Ga naar inhoud

Harddiskprobleem 130GB in plaats van 200GB HELP HELP!!


Aanbevolen berichten

[b:9be792a534]Beste Mensen,[/b:9be792a534] :cry: Mijn harde schijf van 200GB is bij installatie maar herkend als een schijf van 130 GB. In het opstartscherm van het systeem werd wel weergegeven dat de computer de schijf van 200GB heeft herkend. De schijf is nu ook geformatteerd als een 130 GB schijf. Mijn vraag is nu: hoe kan ik de schijf volledig als 200GB kan formatteren. Tweede vraag: welk pakket kan ik het beste gebruiken voor het partitioneren van de harde schijf. Bij voorbaat mijn hartelijke dank, Edwin Dool :oops:
Link naar reactie
[quote:ca89c1e655="edwind"][b]Beste Mensen,[/bMijn harde schijf van 200GB is bij installatie maar herkend als een schijf van 130 GB. In het opstartscherm van het systeem werd wel weergegeven dat de computer de schijf van 200GB heeft herkend.[/quote:ca89c1e655] Er zijn 2 vormen van installatie/herkenning. 1. De Bios 2. Het besturingssysteem Als de Bios herkenning niet goed is, dan helpt alleen een Bios update. En anders op zoek naar een HD overlay programma. Het besturingssysteem, zoals WIndows is soms ook heel lastig. Afhankelijk van WIndows versie/update en wijze van partitionering. Welke procuedures heb je gevolgd?
Link naar reactie
Of gewoon volledig partitioneren in PM. Dat doe ik tenminste, FDisk zag mijn 80GB schijf ook niet en sindsdien gebruik ik altijd PM. Je moet gewoon even kijken of je bios de schijf goed herkent, is dat het geval dan met je gewoon Partition Magic gebruiken en zal alles gewoon werken. Anders moet je een biosupdate doen of op de site van de HDD fabrikant kijken wat zijn voor oplossing geven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...