Ga naar inhoud

Waarom kan ik mijn CPU niet overclocken


Aanbevolen berichten

Waarom kan ik mijn AMD athlon xp 2800+ niet overclocken :evil: als ik in de bios de fsb 200x11 blijft als ik opnieuw opstart mijn beeld zwart, ook als ik de voltages op alle standen zet, dus van 1.650 tot en met 1.850 want hoger kan hij niet, blijft mijn scherm zwart, kan iemand mij vertellen op welke manier ik mijn cpu nog veder kan overclocken... ik heb 2800 maar als ik hoor dat de meeste mensen 2500 @ 3200 hebben zou je toch zeggen dat die 2800 makkelijk naar 3200 kan :lol: can somebody help me, explain? DNA4U
Link naar reactie
[quote:abc551a0ce="DNA4U"]Waarom kan ik mijn AMD athlon xp 2800+ niet overclocken :evil: als ik in de bios de fsb 200x11 blijft als ik opnieuw opstart mijn beeld zwart, ook als ik de voltages op alle standen zet, dus van 1.650 tot en met 1.850 want hoger kan hij niet, blijft mijn scherm zwart, kan iemand mij vertellen op welke manier ik mijn cpu nog veder kan overclocken... ik heb 2800 maar als ik hoor dat de meeste mensen 2500 @ 3200 hebben zou je toch zeggen dat die 2800 makkelijk naar 3200 kan :lol: can somebody help me, explain? DNA4U[/quote:abc551a0ce]mijn eerste ingeving is geheugen en ik denk niet dat ik de enige ben.
Link naar reactie
je kunt in het bios de agp bus handmatig terugklokken naar 66mhz (volgens mij is dat een standaard instelling). en wil je de fsb naar 200mhz knallen dan moet je pc3200 ram hebben .maar zelfs dan lukt het bij mij niet . heb iets inde faq gelezen dat de multiplier bij een barton gelocked is .mss dat het daar mee te maken heeft :D
Link naar reactie
[quote:d3f0d6321b="DNA4U"]maar athlon xp 2500 is toch ook barton, en die is wel te overclocken naar 3200 :-? en ik kan trouwens ook de multiplier omhoog doen, zal dat is proberen, zonder fsb omghoog te gooien[/quote:d3f0d6321b] probeer eerder eens de MP iets lager te doen.. MP overclocken is wel handig om wat meer CPU speed te krijgen, maar over het algemeen gezien win je er niet veel mee. als je mobo MP 12 trekt, kun je hem daar wel op zetten, en de FSB proberen te verhogen naar 185 MHz. het grote probleem bij jou zal toch je mem zijn.. die kan het waarschijnlijk gewoon niet bijlopen..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...