Ga naar inhoud

400 MHz geheugen draait op 166 MHz, hoe naar 400?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb op mijn moederbord, een A78NX Deluxe met een AMD 2800+ processor, 1 GB aan DDR 400 MHz geheugen. Tijdens het opstarten krijg ik in het opstartscherm te zien dat het geheugen op 166 MHz staat te draaien. Ik heb nu het idee dat ik niet het maximale uit m'n geheugen haalt. Wanneer ik de frequentie ga verhogen in de bios dan zie ik ook gelijk de cpu-frequentie veranderen. Er zijn dan zelfs momenten dat m'n computer niet meer opstart waardoor ik de bios-waarden weer terug moet zetten. Wie weet hoe ik het geheugen op een hogere frequentie kan krijgen zonder dat de processorsnelheid wordt veranderd. Met vriendelijke groeten, W.Tulp
Link naar reactie
Dat klopt, je haalt inderdaad niet het maximum uit je geheugen. Waarschijnlijk staat er in de bios ook een andere optie, zodat je alleen het geheugen aan kan passen, los van de processor. Om hierachter te komen kan je ook kijken in de handleiding van je moederbord als je die hebt, of zoek hem anders op internet. Veel succes!
Link naar reactie
er is al een keer iemand geweest met dit probleem, en ik heb het zelf ook gehad, alleen ik heb een msi 875P moederbord, ik heb het opgelost door mijn clock latency te verlagen van 2 naar 3... ik weet niet wat voor een geheugen je hebt, maar het kan zijn dat je moederbord een clock latency van 2 of 2,5 leest uit het geheugen, terwijl dit CL3 geheugen is... ik spreek uit ervaring... succes
Link naar reactie
[quote:4ab4cb3aef="Dot-cpu"]er is al een keer iemand geweest met dit probleem, en ik heb het zelf ook gehad, alleen ik heb een msi 875P moederbord, ik heb het opgelost door mijn clock latency te verlagen van 2 naar 3... ik weet niet wat voor een geheugen je hebt, maar het kan zijn dat je moederbord een clock latency van 2 of 2,5 leest uit het geheugen, terwijl dit CL3 geheugen is... ik spreek uit ervaring... succes[/quote:4ab4cb3aef] Je bedoelt verhogen? Van 2 naar 3 is immers verhogen. Typo?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...