Ga naar inhoud

Asus A7N8X-X en geluidsopnames


Aanbevolen berichten

MoBo A7N8X-X met AMD 2600+, 512 Mb, SoundCard TerraTec SixPack5.1, VideoCard TerraTec Cinergy 400, Win XP Pro, HDD 80 gig 7200 rpm On board geluid (AC'97) in Bios uitgeschakeld, laatste drivers voor SoundCard en VideoCard geinstalleerd. Probleem : Opnames maken van TV : Beeld is ok, geluid : ramp. Doet me denken aan de oude casettebandjes die een beetje versleten zijn, of aan een VHS-band die al -tig keren gebruikt is om iets op te nemen : geluid lijkt te "slippen" (vertragen en dan weer ineens doorschieten) of van ergens "onder water" te komen. Bij gewoon tv kijken (dus zonder opname) is het geluid ok. Heb in forum al ongeveer alle klachten gelezen ivm A7N8X en geluid, maar het enige dat ik er kan vinden zijn meldingen over ruis (en dat heb ik niet).
Link naar reactie
Misschien heb je de instellingen bij het programma op TV opnames te maken niet goed staan. Je kunt namelijk de kwaliteit veranderen van het geluid en de video. Hoe hoger de kwaliteit hoe groter het bestand. Check dat eens. Ik heb een ECS K7S5A Pro, en daar zit ook een AC'97 geluidskaart op. IK heb geen problemen met sclecht geluid. P.S. Welke software gebruik je om die TV-programma's op te nemen?
Link naar reactie
Opnames met InterVideo DVR 2.0 Instellingen : 720*576 , 5000 kbps, MPEG-2 voor Video - 192 kbps voor Audio Grootte van bestanden is geen probleem (kan gaan tot 10 gig) Ook al getest met bvb 356*576, 2400 kbps (kwestie van overbelasting systeem uit te proberen) maar resultaat blijft hetzelfde. Kan gebruikte audiocodec oorzaak zijn ?
Link naar reactie
[quote:6eac7b5e15="stefan meesen"]Opnames met InterVideo DVR 2.0 Instellingen : 720*576 , 5000 kbps, MPEG-2 voor Video - 192 kbps voor Audio Grootte van bestanden is geen probleem (kan gaan tot 10 gig) Ook al getest met bvb 356*576, 2400 kbps (kwestie van overbelasting systeem uit te proberen) maar resultaat blijft hetzelfde. Kan gebruikte audiocodec oorzaak zijn ?[/quote:6eac7b5e15] Ik ha eerst voor 15 min opgenomen, en toen was ik al 4,5GB verloren aan zo'n opname. Probeer anders eens een AVI opname, misschien krijg je zo wat betere kwaliteit
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...