Ga naar inhoud

Problemen Koeler, Bios


Aanbevolen berichten

Ik heb nog een PC staan met een AMD Athlon 1GHZ processor en een Abit Kt7A-Raid moederbord. Mijn koeler was oorspronkelijk een Superorb, maar doordat die nogal veel lawaai maakte, besloot ik om die eindelijk eens te vervangen door een Arctic cooler (TC) silent... Probleem is, de koeler draait enkel snel als de CPU warm heeft en draait trager naarmate CPU koel is. Mijn bios (ID = WW) herkent geen snelheden onder de 2000RPM en geeft dus alarm als ik wil opstarten en sluit daarna automatisch af. Dit alarm kan niet uitgezet worden in Bios... Dus wat doe ik, ik sluit oude koeler aan op FAN 1 (die aan 5000 RPM draait) en de nieuwere koeler die op mijn CPU zit, is aangesloten op de FAN 2 (zo kan ik het probleem ietwat omzeilen) Ik dacht dus, ik zal even m'n Bios updaten... heb alle nodige informatie verzameld en Bios geflashed. Eerste keer dat ik flashte, was alles in orde maar er was nog steeds geen menu bijgekomen in m'n PC health status. Ik dacht, 2de keer flashen... wie weet. 2de probleem is nu, pc starte eerst wel op, bios draaide ook nog steeds maar begon dan te blokkeren enzo... nu start computer al helemaal niet meer op. Iemand enig idee hoe ik 2 problemen kan verhelpen? :) Pc staat nu eerst beetje af te koelen, misschien dat hij dan terug wil opstarten... Alvast bedankt... Mod: Ok, start nu al terug op ondertussen die PC... maar zit nog steeds met het probleem van die nieuwe Koeler.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...