Ga naar inhoud

Nieuw Moederbord, wat is de beste keuze?


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een paar eisen gesteld, waarvan ik nog niet weet of ze realistisch zijn ;) Ik ben gaan zoeken naar een moederbord dat aan zoveel mogelijk van deze eisen voldoet, maar kan niet echt een geschikte vinden... het zijn er ook zoooo veel... Misschien hebben jullie suggesties voor een moederbord, met iig de volgende eisen: Eisen: Socket 478 (Waarschijnlijk PIV 3.0Ghz) S-ATA DDR-400 Geheugen (PC3200) AGP PRO PCI 64bits USB 2.0 Gewenst: Firewire Dubbel Bios (Enkel Asus?) Daarnaast zou het leuk zijn om statussen van het moederbord op te kunnen vragen, als temperaturen, rotatiesnelheden van fans etc. maar is ook geen vereiste. Alvast bedankt voor jullie reakties!
Link naar reactie
Ga voor een Gigabyte 8KNXP. Die heeft alles wat er in uw verlanglijstje staat. Ik heb dit bord al een vijftal maanden. Installatie ging probleemloos, alles werkte onmiddelijk en het is uitermate stabiel. Daar zit ook een utility bij waarmee ge temperaturen, fanspeeds ed kunt uitlezen. Dit model van Gigabyte heeft ook een hele resem awards gekregen met oa een best choise van Tom's Hardware Guide ( zie ook http://www.tomshardware.com/motherboard/20030707/i875p-71.html). De installatie handleiding is uitstekend en als ge geen 2 linkerhanden hebt kan het bijna niet verkeerd gaan. Als persoonlijke noot wil ik nog toevoegen dat het bord visueel uitdagend is (met oa 6 geheugen slots). Aan al dat moois hangt natuurlijk een keerzijde, reken op minimum een dikke 200 Euro tenzij ge het ergens op een beurs kunt vinden. Ps: verwar niet met de Ultra versie die voor servers bedoeld is en oa een onboard SCSI interface heeft ( en nog een pak duurder is).
Link naar reactie
[quote:4f78d9fd4a="RedLagoon"]Ik heb zelf een paar eisen gesteld, waarvan ik nog niet weet of ze realistisch zijn ;) Ik ben gaan zoeken naar een moederbord dat aan zoveel mogelijk van deze eisen voldoet, maar kan niet echt een geschikte vinden... het zijn er ook zoooo veel... Misschien hebben jullie suggesties voor een moederbord, met iig de volgende eisen: Eisen: Socket 478 (Waarschijnlijk PIV 3.0Ghz) S-ATA DDR-400 Geheugen (PC3200) AGP PRO PCI 64bits USB 2.0 Gewenst: Firewire Dubbel Bios (Enkel Asus?) Daarnaast zou het leuk zijn om statussen van het moederbord op te kunnen vragen, als temperaturen, rotatiesnelheden van fans etc. maar is ook geen vereiste. Alvast bedankt voor jullie reakties![/quote:4f78d9fd4a]Gebruik de zoekfunctie van dit forum. er staan wel 1000 van die zelfde vragen. welkom op het forum
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...