Ga naar inhoud

amd 2800 met asus A7n8x


Aanbevolen berichten

Ben even de weg kwijt. Ik zag bij nieuwe installatie van moederbord Asus A7N8 de luxe met AMD 2800 barton met 2 x dual channel 256 ddr dat kloksnelheid iets van 1250 was. Nu kan ik dan nergens meer vinden maar ik heb de "snelheid" in de bios verhoogd naar 166 mhz. Ik weet echter niet of dit de optimale instellingen zijn. Wie kan mij liefst simpel uitleggen wat voor deze processor en mb de beste instellingen zijn, Ik heb geen verstand van overklokken dus daar begin ik (nog) niet aan. Gewoon stabiele instellingen. Is het overigens aan te raden om ook de bios via autobios te updaten? Bedankt voor jullie reacties Teejoo
Link naar reactie
fsb op 166mhz is goed omdat een 2800 op 333mhz draait( 2x166).met het opstarten zie je nu ( als het goed is ) amd 2800+. wat je geheugen betreft moet je ff aangeven of je pc 3200 hebt of pc 2700 . ik heb zelf pc 3200 en laat de geheugenbus op dezelfde snelheid meedraaien als de fsb. daarmee heb ik dus wat over ,en kan ik de timings wat strakker zetten. het makkelijkste is om je geheugen in te stellen op optimal .dan draait het altijd goed. :D
Link naar reactie
Voor zover ik weet kun je overigens nog geen enkel bios automatisch updaten, simpelweg omdat op enkele recente Phoenix BIOS'en na het BIOS geen contact met internet kan leggen. Is het niet gewoon een optie om de default settings te laden of gewoon een auto optie bij e.g. het geheugen die dan de snelheid oppikt die de hardware zelf aangeeft.
Link naar reactie
[quote:8db01511b1="Marcel de Reus"] Is het niet gewoon een optie om de default settings te laden of gewoon een auto optie bij e.g. het geheugen die dan de snelheid oppikt die de hardware zelf aangeeft.[/quote:8db01511b1] dat is idd een optie, maar de fsb zal handmatig op 166mhz moeten worden gezet .defaultstting =100mhz.geheugenbus gaat automatisch met de fsb mee.
Link naar reactie
[quote:d369fc5d68="Teejoo"]Ik bedoel eigenlijk het programma Asus live update dat Asus bijlevert. Overigens waar kan ik zien op welke snelheid mijn processor werkt? Het opstartscherm is zo snel weg dat ik het niet kan zien, of zijn daar programmatjes voor? Bedankt[/quote:d369fc5d68] als je geen problemen hebt zou ik het bios niet flashen.eventueel kun je de Nforce drivers updaten.en de snelheid van je proc. kun je in windows zien:start- uitvoeren( toets in: dxdiag - enter) als het goed is zie je een lijst met jou systeem incl. de proc.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...