Ga naar inhoud

AMD vs P4 voor Photoshop


Aanbevolen berichten

Mijn huidige systeem Amd 1800/512/2x80 GB is aan vervaniging toe. Ik denk op dit moment aan een Amd 3200 of een P4 3,06 met 1 GB intern erbij. Moederbord bv Gigabyte 7N400 voor de Amd of Gigabyte 81K1100 voor de pentium. Welke combinatie (of ander combo) zou m.n. bij Photoshop CS en andere fotobewerkingen het best presteren? Fred
Link naar reactie
[quote:a95098a6af="Marcel de Reus"]Afair is een P4 in Photoshop vaak net wat sneller dan een AXP. Verder is het zo dat je bij fotobewerking ook flink profijt van een RAID setup kunt hebben dus kijk daar ook eens naar.[/quote:a95098a6af] Idd, heb zelf ook een RAID0 setup gehad, en met photoshop (wat ik af en toe voor de hobby doe) scheelt dat een hoop. Misschien komen er dan 2xSATA schijven in aanmerking? Puur voor photoshop maakt het niet zoveel uit wat voor CPU je gebruikt, ik denk persoonlijk dat je met bijv een 2800+ ( :roll: ) ook nog wel uit de voeten kunt. Je kunt iig beter bezuinigen op CPU dan op geheugen. 1GB is minimaal aan te raden. Een simpel A4tje kan met een aantal layers al zomaar 300-400mb aan geheugen in nemen duz :wink:
Link naar reactie
1 GB zat sowieso al in de planning, ook een tweede harde schijf (160 gb ata), maar die was als backup gepland. Kan ik die in een raid setup nog daar voor gebruiken? Verder is botte rekensnelheid m.n. bij conversie van RAW files waarschijnlijk wel doorslaggevend, maar zeker weet ik dat ook niet. Het zijn wel het soort akties die irritant lang kunnen duren. Fred
Link naar reactie
[quote:cd8cd867d7="micky.g"][quote:cd8cd867d7="De Geest Van Oirlo"]1GB is minimaal aan te raden. [/quote:cd8cd867d7] Wat een totaal overtrokken advies! de gemiddelde gebruiker zal 1gb zelden tot nooit zinvol (volledig) gebruiken....[/quote:cd8cd867d7] Zoals ik al zei, een gemiddeld a4tje met een layer of 5-6 neemt al gauw een 300-400 mb van je geheugen in. En geloof me, met photoshop moet je niet gaan swappen want dan is het niet vooruit te branden. Daarom raadde ik al 1gb aan. Een duall channel setje van twinmos zit tegenwoordig rond de 160 euro duz dat valt ook nog wel mee.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...