Ga naar inhoud

MSI moederbord.....maar welk type??????


Aanbevolen berichten

Ik probeer een kennis te helpen met het installeren van een 80GB schijf van Maxtor. Deze wordt niet herkend in de bios. Nou heb ik gekeken op de site van MSI of dat d.m.v. een bios update te verhelpen zou zijn, maar daar is niets over te vinden.. Mijn kennis heeft een MSI 6163 moederbord, in de bios wordt verder nog aangeven 6163 MJ v2.2 041699. Er zit een intel chipset op maar is dit nu een BX Master of een MS-6163Pro....en heeft een bios update wel zin. De 80GB schijf zou als slave drive moeten dienen, is dit dan wel te realiseren met het programma Maxblast 3 van Maxtor?. Alle hulp en tips zijn welkom want ik kom er niet uit.
Link naar reactie
Heb je al geprobeerd de harddisk als master te installeren? Want als de harddisk zo ook niet herkend wordt dan is misschien een bios update een oplossing. Maar eerst even dit proberen. Of probeer Cable Select. Je weet toch dat dit moet worden ingesteld met een jumpertje aan de achter kant van de harddisk? Deze moeten ook op de zelfde kabel zitten. Maar ik ga er maar vanuit dat je dit wel wist. Wat zit er nu voor harddisk in? Hoe oud is dit moederbord? En welke aansluiting heeft deze nieuwe harddisk? Dan kunnen we je misschien weer verder helpen succes!
Link naar reactie
Ik heb de harddisk als primarie slave aangesloten, uiteraard op de zelfde kabel als de master is aangesloten. Jumper op de Maxtor schijf op cable selected gezet, later op primarie slave gezet. Geen van beide bracht uitkomst. Nu zit er een 10GB schijf in, de computer in aangekocht in juni 1999. Naar mijn mening is het geen Medion moederbord, computer komt niet van de Aldi of medion. De pc is destijds aangekocht via cd-rom-land. Ik heb inmiddels de computer niet meer bij mij thuis staan dus ik kan op korte termijn niets proberen. De kinderen van mijn kennis willen uiteraard ook internetten vandaar. Ik zal volgende week proberen om de schijf als master in te stellen. Ook heb ik het programma Maxblast 3 gedownload om te kijken of deze tool het probleem oplost. Het zal wel enkele dagen duren voordat ik weer kan reageren. Alle tips en hulp blijven welkom.
Link naar reactie
Aan de afbeelding te zien zou het dan om de MSI 6163Pro versie moeten gaan. Maar dan zou een bios update uitkomt moeten bieden als ik kijk bij de bios versies....zou de bios versie 3.9 het probleem dan oplossen. Hier volgt de beschrijving -Fix CPU clock show error when FSB = 110. -Fix CPU clock 90x8.5 will show ?42. -Support MS-6915 ATA-100 Card. -Fix iomega ZIP 250 ATAPI under POST shows error. -Fix system hang when IDE HDD size over 65GB. -Support new CPU. (500A & 533A MHz for Coppermine /128K) -Fixed frequency error when clock is over 999MHz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...