Ga naar inhoud

AMD MoBo met P4 CPU....???


Aanbevolen berichten

Ik begin me nu een beetje eigen te maken in de hardware-wereld,wat tot voor kort voor mij een zeer vreemde wereld was. Maar ik heb nog een vraagje die volgens mij heel logisch is, maar waarvan ik het toch niet zeker weet................. Wat mobo betreft gaat mijn voorkeur uit naar de ASUS A7N8x deluxe, maar wat betreft de CPU kies ik toch liever voor de P4 2800 533 mhz FSB ipv de AMD Athlon XP 2800+, 333 mhz FSB. Nu is mijn vraag of een P4 CPU wel op een AMD bord kan?!?!?!? Wat raden jullie mij aan om aan te schaffen wat MoBO en CPU betreft? Thnx voor die links en info trouwens, word ik zeker weer wijzer van!!
Link naar reactie
[size=24:82c79d3154]Nee !![/size:82c79d3154] dit kan niet! Kijk eens op deze links: [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/pageloader.do?url=io_moeder.htm[/url] [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/pageloader.do?url=io_proces.htm[/url] [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/pageloader.do?url=io_geheug.htm[/url] Blijkbaar ben je toch nog niet zo erg eigen in de hardware wereld zoals je zegt. Maar dit is geen probleem. Leer hiervan. En veel succes! er valt nog veel te leren!! (staat overigens nog meer informatie op deze site misschien handig?)
Link naar reactie
P4 die heeft een hele andere constructie dan een AMD processor. Als je hem erop wil zetten, dan zou je hem NIET in een socket kunnen krijgen. P4 heeft ook een cooler nodig die dus NIET op een AMD-mama-plank kan. Als je liever een P4 processor wil hebben, dan moet OOK een P4 mama-plank kopen. :lol: Als je een processor gaat kopen zou IK toch een AMD Athlon XP processor kopen. Ik vind een 2100+ processor sneller als een P4 2.5GHz..... DAT VIND IK!!!!!!! :wink:
Link naar reactie
Ik had al een heeel klein beetje zo'n vermoeden hoor dat het niet kon, maar toch ff voor de zekerheid :oops: Dus in principe is een AMD bord (ASUS A7N8x deluxe) met een AMD CPU (zat te denken aan AMD Athlon XP 2800+, 333mhz FBS) de beste oplossing qua prijs/kwaliteitverhouding???? Ik vind die P4 mobo's en cpu's zo prijzig..........................
Link naar reactie
[quote:d4dfdb09f2="FTPserver"]P4 die heeft een hele andere constructie dan een AMD processor. Als je hem erop wil zetten, dan zou je hem NIET in een socket kunnen krijgen. [/quote:d4dfdb09f2] Met een hamer past alles [img:d4dfdb09f2]http://www.lan-g.com/phpBB/images/smiles/clown.gif[/img:d4dfdb09f2] [img:d4dfdb09f2]http://www.lan-g.com/phpBB/images/smiles/devil.gif[/img:d4dfdb09f2]
Link naar reactie
Dat is ongeveer het beste qua prijs/kwaliteit, zet er eventueel 400mhz geheugen in dan kun je de FSB van die Proc(die nu dus 333 is)een behoorlijk stuk OCen Ik heb zelf nu ipv die Asus een Abit NF7-s en die clockt voor mij persoonlijk nog wat beter over dan die Asus , en hij is ook nog es een stukkie goedkoper voor dezelfde features.
Link naar reactie
Het wijzigen van de FSB is dan ook officieel niet de bedoeling en behoort dan ook tot de categorie OC'en. Meer info daarover vind je in BA's OC-guide, een link vind je in de FAQ (bovenste topic). Verder is de Asus A7N8X Deluxe met een AXP 2800+ en een stickie 512MB PC2700 DDR prima hoor. OC'en is meer een hobby, die PC is dan al snel zat. En FTPserver, je kan zoveel vinden, maar een 2100+ is gewoon niet sneller dan een P4 2.5GHz. Dat is geen kwestie van een mening maar van een feit, kwestie afgedaan.
Link naar reactie
Ok, thnx ik ga dan voor de Asus A7N8X Deluxe met een AXP 2800+ en 512MB PC2700 DDR geheugen. Wellicht zal ik me in de toekomst ook maar eens met dat OC'en bezighouden, lijkt me toch wel handig........ Wat ik me trouwens nog even afvraag: waarom heeft een P4 CPU wel max. 800mzh FSB en een AMD CPU maar max. 400mzh FSB?!!??!Is het daarom wellicht niet beter om voor een P4 CPU te kiezen? (omdat deze dus meer FSB snelheid heeft)
Link naar reactie
[quote:5d1f04b009="Sonny01"] Wat ik me trouwens nog even afvraag: waarom heeft een P4 CPU wel max. 800mzh FSB en een AMD CPU maar max. 400mzh FSB?!!??!Is het daarom wellicht niet beter om voor een P4 CPU te kiezen? (omdat deze dus meer FSB snelheid heeft)[/quote:5d1f04b009] Kijk eens naar de geheugensnelheden, het beste geheugen wat op dit moment betaalbaar is is pc3200, deze haalt ddr400, de AMD heeft ook een FSB van 400mhz, dus die p4 moet in principe wachten op het geheugen.
Link naar reactie
[quote:0806b159e7="Sonny01"].......dus die p4 moet in principe wachten op het geheugen...... Wat bedoel je hier precies mee!?!?? [/i][/quote:0806b159e7] Wat hij zegt klopt niet. P4 gebruikt twee kanalen geheugen en is dus niet slechter af dan AXP. Maar dit is allemaal theoretisch geblaat, wat telt zijn de prestaties in geschikte benchmarks en de prijs.
Link naar reactie
[quote:d918d0e810="egslim"][quote:d918d0e810="Sonny01"].......dus die p4 moet in principe wachten op het geheugen...... Wat bedoel je hier precies mee!?!?? [/i][/quote:d918d0e810] Wat hij zegt klopt niet. P4 gebruikt twee kanalen geheugen en is dus niet slechter af dan AXP. Maar dit is allemaal theoretisch geblaat, wat telt zijn de prestaties in geschikte benchmarks en de prijs.[/quote:d918d0e810] hmm DDR is toch DDR Dual Channel bedoel je ? dat heeft AMD ook wel en anders is Intel Quadpumped :P maja of mijn Intel 3,0ghz zoveel sneller is als mijn 2600+ verschil merk je bijna niet, alleen in games, maar das een videokaart kwestie
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...