Ga naar inhoud

vragen omtrend nieuw te bouwen computer


Aanbevolen berichten

De volgende spullen zin aangeschaft. Mobo Shuttle AK39N Proce AMD Athlon xp 2200+ HD DiamondMax 160 gb ata/133 7200 tpm HD 20 gb ata/66 3200 tpm (uit mijn oude pc) Geh 512 mb ddr 400 sdram Graf kaart Asus AGP-V6800 deluxe 32 mb ddr sdram (uit mijn oude pc) firewirekaart is ook aanwezig. dvd r/rw + dvd asus 8 speed Devolgende vragen komen bij mij op: De pc word het meest gebruikt voor het monteren van video en het nodige foto en D.T.P werk. 1 kan mijn oude hdd en mijn nieuwe hdd op de zelfde poort kwijt zonder problemen 2 Als dit mogelijk is (zie 1) wat is dan de best mogelijke indeling voor deze hdd b.v de 20 gb hdd als C met OS en prog en de snelle 160 gb hdd als indeling voor het capturen van video dus c master en de 160 op slave ???? 3 Of is een betere oplossing 20 hdd op master en de dvd player als slave poort 2 160 hdd op master en dvd r/rw + als slave ??? een betere oplossing hoor ik graag. Of de 20 gb hdd als backup gebruiken ??? 4 Ik kan er maar niet achterkomen of mijn graphicekaart (zie boven) op dit moederbord kan in verband met de spaning van mobo en kaart gaarne hier ook uitsluitsel over. (spaning grf kaart 3.3 v) 5 Het zelf bouwen van een PC is voor mij de eerste keer dus alle tips zijn erg welkom. Bedankt alvast.
Link naar reactie
[quote:2599878836="biker69"]De volgende spullen zin aangeschaft. Mobo Shuttle AK39N Proce AMD Athlon xp 2200+ HD DiamondMax 160 gb ata/133 7200 tpm HD 20 gb ata/66 3200 tpm (uit mijn oude pc) Geh 512 mb ddr 400 sdram Graf kaart Asus AGP-V6800 deluxe 32 mb ddr sdram (uit mijn oude pc) firewirekaart is ook aanwezig. dvd r/rw + dvd asus 8 speed Devolgende vragen komen bij mij op: De pc word het meest gebruikt voor het monteren van video en het nodige foto en D.T.P werk. 1 kan mijn oude hdd en mijn nieuwe hdd op de zelfde poort kwijt zonder problemen 2 Als dit mogelijk is (zie 1) wat is dan de best mogelijke indeling voor deze hdd b.v de 20 gb hdd als C met OS en prog en de snelle 160 gb hdd als indeling voor het capturen van video dus c master en de 160 op slave ???? 3 Of is een betere oplossing 20 hdd op master en de dvd player als slave poort 2 160 hdd op master en dvd r/rw + als slave ??? een betere oplossing hoor ik graag. Of de 20 gb hdd als backup gebruiken ??? 4 Ik kan er maar niet achterkomen of mijn graphicekaart (zie boven) op dit moederbord kan in verband met de spaning van mobo en kaart gaarne hier ook uitsluitsel over. (spaning grf kaart 3.3 v) 5 Het zelf bouwen van een PC is voor mij de eerste keer dus alle tips zijn erg welkom. Bedankt alvast.[/quote:2599878836] Je kunt je oude hd beter weglaten. Want als je de oude hd naast de nieuwe zet dan vertraag je de nieuwe hd alleen maar. Als de 20 gb b.v. udma66 heeft dan zal de nieuwe hd ook op udma 66 draaien. Correct me if i'm wrong.
Link naar reactie
[quote:808c307818="Vandread"]Asus AGP-V6800 = AGP 2x denk ik.... Geforce 256 (oftewel geforce 1?) is niet compatible met die setup dus :)[/quote:808c307818] Ik heb bij de aan koop van de nieuwe hdd 160 gb gelijk nieuwe kabels gekocht dus ik kan volgens jou mijn oude hdd 20 gb aan sluiten met deze kabels en mijn nieuwe hdd draait zo als hij zou moeten draaien 7200 tpm en geschikt voor videomontage???????? nog een maal een bevestiging. Bedankt al vast.
Link naar reactie
[quote:52984ad2d1="egslim"]Die kaart is geen probleem, hij is inderdaad AGP 4x. Dat betekent dat hij in alle AGP sloten past. Overigens is de beeldkwaliteit van veel oudere GeForce kaarten niet super, je bent dan beter af met bijvoorbeeld een Matrox voor fotobewerking.[/quote:52984ad2d1] Oke bedankt voor het snelle antwoord. Het is ook maar tijdelijk want ik wil eigenlijk een kaart voor twee monitoren voor de videomontage heb je nog een naam in gedachte????
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...