Ga naar inhoud

Voeding P4 ???


Aanbevolen berichten

Heb gister op de PCDUMP een Asus P4P800deluxe gekocht met p4 2,8 HT en 2x256mb Ik dacht dat deze gewoon in mijn huidige ATX 300watt kast waar nu een p3 huist zou passen. Oude bordje eruit, nieuwe bordje erin en klaar is kees. Maar helaas, ik heb denk ik iets over het hoofd gezien. Op dit bord moet behalve de normale 20-pin voeding connector ook nog een vierkante 12V 4-pin connector geplaatst worden ??? Ik had hier nog nooit van gehoord en dacht dat dit bord in elke standaard ATX kast zou passen. Heb ik voor een p4 een andere soort voeding nodig dan ?? Zucht. Of weet iemand een andere oplossing voor mij.
Link naar reactie
Die extra 4 pins connector is typisch voor P4 systemen. Daar zitten extra 12V connecties op. Sinds enkele jaren is men sterk aan het standardiseren wat betreft PC moederborden en PC voedingen. Die extra 12V lijnen zitten vervat (als ik me goed herinner) in de ATX 12V ver 1.2 specs. Sinds enkele maanden is er ook een ver 1.3 die oa de Athon 64, SATA ed. bevat. Voor meer details kijk onder http://www.formfactors.org/formfactor.asp Als ge een nieuwe voeding wilt kopen zou ik aanraden van er een te kopen die aan die nieuwe spec's voldoet. Dan zijt ge voor een tijdje safe. En als ik U was zou ik ZEKER NIET besparen op de voeding zeker als ge een systeem hebt met een P4 2.8 CPU. Als er ook nog een zware video kaart bijkomt is 300 W zeker het minimum. Ga voor een degelijk merk zoals Enermax, Antec, Zalman ed... Ik wil niks afbreken voor ik het zelf geprobeerd heb maar een 300 W voeding voor 19 Euro is wel heel goedkoop.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...