Ga naar inhoud

betere koeling?


Aanbevolen berichten

[quote:6df51de37a="tweakermatt"]Ik zie het nut van een lagere temp niet in als je niet gaat overklokken. Als het invloed heeft op je stabiliteit natuurlijk wel, maar als je systeem niet instabiel was had ik het zo gehouden. En als je echt extreem wil overklokken (met luchtkoeling dan) is deze koeler ook niet genoeg.[/quote:6df51de37a] Natuurlijk heeft het nut als je een lagere temp hebt, je proc. gaat dan toch langer mee? En zowiezo, wat heb je liever: een temp van bijna 60 of rond de 45?
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:c1d49ff27a="Kingforaday"][quote:c1d49ff27a="tweakermatt"]Ik zie het nut van een lagere temp niet in als je niet gaat overklokken. Als het invloed heeft op je stabiliteit natuurlijk wel, maar als je systeem niet instabiel was had ik het zo gehouden. En als je echt extreem wil overklokken (met luchtkoeling dan) is deze koeler ook niet genoeg.[/quote:c1d49ff27a] Natuurlijk heeft het nut als je een lagere temp hebt, je proc. gaat dan toch langer mee? En zowiezo, wat heb je liever: een temp van bijna 60 of rond de 45?[/quote:c1d49ff27a] Een temp rond de 30
Link naar reactie
[quote:ed3385006a="Kingforaday"][quote:ed3385006a="tweakermatt"]Ik zie het nut van een lagere temp niet in als je niet gaat overklokken. Als het invloed heeft op je stabiliteit natuurlijk wel, maar als je systeem niet instabiel was had ik het zo gehouden. En als je echt extreem wil overklokken (met luchtkoeling dan) is deze koeler ook niet genoeg.[/quote:ed3385006a] Natuurlijk heeft het nut als je een lagere temp hebt, je proc. gaat dan toch langer mee? En zowiezo, wat heb je liever: een temp van bijna 60 of rond de 45?[/quote:ed3385006a] Kijk, MIJ maakt het wel uit die temp. (zie sig van mij 8) ) Maar als je niet overklokt maakt het mij echt niets uit, de temp. Zolang het maar stabiel is. En dat je proc. erdoor langer meegaat is niet helemaal waar denk ik. Dat is niet te merken. En tegen de tijd dat ie versleten is, weet je niet eens meer dat je dit systeem heb gehad.
Link naar reactie
[quote:0ceb629dbb="tweakermatt"][quote:0ceb629dbb="Kingforaday"][quote:0ceb629dbb="tweakermatt"]Ik zie het nut van een lagere temp niet in als je niet gaat overklokken. Als het invloed heeft op je stabiliteit natuurlijk wel, maar als je systeem niet instabiel was had ik het zo gehouden. En als je echt extreem wil overklokken (met luchtkoeling dan) is deze koeler ook niet genoeg.[/quote:0ceb629dbb] Natuurlijk heeft het nut als je een lagere temp hebt, je proc. gaat dan toch langer mee? En zowiezo, wat heb je liever: een temp van bijna 60 of rond de 45?[/quote:0ceb629dbb] Kijk, MIJ maakt het wel uit die temp. (zie sig van mij 8) ) Maar als je niet overklokt maakt het mij echt niets uit, de temp. Zolang het maar stabiel is. En dat je proc. erdoor langer meegaat is niet helemaal waar denk ik. Dat is niet te merken. En tegen de tijd dat ie versleten is, weet je niet eens meer dat je dit systeem heb gehad.[/quote:0ceb629dbb] Dan gaat het ipv 40, maar 35 jaar mee bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote:99d79bedc2="tweakermatt"][quote:99d79bedc2="Kingforaday"]oh ok, niet gezien :) [i:99d79bedc2]luchtkoeling roelt?[/i:99d79bedc2] Geen voorstander van waterkoeling?[/quote:99d79bedc2] Zolang de temps van mijn luchtkoeling net zo laag zijn als die van goede waterkoelingssets niet 8)[/quote:99d79bedc2] Zit je dan met peltors achter je pc? :D
Link naar reactie
[quote:96c2ce6301="Kingforaday"][quote:96c2ce6301="tweakermatt"][quote:96c2ce6301="Kingforaday"]oh ok, niet gezien :) [i:96c2ce6301]luchtkoeling roelt?[/i:96c2ce6301] Geen voorstander van waterkoeling?[/quote:96c2ce6301] Zolang de temps van mijn luchtkoeling net zo laag zijn als die van goede waterkoelingssets niet 8)[/quote:96c2ce6301] Zit je dan met peltors achter je pc? :D[/quote:96c2ce6301] peltors? wtf zijn peltors? typo, of een woord dat ik niet ken? :P [edit] bedoel je peltier? [/edit]
Link naar reactie
[quote:365a7bc2e3="Vandread"]jou luchtkoeling kan nooit zo goed zijn als redelijke waterkoeling :lol: zeker niet op hogere voltages ;)[/quote:365a7bc2e3] Mm, standaard geklokt is mijn luchtkoeling 38 graden. Op een AXP 2400+. Veel waterkoelers zitten daar boven. De beteres zitten daar wel onder, maar ik vind het een mooie temp en voor die paar graden ga ik geen waterkoeling nemen. Dan neem ik gelijk PC :wink:
Link naar reactie
[quote:976c13e166="tweakermatt"][quote:976c13e166="Vandread"]jou luchtkoeling kan nooit zo goed zijn als redelijke waterkoeling :lol: zeker niet op hogere voltages ;)[/quote:976c13e166] Mm, standaard geklokt is mijn luchtkoeling 38 graden. Op een AXP 2400+. Veel waterkoelers zitten daar boven. De beteres zitten daar wel onder, maar ik vind het een mooie temp en voor die paar graden ga ik geen waterkoeling nemen. Dan neem ik gelijk PC :wink:[/quote:976c13e166] 38 op 1,5 vcore? ik zit op 32 ofzo :roll: :lol:
Link naar reactie
[quote:ef2929f0f2="Vandread"][quote:ef2929f0f2="tweakermatt"][quote:ef2929f0f2="Vandread"]jou luchtkoeling kan nooit zo goed zijn als redelijke waterkoeling :lol: zeker niet op hogere voltages ;)[/quote:ef2929f0f2] Mm, standaard geklokt is mijn luchtkoeling 38 graden. Op een AXP 2400+. Veel waterkoelers zitten daar boven. De beteres zitten daar wel onder, maar ik vind het een mooie temp en voor die paar graden ga ik geen waterkoeling nemen. Dan neem ik gelijk PC :wink:[/quote:ef2929f0f2] 38 op 1,5 vcore? ik zit op 32 ofzo :roll: :lol:[/quote:ef2929f0f2] uhm, ik ziet hier met zo'n verschrikkelijke DKV3C. Maw, die heeft 1,65V nodig. Mss draait ie wel op een lagere Vcore, maar ik denk t niet. En met deze mamaplank kan ik dat nog niet uitrpoberen, Vcore omlaag gooien. /me wacht tot zn ECS plank weg is en zn Abitje binnenkomt. :) En weet je zeker dat die temp klopt? Tempsensors zijn niet altijd nauwkeurig. Mijne klopt wel, op meerdere plankjes getest 8) En jouw Vcore ligt denk ik veel lager, niet? :)
Link naar reactie
[quote:a21e5ab6bc="Vandread"]op verschillende boarden heeft het gezeten en meestal is het 30/32 graden.. :) op 1,5 dan geloof ik nu op 1,9vcore idle iets van 41/42 graden[/quote:a21e5ab6bc] Mooie temps! Maar als ik mn Vcore @1,50V kon zetten, had ik waarschijnlijk ook wel ongeveer op die temps gezeten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...