Ga naar inhoud

Bios update gaat niet goed


Aanbevolen berichten

Ik heb van een Asus p2l97 moederbord de bios geupdated. De utility en nieuwe bios bij asus site weggehaald. Geinstalleerd en was succesfully. Daarna opnieuw geboot en toen "load setup defaults" gedaan. Save en Exit gedaan en weer opgestart, maar nu blijft hij hangen met de melding "Update DMI Information" en als ik "load bios default's" dan laat ie niks zien en blijft ook hangen. Wie weet een oplossing? of wordt het een nieuw moederbord? bvd
Link naar reactie
Waarom heb je eigenlijk de BIOS geflashed? Zomaar flashen omdat er een nieuwe (beta)versie is, is nooit aan te raden als je pc loopt zoals hij moet doen. Probeer eens een lagere BIOS versie. (geen beta !!) Vaak blijkt dat die beter werken dan de laatste nieuwe. (zeker misschien in jouw geval) :wink:
Link naar reactie
40 gb harddisk loskoppelen en met oude kleine schijf opstarten... pc hangt waarschijnlijk door te grote HD... (heb ik ook eens gehad met te grote HD) een losse kaart met udma ide poorten is een betere oplossing.Er zijn dure (promise) kaarten van ong 65 euro en ook hier en daar goedkopere kaarten verkrijgbaar...(ong 30 euro)....
Link naar reactie
[quote:e84d83d3e0="BrigitteW"]Hmm, dat heb ik nog nooit gedaan na een bios flash en alles draait hier als een tierelier. Lijkt me alleen een mogelijke oplossing als ie na een flash niet meer wil starten.[/quote:e84d83d3e0] Hangt af van het moederbord. Had indertijd een Abit KT7A, welke na een bios-update nooit wou opstarten voodat het bios gereset werd.
Link naar reactie
bij je mobo zat als het goed is op de driver-cd het programma "Asus DMI configuration utility". Hiermee kan je DMI informatie schrijven,resetten enz. Het programma moet van een bootdiskette worden gestart (in zovere dit nog mogelijk is) misschien dat dit helpt.... trouwens als je hem zover krijgt dat ie van diskette boot, kan je ook een ander bios terug flashen. Het probleem is wel bekend, heb echter nog nergens een echte oplossing gevonden.... zie http://www.enablers.com/board/messages/1818.html
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...