Ga naar inhoud

wat voor mobo bij AMD 3200+ (ook wat meer vragen)


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan binnenkort een AMD 3200+ te gaan kopen.... Zou iemand mij kunnen vertellen welk mobo daar het beste bij past? Mijn broertje (koene) die vertelde me wel dat ik een ASUS/ABIT moet nemen maar dat vinden ik en me vader wat aan de dure kant...(mijn vader wil namelijk voorschieten.. :D :D DANK U PA) Ik heb ook gehoord dat je bij een processor verschillende type nummers hebt... Weet iemand waar ik kan vinden welk type nummer ik het beste kan kopen, omdat dat ik snelheid flink kan schelen... (Btw. ik ben niet te lui... ik heb l een tijdje gezocht...) MvG. Basxp P.S. (niet belangrijk) voor het mobo ben ik ook al een tijdje aan het zoeken... En mijn vader en ik willen vanavond een mailtje sturen naar de winkel... veel tijd had ik dus niet... dit betekent niet dat jullie moeten haasten, het is mijn fout... maar ik denk mss weten ze hier snel wat het moet zijn, ik ga vanavond alleen een indicatie mailen.... later word het egt duidelijker...
Link naar reactie
Misschien is dit iets: 89 lijkt me niet duur, en als je goedkoper wilt, krijg je zeker kwalitatief ook een slechter moederbord, en hiermee kan je ook nog goed uitbreiden. Asus A7V600 Prijs: EUR 89,00 Excl. BTW: EUR 74,79 Processor: AMD Athlon XP (Barton) 2500+ - 3200+, AMD Athlon XP (Thoroughbred) 1700+ - 2800+, AMD Athlon XP (Palomino) 1500+ - 2100+, AMD Athlon (Thunderbird) 650-1400 MHz, AMD Duron 600-1300 MHz Chipset: VIA Apollo KT600 Slots: 1x AGP 6x PCI (32 Bit) AGP-Standards: AGP 8x (0,8V) PCI-standaard: PCI 32 Bit, 33 MHz, 5 Volt Bussnelheid: 200-400 MHz BIOS: Award Geheugen: Slot: 3x DDR-DIMM Type: DDR-SDRAM Standaard: DDR266 (PC2100) DDR333 (PC2700) DDR400 (PC3200) Max. geheugen: 3072 MB Formfactor/Voeding: Form-factor: ATX Voeding: ATX Aansluitingen: Serieel: 1 Parallel: 1 Game: 1 Muis PS/2: Ja Toetsenbord PS/2: Ja Floppy: Ja Onboard controller(s): Type: IDE Ondersteunde protocollen: Ultra DMA/133 Aansluitingen intern: 2x 40-polig IDE max. doorvoersnelheid: 133.0 MB/s Kanalen: 2 max. Apparaten: 4 Type: IDE Type: Serial ATARAID Ondersteunde protocollen: Serial ATA/150 Aansluitingen intern: 2x 7-polig S-ATA max. doorvoersnelheid: 150.0 MB/s Kanalen: 2 max. Apparaten: 2 Extra info: Harde schijven kunnen als RAID 0 of 1 gebruikt worden Type: USB Ondersteunde protocollen: USB 2.0 Aansluitingen extern: 6x USB-A max. doorvoersnelheid: 60.0 MB/s max. Apparaten: 127 Sound: Chip: ADI AD1980 Sound MAX 6-Kanaal Ingangen: 1x Line-In 1x Microfoon Uitgangen: 1x Line-Out Onboard LAN: Type: 3COM 3C940 10/100/1000 Mbit Aansluitingen: 1x RJ-45 Toebehoren: Handboek (eng), driver CD, 1x Ultra DMA/133-, 1x DMA- en Floppykabel met ieder 3 aansluitingen, 2x S-ATA Kabel, Slotplaatje (2x USB 2.0 n Gameport), ATX-plaatje
Link naar reactie
Er is ook al een Asus A7V600-X (zelfde als beschreven, alleen een gewone LAn kaart, geen extra bracket voor USB, geen serial Ata kabels. Die zal wel een 10 euro goedkoper zijn. Andere Asus die goedkopre is (60 euro of zo) is de A7V8X-X Succes (je kan ook op tweakers.net kijken, dan zie je wat de gangbare prijzen zijn en dan kan je een keuze maken). Eventueel post je je keuze hier voor commentaar
Link naar reactie
je zou voor een 2500+ kunnen gaan en wat meer geld uitgeven aan de mobo. een A7N8X deluxe zou een mooie keuze zijn. vooral omdat deze gebruikt maakt van onboard soundstorm geluid en veel overklok mogelijk heden heeft. het schijnt zo te zijn dat 95% van de 2500+ processoren eigenlijk ondergeklokte 3200+ zijn. zo zou je 200 euro kunnen besparen en de de FSB was opkrikken.
Link naar reactie
[quote:9a6770af5e="basxp"]wat is dan een goed mobo zoals jij/U bedoelt? MvG, Basxp[/quote:9a6770af5e]de onboard geluids kaart is echt heel goed. en de kaart biedt veel overklok opties en is erg snel. daarnaast is ie niet erg duur. een 3200 is echt het geld niet waard. zeker niet als je voor 100 euro een 2500+ kunt kopen. die 300 euro extra kun je better besteden aan goed geheugen, bijv 1 gig twinx 400 drr van corsair.
Link naar reactie
[quote:37a33aca9a="Jasper G."]mobo heeft ook dergerlijk invloed op de prestaties. de meeste mensen die ik ken hebben liever een nforce mobo met een 2500+ dan een ander met een 3200+. de rating van de 3200+ is ook wat overdreven en is nauwelijks sneller dan de 2800+[/quote:37a33aca9a] Meer gelijk dan gelijk kan ik je niet geven :wink: Je merkt eerder het verschil tussen een KT600 en de nforce2 dan het verschil tussen een beetje fatsoendelijk geklokte 2500+ & een 3200+. Btw, de fsb van de 2500+kun je altijd verhogen mits je een beetje fatsoendelijk geheugen hebt. Zelfs met de Boxed koeler :)
Link naar reactie
dr komt waarschijnlijk een koeler op van thermalright(blok) met een goeie koeler... verder ben ik van gedachte veranderd door jullie :D bedankt! het word waarschijnlijk een AMD 3000+ met een Abt nf7-s en nu ben ik opzoek naar geheugen, ga weerst ff kijken naar dat geheugen uit het bericht van Jasper G. Basxp
Link naar reactie
[quote:00eb1f0c1e="basxp"]dr komt waarschijnlijk een koeler op van thermalright(blok) met een goeie koeler... verder ben ik van gedachte veranderd door jullie :D bedankt! het word waarschijnlijk een AMD 3000+ met een Abt nf7-s en nu ben ik opzoek naar geheugen, ga weerst ff kijken naar dat geheugen uit het bericht van Jasper G. Basxp[/quote:00eb1f0c1e]als je er toch een goede koeler op zet, zou je toch verwachten dan je er een goed overklokbare processor onder legt. volgens mij halen alle bartons mits een goede mobo (nforce) 3200+ snelheden en zelfs hoger. ik zelfs van gevallen gehoort waar een 2500+ op 2,7 ghz liep. dan is het toch eigenlijk zonde van je geld om een dure processor te kopen terwijl een 100 euro barton dezelfde prestaties kan halen en in feite ook dezelfde processor is.
Link naar reactie
[quote:3ffcde57c9="Jasper G."][quote:3ffcde57c9="basxp"]dr komt waarschijnlijk een koeler op van thermalright(blok) met een goeie koeler... verder ben ik van gedachte veranderd door jullie :D bedankt! het word waarschijnlijk een AMD 3000+ met een Abt nf7-s en nu ben ik opzoek naar geheugen, ga weerst ff kijken naar dat geheugen uit het bericht van Jasper G. Basxp[/quote:3ffcde57c9]als je er toch een goede koeler op zet, zou je toch verwachten dan je er een goed overklokbare processor onder legt. volgens mij halen alle bartons mits een goede mobo (nforce) 3200+ snelheden en zelfs hoger. ik zelfs van gevallen gehoort waar een 2500+ op 2,7 ghz liep. dan is het toch eigenlijk zonde van je geld om een dure processor te kopen terwijl een 100 euro barton dezelfde prestaties kan halen en in feite ook dezelfde processor is.[/quote:3ffcde57c9] Als je ver wilt komen met bartons moet je de MP unlocken, alle bartons van voor week 40 of 41 :roll: zijn MP locked. Dus kun je automatisch niet meer zover komen met overklokken. Een standaard 2500+ loopt op een MP van 11. 11*200 is 2200mhz. :oops: Beetje verkeerd gedacht. 2200mhz moet hij makkelijk kunnen lopen mits je geheugen hebt dat die 200mhz fsb trekt :)
Link naar reactie
[quote:0e348a103c="De Geest Van Oirlo"][quote:0e348a103c="Jasper G."][quote:0e348a103c="basxp"]dr komt waarschijnlijk een koeler op van thermalright(blok) met een goeie koeler... verder ben ik van gedachte veranderd door jullie :D bedankt! het word waarschijnlijk een AMD 3000+ met een Abt nf7-s en nu ben ik opzoek naar geheugen, ga weerst ff kijken naar dat geheugen uit het bericht van Jasper G. Basxp[/quote:0e348a103c]als je er toch een goede koeler op zet, zou je toch verwachten dan je er een goed overklokbare processor onder legt. volgens mij halen alle bartons mits een goede mobo (nforce) 3200+ snelheden en zelfs hoger. ik zelfs van gevallen gehoort waar een 2500+ op 2,7 ghz liep. dan is het toch eigenlijk zonde van je geld om een dure processor te kopen terwijl een 100 euro barton dezelfde prestaties kan halen en in feite ook dezelfde processor is.[/quote:0e348a103c] Als je ver wilt komen met bartons moet je de MP unlocken, alle bartons van voor week 40 of 41 :roll: zijn MP locked. Dus kun je automatisch niet meer zover komen met overklokken. Een standaard 2500+ loopt op een MP van 11. 11*200 is 2200mhz. :oops: Beetje verkeerd gedacht. 2200mhz moet hij makkelijk kunnen lopen mits je geheugen hebt dat die 200mhz fsb trekt :)[/quote:0e348a103c]ik dacht dat dat alleen gold voor de 2500+ maar hoe dan ook, zelfs met de mp locked kun je de fsb naar 200 opvoeren.
Link naar reactie
[quote:bed5262091="basxp"]k ben er denk ik al uit, ik ga die 3000+ overclocken naar ee 3600+, fsb van 166 naar 200 brengen, heb sowieso al een goed gekoelde case... mobo ABIT NF7-S(L) Is er een groot verschil tussen die L en de LS? Btw er komt geheugen bij dat kwalitatief te vergelijken is met corsair twinx... MvG, Basxp[/quote:bed5262091]ik weet niet of dat overklokken zal gaan lukken... misschien helpt [url=http://hardwareanalysis.com/content/topic/8507/?o=0]dit topic[/url] wel je keuze te veranderen en je een paar honderd euro besparen
Link naar reactie
[quote:3a8f096375="basxp"]dat kan echt, reken maar na met FSB, 2167 mhz real, 2167/333*400=[color=red:3a8f096375]3603.003[/color:3a8f096375] btw me cpu zal het dan wel moeten kunnen trekken... :( Me temps zullen dat denk ik wel halen... standaard 31 graden, krijg er een goeie koeler bij :D basxp[/quote:3a8f096375]uhm uit die som komt 2603.003 :lol: ik dacht dat je het anders moest berekenen. er zijn trouwens twee versies van de 3000 eentje met fbs 166 en eentje met fsb 200 volgens mij komen ze allebij niet veel verder met overklokken dan een goede 2500
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...