Ga naar inhoud

Geen geluid Abit NF7


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mn Abit NF7 plankje binnengekregen, in me kast gezet, en vervolgens kom ik er achter dat ik geen onboard geluid krijg. Ik heb de drivers van mn mobo geinstalleerd nadat ik windows opnieuw had geinstalleerd (win xp + sp1). Daar heb ik verder geen errors bij gekregen, in mn bios staat onboard geluid aan, in windows zou ie t ook moeten doen, ik snap niet wat er mis is. Dit is al mn 2e nieuwe bord waarbij t onboard geluid het niet doet. weet iemand wat er aan de hand kan zijn, of heeft iemand een zelfde probleem gehad met dit mobo? (ik heb de nieuwste drivers van nVidia gebruikt, en ook het nieuwste bios staat erop) p.s. mn speakers doen t wél hoor :P
Link naar reactie
wel vreemd dat dit dan het 2e bordje is waarbij het geluid het niet doet.. zou dan toch haast de fout bij jezelf ergens leggen, want 1x is mogelijk, maar 2x, dan heb je of verdomd veel pech, of er is iets anders aan de hand. de boxen werken wel gewoon goed zeg je. ook op een andere PC? en in het soundstorm menu ( wat heb je nu trouwens; NF7 of NF7-s??) daar staat het volume ook wel goed? wat voor speakers heb je er op aangesloten?
Link naar reactie
nee dit is de 2e keer, maar wel bij een ander type en merk mobo...de vorige was een ECS L7VTA. Het mobo dat ik nu heb is gewoon de NF7, [i:6faed916dd][b:6faed916dd]niet[/b:6faed916dd][/i:6faed916dd] NF7-S of NF7-M. Ik heb geen soundstorm menu, maar in windows staan wel alle volumes goed en nergens staat iets gemute. In een muziekprogramma zie ik ook dat er geluid uit mn boxen zou moeten komen, ik zie het volume namelijk bewegen. (mn boxen werken wel op een andere pc, en ik heb het ook met mn hoofdtelefoon geprobeerd, ook geen geluid)
Link naar reactie
Ik ben inmiddels zover dat ik wél al wat geluid hoor, alleen nog niet alles :P ... het bleek dus na een uur intensief gegoogled te hebben, dat ik realtek drivers voor t geluid moest gebruiken ipv nvidia. Dat heb ik dus gedaan en nu blijkt dat mn speakers t nog steeds perfect doen, alleen ik krijg alleen geluid uit mn rear speakers. Het lijkt wel alsof mn lijn-uit(waar ik mn front speakers op aan moet sluiten) niet werkt...
Link naar reactie
Stomme fout denk je niet?? :D (alleen aan wizz15 :wink: ) De NF7 heeft helemaal geen soundstorm. Deze heeft een realtek chippie. Next time moet je eff iets eerder bij de specs van het mobo kijken en eerst de cd van het mobo gebruikt ipv meteen drivers van inet te halen :wink: Btw, hoge perf. winst tov die KT400? ( 2200ste post :) heel langzaam coming:P)
Link naar reactie
Ik wist al dat ie geen soundstorm had, maar de fout ligt toch echt bij Abit. Er zijn meer mensen die dit probleem hadden (van de drivers dan) omdat Abit zelf de drivers van nVidia meegeeft op cd, ipv de realtek drivers. :roll: en van de performance winst, dat valt volgens mij wel mee, hoewel ik wel kan overclocken en dat heb ik dan ook maar meteen ff gedaan: AXP 2400+ (133*15) naar (166*12,5) MEM (Infineon USA): 166 naar 200 op cl 2,5 Ik weet dat ik mn fsb wel naar 200 of hoger kan pushen alleen dat vind ik nu nog niet zo belangrijk ik wil eerst mn geluid in orde hebben. Ik heb overigens nog geen benchmarks gedraaid
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...