Ga naar inhoud

pc loopt onder het booten vast


Aanbevolen berichten

ik heb een pctje staan: amd 2200+ asrock k7s8x het os wil niet booten of loopt onder booten vast, opnieuw instaleren helpt niet. hij geeft wel een keer aan dat de usb controller, lan device en multimedia device op een irq zitten maar ik dat dat in mijn bios (american megatrends, sis chipset) niet veranderen, als ik ze disable start windows op maar loop hij nog steeds vast! wie kan me helpen?
Link naar reactie
[quote:9332c4a2a1="pcguy"]bootvolgorde heb ik verandert nagekeken en vanalles geprobeerd helpt niet, me geheugen heb ik gecontroleerd zit goed, cooler zit ook goed en een vriend van me heeft dezelfde videokaart en moederbord en die ondersteunen elkaar,[/quote:9332c4a2a1] dan is er maar een oplossing. koop een echt mobo . ASUS ABIT GIGABYTE EPOX CHAINTECH ESC
Link naar reactie
[quote:a78eaaa5d0]esc=ecs? ... en als dat zo is... die zijn nog k*terderderderder dan asrock! :P[/quote:a78eaaa5d0] Elitegroup ja..., sta ik ook niet zo op te springen. Shuttle, Soltek en Soyo mogen ook wel in het rijtje aanraders.. Wat de vraag betreft: Weet je zeker dat je in het bios de fdd als 1e bootdevice hebt gezet voordat je de bootflop probeerde? Een msdos bootdisk wel ook nog wel eens helpen.. Ook kun je proberen om je bios even helemaal leeg te maken (dmv jumper op je moederbord) daarna kun je dan de 'optimal settings' proberen. Heb je trouwens al geprobeerd om het systeem kaal op te starten: Dus bijvoorbeeld alleen met cpu, videokaart, geheugen en fdd. Starten van floppy dus. Daarna kan je langzaam onderdelen gaan toevoegen: eerst de hardeschijf, netwerkkaart, geluidskaart etc. Dan merk je vanzelf of het door een bepaald component wordt veroorzaakt.
Link naar reactie
[quote:9e0da68893="pcguy"]krijg de promt niet te pakken :cry: heb al vanaf 98 cd geboot maar onder instaleren loopt hij ook vast, en die irq's die blijven allemaal hetzelfde en ik kan ze niet veranderen kan het hieraan liggen dat hij steeds vast loopt?[/quote:9e0da68893] Ik kan het niet uitsluiten :cry:, maarre zelf geloof ik dat niet zo omdat het een nieuwe installatie betreft. In het algemeen gaat het dan pas mis als de drivers daadwerkelijk worden geïnstalleerd, en ja dat is bijna aan het einde van de installatie. Verder is er dan nog een stevige kans dat Windows de drivers niet kent, dan wordt dus ook niet alles geïnstalleerd. Ik verdenk je geheugen als eerste, helaas niet te testen met Memtest86 omdat je kennelijk niet kan opstarten vanaf diskette. Hoewel ik het lijstje van Vandread niet volledig steun, ben ik zelf ook niet positief over ECS. Zelf heb ik 2 K7S5A's. Eigenlijk alleen maar probleempjes. Mijn verslag daarover houd ik bij op mijn homepage. Die onthoud een en ander beter dan ikzelf. Over GIgabyte ben ik zelf zeer tevreden. Asus wat minder, echter dat zijn dus alweer wat oudere moederborden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...