvoorbeeld al slechte sectoren worden gevonden, dan weet je dat er wat mis met de HD. Het blijft bijna nooit bij een paar foutjes. Helaas is WIndows en MS-DOS heel erg tolerant, daarmee worden zwakke plekken, te vaak toch goedgekeurd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...