Ga naar inhoud

Temp cpu


Aanbevolen berichten

Is een temp. van 57 gr. voor een Athlon 2000 XP een normale temp. of moet hier meer gekoeld worden. Heb deze proc. pas geinstalleerd. Kan in de handleiding van het mobo niets vinden over temp. Ook bij de proc. geen info. Overigens werkt alles goed, behalve dat ik niet onder de indruk ben van de snelheid van mijn systeem. Nw., mob ECSK7VTA3, 512 Mb mem, pv 2700 (welke bussnelheid?) Windows 2000 prof. Kan er iets niet goed staan?
Link naar reactie
He linken naar andere fora is nergens voor nodig, beter dan dit forum vind je nergens (subtiele hint). Je PC2700 werkt op 166MHz ofwel 333MHz effectief. Daar profiteer je niet volledig van omdat de FSB slechts op 266MHz effectief loopt, maar dat geeft verder niet zoveel. Wat is er mis met de snelheid dan? Is het een gevoel of heb je ook verschrikkelijk slechte resultaten in benchmarks. Wat altijd wel wil helpen is de laatste drivers installeren en ik neem aan dat je begonnen bent met een schone Windows install? Heb je die temperatuur gemeten toen de PC idle was? Dan is het namelijk wel aan de hoge kant. Dat kan zowel aan een slechte cpukoeler als aan een tekort aan casefans liggen. Download CPUcool eens van www.podien.de Draai dan eens een half uurtje CPUburn en geef dan zowel je cpu als je casetemp.
Link naar reactie
[quote:85051e3e6e="Chappie"]Het is normaal. Soms kan 2 extra fans helpen. 1 fan blaast in (lager gedeelte) en de andere blaast uit (hoger gedeelte) in de kast http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/743765 sk2busdisconnect kan helpen. Lees goed door :)[/quote:85051e3e6e] ow jah, en daarnaast; ik heb dit zelf ook gedaan op mn ouwe Epox 8RDA+ moederbordje, en het helpt zeker wel (scheelt zo een graad of 4/5) maar dit werkt alleen als je CPU idle is. dus met gamen of films kijken bijvoorbeeld heb je er weer helemaal niks aan. daarnaast vind ik linken naar een ander forum ook niet echt not done; zit zelf ook vaak @Got, maar ik quote liever iets daarweg, dan een direct link :wink: (laten we het wel lekker bij dit mooie forumpje houden he )
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Wil ik er ook nog wat over vragen. Ik heb een watergekoeld systeem met een Athlon XP 2600 @ 3200. Door de FSB op 200 te zetten en de MP op 11. Eerst waren mijn temperaturen volgens mij nog onder de dertig graden, dat is, NA de OC. Nu heb ik ook fans in mijn kast zitten. Eentje achter de reset knop zeg maar, en twee bovenin de bovenkant van de kast, om de radiator koel te houden. Nu heb ik deze twee laatste uitgezet, omdat ik iets meer stilte wilde. Sindsdien is mijn temperatuur volgens mij omhoog gegaan naar 50 graden. Dat is, uren aanstaan met e-mule aan, en soms paar uurtjes championship manager ( weet niet of dit een zwaar spel is ) Zou deze verhoging enkel kunnen komen door die 2 fans die ik heb uitgezet? En dan nog, 50 graden is toch te doen? Thx Quinten
Link naar reactie
Humm, Als ik mijn compu opstart zie ik bij mijn bios 14 graden. goed. Ik klok m over naar 175. Volt naar 1,7. Kijk ik later. Nog 17 a 18 graden. Nu, Na veel NFSU gespeeld te hebben en meer is beide de kast en proc 29 graden. Is die een fout in de Sensors of kan het wel? Ik heb 2 casefans, Een enermax achter op de laagste stand en een (gemodde :lol: ) voor met dus een blad eraf :D. Edit// Hij staat in de bijkeuken op Zeil waaronder beton zit, misschien daarom???
Link naar reactie
[quote:6421f57a86="Interficior"]Humm, Als ik mijn compu opstart zie ik bij mijn bios 14 graden. goed. Ik klok m over naar 175. Volt naar 1,7. Kijk ik later. Nog 17 a 18 graden. Nu, Na veel NFSU gespeeld te hebben en meer is beide de kast en proc 29 graden. Is die een fout in de Sensors of kan het wel? Ik heb 2 casefans, Een enermax achter op de laagste stand en een (gemodde :lol: ) voor met dus een blad eraf :D.[/quote:6421f57a86] lijkt me wel een leesfoutje, want deze temps haal ik niet eens mnet mn WC setje. zitten ook nog 4 casefans in (2 achter en 2 in window) en dan nog wordt ie idle iets rond de 30 graden ofzo..
Link naar reactie
[quote:73ec5ef2e2="turbulence"][quote:73ec5ef2e2="Interficior"]Hoe weet ik dan hoe heet ie wordt? ik heb al aan mijn koelblok gevoeld en dat voelde echt lauw/koud aan.[/quote:73ec5ef2e2] thermometer? :P nee, serieus... wat voor cooler heb je erop zitten dan? en deze temps @ wat voor speeds haal je dat...[/quote:73ec5ef2e2] http://www.coolermaster-europe.com/sp5-8id2e-0l.htm met een Casefan erop met volgens mij dezelfde specs. CPU is nu 31. Ding wappert nu 2410 toeren/minuut en op 1,76 vCore lijn is 5,05 en 11,70
Link naar reactie
[quote:828f3143f7="Interficior"][quote:828f3143f7="turbulence"][quote:828f3143f7="Interficior"]Hoe weet ik dan hoe heet ie wordt? ik heb al aan mijn koelblok gevoeld en dat voelde echt lauw/koud aan.[/quote:828f3143f7] thermometer? :P nee, serieus... wat voor cooler heb je erop zitten dan? en deze temps @ wat voor speeds haal je dat...[/quote:828f3143f7] http://www.coolermaster-europe.com/sp5-8id2e-0l.htm met een Casefan erop met volgens mij dezelfde specs. CPU is nu 31. Ding wappert nu 2410 toeren/minuut en op 1,76 vCore lijn is 5,05 en 11,70[/quote:828f3143f7] In het bios kun je vinden bij welke temperatuur de processor uitschakeld. Waar je dat vind hangt van het merk bios af. Zolang het niet te dicht in die buurt komt lijkt het mij dat je niet ernstig bezorgd hoeft te zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...