Ga naar inhoud

Timing Dane Elec mem modules


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen aan de juiste (= snelste stabiele) BIOS instellingen voor mijn Dane Elec 512 MB mem DDR geheugen? (D1D400-064643I Dane Elec 512 MB Non-Ecc Dimm PC3200). Als ik het aan m'n mobo overlaat (ASUS P4P800) dan zet ie één en ander op 3.0-3-3-8, dit lijkt mij nogal 'conservatief' maar ik kan nergens vinden wat 't wel moet / kan zijn.
Link naar reactie
[quote:5ca0c4cbbf="khuls86"]nou dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar mijn timings. gaat om samsung pc3200 wat nu op 2700 loopt. timings zijn nu 7-3-3-2.5 kan wel wat strakker toch? wat kan er naar beneden?[/quote:5ca0c4cbbf] alles in principe wel.. je draait zoals je al aangeeft niet op 200mhz, maar op 166mhz, de reepjes zijn gemaakt om als PC3200 te draaien, dus er moet nog wel iets aan in te stellen zijn.. Samsung reepjes zijn vaak wel goeie OC reepjes, echter staat me nog iets van bij, dat de PC3200 versie van Samsung dat nu net weer niet is.. maar goed, je draait ook al onder spec. dus je kan het altijd proberen. uhmm, zit ff naar je PC specs te kijken, maar waarom zet je de FSB ook gewoon niet op 200 MHZ, dan loopt je geheugen Synchroon met je FSB, en heb je de meeste prestatiewinst. beetje Barton moet dat wel aankunnen, MP eventueel omlaag (mits deze niet gelocked is) en FSB op 200mhz. je hebt iig een Nforce2 mobo, daarop zijn de allerbeste timings; 11-2-2-2 dus precies dezelfde volgorde die jij aangeeft, echter 1e timing iets verhogen. op de een of andere manier kan de geheugencontroller dan nog sneller werken, dan als de timing lager is, hoe vreemd het ook lijkt...
Link naar reactie
hm klinkt interessant. dus m'n mp ipv 11 eens op 10 of 10.5 zetten en m'n fsb op 200? hoeveel zal ik m'n vcore moeten verhogen om hem op 11x200 te laten lopen dan. zal 1.75 voldoende zijn? ik ben namelijk zo dom gewesst niet ff m'n stepping en zo op te schrijven toen ik hem monteerde (m'n pa had de koeler er al op zitten voor ik euh kon zeggen, :roll: )
Link naar reactie
[quote:7e1fb4895d="khuls86"]hm klinkt interessant. dus m'n mp ipv 11 eens op 10 of 10.5 zetten en m'n fsb op 200? hoeveel zal ik m'n vcore moeten verhogen om hem op 11x200 te laten lopen dan. zal 1.75 voldoende zijn? ik ben namelijk zo dom gewesst niet ff m'n stepping en zo op te schrijven toen ik hem monteerde (m'n pa had de koeler er al op zitten voor ik euh kon zeggen, :roll: )[/quote:7e1fb4895d] probeer eens deze tool, en zie of die evt je stepping nog kan achterhalen; http://www.nforcershq.com/modules.php?name=News&file=article&sid=947 bij mij werkte het wel.. je moet in het proggie bij stepping decoder geloof ik wezen... vcore zou ik nog niet veel verhogen, ik kan met mn XP1700 ook wel 2200 mhz @ 1,75V draaien, dus moet bij jou ook wel lukken denk ik.. probeer btw ook eens deze tool [img:7e1fb4895d]http://www.hasw.net/8rdavcore/8rdavcore.png[/img:7e1fb4895d] download url; http://sebastian.intellipad.de/8rdavcore-0.8b.zip dit is een programma voor de EPox 8RDA+ moederborden en de Abit NF7-s heb hem zelf al uitgebreid getest, en het is echt ideaal... je kan nu namelijk in windows de FSB verhogen, of evt je voltages aanpassen. dus stel je draait PIfast, en de test werkt goed, dan kun je in dit programma de FSB verhogen en nog eens testen zonder te moeten rebooten om naar je bios te gaan!!!!!
Link naar reactie
[quote:475aa67b22="ErikD"]Wie kan mij helpen aan de juiste (= snelste stabiele) BIOS instellingen voor mijn Dane Elec 512 MB mem DDR geheugen? (D1D400-064643I Dane Elec 512 MB Non-Ecc Dimm PC3200). Als ik het aan m'n mobo overlaat (ASUS P4P800) dan zet ie één en ander op 3.0-3-3-8, dit lijkt mij nogal 'conservatief' maar ik kan nergens vinden wat 't wel moet / kan zijn.[/quote:475aa67b22] Ik heb 2x 256mb Dane Elec pc3200 en mijn timings zijn: 11,3,3,2.5T En die 11 is vooral omdat ik overal lees dat dat de beste setting is op een nforce2 mobo
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...