Ga naar inhoud

water koeling


Aanbevolen berichten

jongens ik ding wat ik nie snap aan water koeling is alles is aangesloten pomp radiator enzo maar het moet toch vloeistof in moet je dan die vloeistof in het resvaar doen en steets bij vullen totdat alles vol zit ?? en wat voor vloeistof moet er een een water kitje jongens alvast bedankt voor jullie atvies/antwoord
Link naar reactie
ff een vetaling ervan(tenminste wat ik ervan begrijp): jongens een ding wat ik niet snap aan waterkoeling is als alles is aangesloten pomp,radiator enzo. maar er moet toch vloeistof in het reservoir? en wat voor vloeistof moet er in een waterkitje? jongens alvast bedankt voor jullie advies/antwoord. Met wat verwisselen/bijbedenken van woorden maak ik dit er dus uit op, ik hoop dat het duidelijk is.
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp wil hij weten wat voor water er in zo'n waterreservoir moet. Nou als ik het goed weet moet dat gedeminiraliseerd/gedestileerd water zijn. dat schijn je te kunnen kopen bij tankstations maar je kan het volgens mij ook in speciale zakjes kopen van koolance bij de mycom. http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=45882&productType=1&sectionID=149 Vandread, ben jij nou zo vaag of ben ik zo geniaal? 't Is wat lastig maar je kan zijn vraag er toch wel uithalen?
Link naar reactie
moet je niet doen koene want ik kan dat ook wel maar als je hier wat vraagt dan lijkt het me wel zo *beleefd* om een duidelijke vraag te stellen ipv een puzzel..... en nogmaals... in de faq staat aardig wat info.... geschreven door de jonge onderzoeker tweakermatt :) uit de faq: [i:b5667e2187]Vaak is de koelvloeistof gedestilleerd of gedemineraliseerd water. Gedestilleerd en gedemineraliseerd water hebben als voorbeeld dat ze geen stroom geleiden, dus als de waterkoeling lek zal raken, krijg je niet meteen kortsluiting.[/i:b5667e2187] demin/gedestilleerd water kan je overal kopen..... iig doe hetzelf zaken en geloof zelfs in supermarkten..... vaak krijg je bij setjes bijvoorbeeld ook nog vloeistof om corrossie te voorkomen of je kan er zoiets als *waterwetter* bij doen wat het geheel effectiever zou maken :) ps die kooleance zakkies zijn echt te duur gewoon..... echt onzin :-? voor iets wat je bij de gamma kan kopen in flessen...
Link naar reactie
[quote:c17b993385="Vandread"][quote:c17b993385="Interficior"] Ach ja, voor de liefhebber. :wink:[/quote:c17b993385] of idioot :P :roll:[/quote:c17b993385] haha, Lol, Tja misschien zit er wel nog meer troep in dat je niet wil, hier, maar weet je wat er ook bij staat: Na ongeveer een half jaar moet je de koelvloeistof van je [u:c17b993385]Koolance[/u:c17b993385] waterkoelingsset verversen om optimale prestaties te houden. Hiervoor gebruik je deze refill kit. Is dat niet een beetje afzetterig verkooppraatje?
Link naar reactie
sorry jongens ik had het snel getikt maar dat neemt nie weg dat mij spelling soms niet echt super is mijn spijt hiervoor wat ik nie snap is alles is aangesloten maar moet je dan eerst je kite laten draaien buiten je pc en daar alles vullen met koelvloeistof? op is het inbouwen vullen en draaien mijn spijt voor mijn slechte spelling
Link naar reactie
kooleance is here 2 make some money ;) dus je hebt waarschijnlijk wel gelijk.... af en toe verversen kan geen kwaad maar persee kooleance water is onzin... demi-water is demi-water nix meer nix minder :-? eerst inbouwen.... dan bijvullen (ligt eraan wat voor waterkoelsysteem je hebt) je hebt bijvoorbeeld een reservoir in je 5,25 inch bay dan doe je daar water in, zet de pomp aan, water zit in slangen/pomp etc, pomp ff uit, weer bijvullen tot je het geheel vol zit. dan ff goed laten pompen (paar keer aan/uit zetten) en ff beetje schudde aan je kast zodat de overige luchtbelletjes naar je reservoir gaan. checken of alles nog droog is..... pomp aan... pc aan... gaan met die banaan. veel info hier: http://www.waterkoeling.nl/
Link naar reactie
[quote:f58f6ab2f5="blink"]sorry jongens ik had het snel getikt maar dat neemt nie weg dat mij spelling soms niet echt super is mijn spijt hiervoor wat ik nie snap is alles is aangesloten maar moet je dan eerst je kite laten draaien buiten je pc en daar alles vullen met koelvloeistof? op is het inbouwen vullen en draaien mijn spijt voor mijn slechte spelling[/quote:f58f6ab2f5] Ik heb geen verstand van waterkoeling. Maar als ik een beetje mijn boerenverstand laat draaien (C:\Boerenverstand :wink:) moet je het er eerst in doen en dan laten draaien. Want dan zie je nog enige lekkage die kan zijn en ook met gewone luchtkoeling ga ik toch ook niet eerst Comp aan doen en dan pas ventilatoren laten draaien?
Link naar reactie
[quote:f44554e901="Vandread"]kooleance is here 2 make some money ;) dus je hebt waarschijnlijk wel gelijk.... af en toe verversen kan geen kwaad maar persee kooleance water is onzin... demi-water is demi-water nix meer nix minder :-?[/quote:f44554e901] Ja, maar er staat ook zo van: alleen voor Koolance kasten. willen ze je ook nog een überlelijke koolance kast in je maag splitsen.
Link naar reactie
[quote:296d7ea17f="Interficior"][quote:296d7ea17f="blink"]sorry jongens ik had het snel getikt maar dat neemt nie weg dat mij spelling soms niet echt super is mijn spijt hiervoor wat ik nie snap is alles is aangesloten maar moet je dan eerst je kite laten draaien buiten je pc en daar alles vullen met koelvloeistof? op is het inbouwen vullen en draaien mijn spijt voor mijn slechte spelling[/quote:296d7ea17f] Ik heb geen verstand van waterkoeling. Maar als ik een beetje mijn boerenverstand laat draaien (C:\Boerenverstand :wink:) moet je het er eerst in doen en dan laten draaien. Want dan zie je nog enige lekkage die kan zijn en ook met gewone luchtkoeling ga ik toch ook niet eerst Comp aan doen en dan pas ventilatoren laten draaien?[/quote:296d7ea17f] Alles monteren als je het al aangesloten is erg omslachtig en 10x lastiger te monteren. Zeker als je wat stugge slangen hebt... Waterwetter kun je kopen bij de pcboeren die ook waterkoeling verkopen.
Link naar reactie
[quote:6fb157a9a1="Interficior"][quote:6fb157a9a1="blink"]sorry jongens ik had het snel getikt maar dat neemt nie weg dat mij spelling soms niet echt super is mijn spijt hiervoor wat ik nie snap is alles is aangesloten maar moet je dan eerst je kite laten draaien buiten je pc en daar alles vullen met koelvloeistof? op is het inbouwen vullen en draaien mijn spijt voor mijn slechte spelling[/quote:6fb157a9a1] Ik heb geen verstand van waterkoeling. Maar als ik een beetje mijn boerenverstand laat draaien (C:\Boerenverstand :wink:) moet je het er eerst in doen en dan laten draaien. Want dan zie je nog enige lekkage die kan zijn en ook met gewone luchtkoeling ga ik toch ook niet eerst Comp aan doen en dan pas ventilatoren laten draaien?[/quote:6fb157a9a1] Nah dat snap ik wel hoor. Het beste kunje buiten dekast ff checken of alles eenbeetje goed doorloopt enzo, maar niet alles is plug 'n play dus soms is t aansluiten, uitelkaar halen en weer inbouwen erg onhandig
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...