Ga naar inhoud

nieuwe cpu of niet.


Aanbevolen berichten

scheelt ongeveer 500 mhz... heb je er dan veel aan is de vraag? nee zou ik zeggen. je zult echt niet merken dat je PC nu echt aanzienlijk sneller is. het verschil is zo klein dat het in mijn ogen een overbodige CPU wissel zou zijn. kijk als je nu eerst een duron 1000 mhz ofzo iets had, en daarna naar een XP2400 gaat, dan ga je wel vooruit...
Link naar reactie
[quote:a9aa0d2753="r_elst"]hi, ik heb een nieuwe cpu op de kop getikt maar vraag me af of deze wel werkt om mijn moederbord. gegeven: moederbord. k7t266-pro2. cpu 2400+ amd athlon xp. Nu heb ik een 1800+. wat is wijsheid hierin? dank voor de moeite. Roland[/quote:a9aa0d2753]Heb een PC gekocht , maar weet niet of ik aangesloten ben op een elektriciteitsnet :-? lijkt mij slimmer om eerst tekijken oftie past. Rekening houdend met dat hij past op het MB, en wat je er voor hebt gegeven, kan het een leuke upgrade zijn.
Link naar reactie
[quote:9ca8763eef="Computerfreakje"]Pak dan liever een 2600 + dan is het vershil messchien wel merkbaar.[/quote:9ca8763eef] hij heeft em al.. dus hoe kan hij dan liever een 2600+ pakken we hebben een L we hebben een E we hebben een Z we hebben een E we hebben een N :P dus TS als je hem hebt en je hebt nix anders.... controleer bij asus of die 2400+ erin past ... zo ja prop em der in :) every little bit helps said wang-ching-lee and watered into the yellow sea :roll: de volgende poster ben ik het ook mee eens :P
Link naar reactie
[quote:fd495ca878="Computerfreakje"]Pak dan liever een 2600 + dan is het vershil messchien wel merkbaar.[/quote:fd495ca878] oh ja tuurlijk, die paar mhzen meer en iets meer cache dat gaat werelden van verschil maken zeker.. :roll: XP2600 draait op wat? 2060 mhz ofzo. en een barton XP2600 zelfs nog op minder mhz. aangezien hij een XP1800 heeft, die op 133FSB loopt, en een XP2600 Barton of ''gewone'' XP2600 allemaal op 166mhz draaien, is de vraag ook nog, heeft hij PC2700 geheugen of evt gewoon pc133 Sdram...
Link naar reactie
[quote:51291ca5a7="r_elst"]ddr is 2700. dus toch maar doen dan? grtx. Roland[/quote:51291ca5a7] wat? die XP2400 erin? zelf weten hoor, maar reken echt niet op wonderbaarlijke snelheid winsten. :wink: [quote:51291ca5a7]Dat mobo ondersteunt max. een xp2000+ of een xp2200+ maar dan moet je je mobo modden. Dit door een elementje te verwijderen en de bios te flashen[/quote:51291ca5a7] waar heb jij het over met je elementje verwijderen dan? :-? hier heb ik nog nooit van gehoord, en een biosflash inderdaad dat lijkt me een verstandigere optie, dan elementjes te gaan vervangen :wink: maar goed, je moet de keuze zelf maken, enige voordeel wat je nu nog hebt is dat die XP2400 gebakken is op 0,13 micron, en je XP1800 op 0,18 micron, waardoor de XP2400 in praktijk iets minder warm zal moeten worden... voor de rest is er niet echt een significant groot verschil tussen deze 2, dus of het nut heeft de processor te vervangen? nee...
Link naar reactie
[quote:bfe4fe602d="Michel de Jongh"]Hij ondersteund maar t/m palomino dus die 2400+ pakt hij niet: http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=28[size=18:bfe4fe602d][/size:bfe4fe602d][size=24:bfe4fe602d][/size:bfe4fe602d][/quote:bfe4fe602d]kijk , deze reaktie had b.v na mij gemoeten :P .Maar ik denk dat er daarna nog wel meer mensen reageren op de laatste reaktie, en daar op reageren . :evil: Mijn god , lezen is toch niet moeilijk :evil:
Link naar reactie
[quote:ca847f1d77="r_elst"]hi, ik heb een nieuwe cpu op de kop getikt maar vraag me af of deze wel werkt om mijn moederbord. gegeven: moederbord. k7t266-pro2. cpu 2400+ amd athlon xp. Nu heb ik een 1800+. wat is wijsheid hierin? dank voor de moeite. Roland[/quote:ca847f1d77] wat voor mobo is het de A ondersteund die cpu wel. je moet eff op het mobo zelf kijken wat voor mobo het is
Link naar reactie
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=386 volgens mij moet het kunnen. en jongens! wakker worden!!!!hij heeft hem op de kop getikt , maw. hij heeft hem al: gewoon er in duwen dat ding !! fsb op 133mhz ram op 133mhz . volgens mij moet het geen enkel probleem zijn . de snelheidswinst ?? daar moet je geen grote wonderen van verwachten , maar het zal best wel lekker draaien :wink:
Link naar reactie
[quote:fce3b22b75="Louke19689"]http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=386 volgens mij moet het kunnen. en jongens! wakker worden!!!!hij heeft hem op de kop getikt , maw. hij heeft hem al: gewoon er in duwen dat ding !! fsb op 133mhz ram op 133mhz . volgens mij moet het geen enkel probleem zijn . de snelheidswinst ?? daar moet je geen grote wonderen van verwachten , maar het zal best wel lekker draaien :wink:[/quote:fce3b22b75] dat is wel de msi k7t266-pro2A met een via chipset kt266a. maar je heb ook mobo's met een via chipset kt266. http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=320&kind=1
Link naar reactie
:[/quote] dat is wel de msi k7t266-pro2A met een via chipset kt266a. maar je heb ook mobo's met een via chipset kt266. http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=320&kind=1[/quote] -Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only) -Add "CPU Halt Command Detection" item in the BIOS Setup -Fixed ATI 8500 AGP card cannot be used for KT3 ultra only, als ik het goed lees. maar je hebt gelijk kt 266a is inderdaad wat later gekomen . maar hij kan het toch wel proberen? het ergeste wat hem kan overkomen is dat zijn comp. niet opstart. is dan natuurlijk wel jammer van die 2400
Link naar reactie
[quote:d5f063519d="Louke19689"]:[/quote:d5f063519d] dat is wel de msi k7t266-pro2A met een via chipset kt266a. maar je heb ook mobo's met een via chipset kt266. http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=320&kind=1[/quote] -Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only) -Add "CPU Halt Command Detection" item in the BIOS Setup -Fixed ATI 8500 AGP card cannot be used for KT3 ultra only, als ik het goed lees. maar je hebt gelijk kt 266a is inderdaad wat later gekomen . maar hij kan het toch wel proberen? het ergeste wat hem kan overkomen is dat zijn comp. niet opstart. is dan natuurlijk wel jammer van die 2400[/quote]This BIOS is intended for MS-6380E PCB with KT266A & KT333 chipset. K7T266 Pro2 & K7T266 Pro2-RU don't use the same BIOS, PS ik ben ook HEEL blij met mijn barton 2500
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...