Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part II


Aanbevolen berichten

die van mij is iets sneller :) maar ik sta niet in de top tien :P amd athlon xp 2500+@3200+ me geheugen vertraagd de boel he :P 2x256 mb pc2100 :lol: nieuw geheugen is eindelijk besteld hoor :P (corsair twinx pc3200 8) ) [img:da4fd2477f]http://www.humorforum.nl/forum/upload/plaatjes/7140.jpg[/img:da4fd2477f]
Link naar reactie
  • Reacties 294
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:1130fbdc0c="barttange"][img]zo, dat ging in een keer goed!!! :oops: :oops: :oops: Maarja iemand nog tips om het te verbeteren?[/quote:1130fbdc0c] hehe, aldoende leert men... Wat je kan proberen is de FSB gewoon goed omhoog stampen (is wel een Dell he :evil: ) en die zijn niet zulke OC monsters. probeer eens wat timings van je geheugen aan te passen (of is dat ook geblocked in je bios???) @ Zjarl; draait je geheugen async van de FSB dan??? dus FSB op 200 bijvoorbeeld, en mem op 133? je hebt ook een Nf7-s d8 ik toch? zet geheugentimings eens op 11-2-2-2 (anders onthouden voor je nieuwe corsair reepjes) dit is zijn de beste timings reeksen voor Nforce2 based bordjes. verder zijn er een boel kleine tweaks om net weer een paar seconden te pakken; Disable APIC in bios Try to keep your tightest timings possible, 2,2,2,11 is faster than than 2,2,2,5 with nforce2 chipsets. en nog wel wat meer dingen. zal ze wel eens opzoeken... Ps; voor de andere users die ook een Nforce2 based moederbord hebben; hier een zeer goeie overclock guide om een zo hoog mogelijke FSB te krijgen!! 8) http://www.systemcooling.com/modules.php?name=News&file=article&sid=417
Link naar reactie
[quote:c75d0c6dd7="turbulence"] @ Zjarl; draait je geheugen async van de FSB dan??? dus FSB op 200 bijvoorbeeld, en mem op 133?[/quote:c75d0c6dd7]jah :lol: :lol: en dat voorbeeld klopt :lol: [quote:c75d0c6dd7]je hebt ook een Nf7-s d8 ik toch? zet geheugentimings eens op 11-2-2-2 (anders onthouden voor je nieuwe corsair reepjes) [/quote:c75d0c6dd7]ik heb idd de nf7-s. ik denk trouwens niet dat mijn dana-elec geheugen dat gaat trekken :P laten we hopen de corsair wel 8) thanx iig [quote:c75d0c6dd7]Try to keep your tightest timings possible, 2,2,2,11 is faster than than 2,2,2,5 with nforce2 chipsets. http://www.systemcooling.com/modules.php?name=News&file=article&sid=417[/quote:c75d0c6dd7]vreemd :-? maar als het getest is zal het wel zo zijn he :) wel handig die site trouwens
Link naar reactie
[quote:a746a00bda="zjarl"]jah :lol: :lol: en dat voorbeeld klopt :lol: [/quote:a746a00bda] aah, dat is inderdaad zeer spijtig. je levert zo een heleboel snelheid in... Ik neem aan dat de corsairs wel iets meer willen.. probleem is toch het voltage op ons mobo, ik kan mn geheugen (Pc3500) ook niet langs de 225FSB langskrijgen, met meer volt erop wel, maar dat is solderen etc. en daar heb ik dit jaar geen zin meer aan [quote:a746a00bda]Try to keep your tightest timings possible, 2,2,2,11 is faster than than 2,2,2,5 with nforce2 chipsets. http://www.systemcooling.com/modules.php?name=News&file=article&sid=417[/quote:a746a00bda]vreemd :-? maar als het getest is zal het wel zo zijn he :) [/quote] ja, hoe het precies kan weet ik ook niet, echter heb ik het zelf ook getest, en het scheelt inderdaad wel iets...
Link naar reactie
[quote:a86a99bbb7="zjarl"]laat ik nou al voltmods hebben op mijn mobo dankzij cv :wink: [/quote:a86a99bbb7] ach, dan is het toch niet leuk meer, van die voorgekauwde OC bordjes 8) :lol: nee, grapje..die mazzel heb je in iedergeval wel, vind het zelf ook wel leuk om te doen, Maar ga dit jaar niet meer solderen, na de feestdagen heb ik vast niet meer zo'n vaste hand om nog met een soldeerbout aan de gang te gaan :wink:
Link naar reactie
[quote:1ceabd9077="kajutsa"]Waarom is 11-2-2-2 sneller dan 6- of 5-2-2-2 ? Bedoel je dat je met deze setting (11) je het memory nog ietwat agressiever kan zetten met andere opties? Ik zelf krijg bijvoorbeeld mijn geheugen niet lager dan 6-2-3-3 (p4 - 1024 dual channel DDR400) Naja het zal bij mij wel weer anders liggen, maar toch gek.[/quote:1ceabd9077] Gewoon kwestie van uittesten toch? FF 2x pifast draaien en je weet t. :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...