Ga naar inhoud

AMD Duron of Intel Celeron?


Aanbevolen berichten

[quote:1d332a33b0="Ederveen"]@kajutsa: Bedankt voor het verwijzen naar reviews op internet. Heb je misschien ook zelf 'vergelijkbare' ervaring?[/quote:1d332a33b0] Sorry dat ik niet gelijk wat heb opgezocht voor je, maar dat kun je zelf ook! Ik heb net even 5minuten zitten zoeken, maar kan niets vinden waar je echt iets aan hebt. Dit komt omdat ECS en ASrock nou eenmaal niet zo vaak gebruik worden voor reviews en hun SiS chipset van de modellen die jij wilt zijn ook niet echt populair. Maar er valt denk ik wel wat te vinden hoor... gebruik: www.google.nl www.tweakers.nl www.tomshardware.nl www.anandtech.com etc Over het algemeen lijkt mij ASrock een betere keus dan ECS van wat ik net gezien heb, maar ik raad je nog steeds aan om voor bv een MSI te gaan. Die zijn ook niet al te duur en tegenwoordig heel goed en betrouwbaar.
Link naar reactie
[quote:9ccfc5cada="egslim"]Ben het eens met Vandread, Asrock is een beter keuze dan ECS. Johan de Gelas (bekende hardware-journalist van Aceshardware) vertelde dat in een bedrijf waar ze een paar honderd ECS borden hadden aangeschaft binnen enkele maanden 60 daarvan vervangen moesten worden.[/quote:9ccfc5cada] Tja, in mijn omgeving zijn er nu de afgelopen twee maanden ook 3 overleden. Betreffende twee ECS K7S5A's en een K7S5A Pro. Verder de problemen die sommige mensen ondervinden met de SB en met PC2700, maken dat ik ook zeg: liever Asrock.
Link naar reactie
[quote:36d5a30759]ECS, Asrock & PcChips dezelfde lay-out hadden voor 1 van hun moederborden met exact dezelfde specs en zelfs een op elkaar lijkende naam [/quote:36d5a30759] Dat wil niet zeggen dat de kwaliteit ook identiek is, het kan best dat het ene merk bijvoorbeeld betere kwaliteit condensatoren gebruikt die langer meegaan. [quote:36d5a30759]Tja, in mijn omgeving zijn er nu de afgelopen twee maanden ook 3 overleden.[/quote:36d5a30759] Dit is de reden dat ik in mijn artikelen moeite heb bepaalde borden aan te bevelen. Ook al zijn de specs, prestaties en prijs goed, duurzaamheid kan ik slecht beoordelen. En geruchten/anecdotes zijn natuurlijk onvoldoende om een product publiekelijk af te raden. Voorlopig doet ECS in elk geval niet meer mee... [quote:36d5a30759]Asus A7V8X-X mobo [/quote:36d5a30759] Heel mooi! :D
Link naar reactie
[quote:6d33d0e3f8="Orcer"]Ik zou gaan voor de amd, die is makkelijker te overklokken, mocht je daar in de toekomst aan willen beginnen.[/quote:6d33d0e3f8] zie het al voor me, zijn zusje met een durn 1600 @ 3,5 ghz met prometeia en alles er op en aan :) resultaat --> word start 2 sec sneller op 8) denk niet dat hij die pc wil overclocken
Link naar reactie
Ligt er met net aan wat voor AMD of Intel je neemt hoor. Het is absoluut niet zo dat AMD default beter te overklokken is. Als je op dit moment de AXP en P4 op OC gebied naast elkaar ligt zit er ook niet al teveel verschil tussen. De Barton 2500+ e.g. OC't vaak zo tot een 3400+ oid en een P4 Northwood komt ook best aan de 3.4GHz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...