Ga naar inhoud

computer loopt soms zomaar vast


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik heb een vraag; zins een week loopt de pc van mijn zoon zo nu en dan vast. Ik moet hem dan opnieuw opstarten. Is er ook op internet een progamma te downloaden waar mee ik het moederbord videokaart geheugen ed kan controleren op fouten. ps ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd en de hele schijf geformateerd tot twee keer aan toe. hij loopt willekeurig vast . Ik hoop dat iemand wat weet :-?
Link naar reactie
willekeurig vastlopen wijst vaak op een geheugenfout. download eens memtest van www.memtest86.com . deze test een tijdje laten draaien. mocht ie problemen ondervinden dmv weergave van errors, dan heb je te maken met een geheugenprobleem. evt andere tests voor de rest van je hardware; www.passmark.com en dan de burnin wizard downloaden. hiermee kan je elk hardware onderdeel onafhankelijk stressen om zo evt te zien waar fouten gegenereerd worden.
Link naar reactie
[quote:f1e8aee151="Power"]Hallo allemaal ik heb een vraag; zins een week loopt de pc van mijn zoon zo nu en dan vast. Ik moet hem dan opnieuw opstarten. Is er ook op internet een progamma te downloaden waar mee ik het moederbord videokaart geheugen ed kan controleren op fouten. ps ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd en de hele schijf geformateerd tot twee keer aan toe. hij loopt willekeurig vast . Ik hoop dat iemand wat weet :-?[/quote:f1e8aee151] Doet die PC dat pas, of is dit een klaaw die al een tijdje er is. Probeer anders een Windows 2000 of een ander Windows-OS erop te zetten, en kijk dan eens wat ie dan gaat doen. Suc6 P.S. Het lijkt mij toch ook een geugenfout 8)
Link naar reactie
[quote:63ec841f3d="turbulence"]willekeurig vastlopen wijst vaak op een geheugenfout. download eens memtest van www.memtest86.com . deze test een tijdje laten draaien. mocht ie problemen ondervinden dmv weergave van errors, dan heb je te maken met een geheugenprobleem. evt andere tests voor de rest van je hardware; www.passmark.com en dan de burnin wizard downloaden. hiermee kan je elk hardware onderdeel onafhankelijk stressen om zo evt te zien waar fouten gegenereerd worden.[/quote:63ec841f3d] ik heb het gedaan maar de test gaf alles als goed aan. Maar ik heb de geheugenmodules omgewisseld, heb namelijk 3 x 128mb 2 gelijke en een ander merk. die andere zat in slot 1; maar heb hem nu in het laatste slot gedaan en het lijkt te werken want hij loopt niet meer vast. Bedankt voor jullie reactie :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...