Ga naar inhoud

aankoopadvies moederbord


Aanbevolen berichten

Ik mijn verlanglijstje voor de kerstman klaar ! Boxed Intel Pentium 4 2.60C GHz Processor (800 MHz FSB / HyperThreading) + Pentium 4 Koeler ATI Radeon 9600 XT 2x 256 MB DDR400 Geheugen Diamond Max Plus 9 - 120 GB - 7200 rpm - 8 MB Cache Maar welk merk en type moederbord moet ik hier nu bij kopen? Ik wil mijn geluidskaart, firewirekaart en netwerkkaart uit mijn oude comp overzetten dus ben ik niet geintreseerd in zo'n duur alles in één super bordje. maar alle testen lijken hier wel over te gaan Dit zijn mijn wensen voor een moederbord.: FSB 800 MHz PC3200 DDR SDRAM (Dual Channel) 2 x UltraDMA 133 USB 2.0 AGP 8X Wie weet raad of heeft een goed aankoopadvies voor mij.
Link naar reactie
[quote:b2dcee66a9="smeuning"]Ik bezit zelf een 8KNXP van Gigabyte en ben daar uitermate tevreden over. Van dat bord is ook een light versie de GA-8IK1100. Als je tevreden bent met UDMA100 ipv 133 wil ik die aanbevelen.[/quote:b2dcee66a9] Das toevallig: Ik was zojuist bij een kennis die mij een Gigabyte mobo aanpraatte, maar ik had over dit merk nauwelijks iets gehoord. Nu is mijn vraag: Wat zijn de kwaliteitsverhoudingen tussen een ASUS en GIGABYTE mobo met dezelfde eigenschappen?!?! Verschilt dit een beetje?
Link naar reactie
Nee absoluut niet. Zoiezo is er tov snelheid geen enkel verschil. Op de kwaliteit mbt de duurzaamheid zou ik ook zeggen dat het verschil 0 is. Je hoort hier zeker niet meer klachten over Gigabyte borden dan over Asus borden en Gigabyte is gewoon een groot en zeer gerespecteerd merk. Het verschil tussen UDMA100 en UDMA133 is overigens niet merkbaar, aangezien de huidige HDD's never nooit niet aan de 100MB/s komen, laat staan aan de 133MB/s.
Link naar reactie
Ik heb zelf een ASUS P4P800. Wel onboard geluid en netwerk, maar je vind ze tegenwoordig nauwelijks zonder. Ben erg tevreden over dit board, nog geen problemen mee ondervonden. En het voordeel van asus met intel 865 chipset is dat asus hier door een mod een 875 van maakt. Als je dit risico toch niet wilt nemen kan je dit gewoon in het bios weer uitschakelen.
Link naar reactie
Asus P4P800 Deluxe is zeer compleet, zeer stabiel,uiterst snel, en als een van de weinige PAT enabled, is trouwens de winnaar bij Hardware Info van de Moederborden test, ik heb hem nu 4 maand in gebruik, bios geupdated naar laatse versie, en veruit het beste bord dat ik ooit heb gehad. http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4p800-d/overview.htm
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...