Ga naar inhoud

abit zm6 466 andere processor plaatsen


Aanbevolen berichten

Hallo, Eén van onze computers heeft een abit zm6 mobo met een 466 celeron processor erop. Kan ik dit moederbord voorzien van een snellere processor? Zo niet dan zou ik graag een ander moederbord plaatsen zonder dat het echt gigantisch in de papieren gaat lopen. Dus alleen een nieuw mobo en een nieuwe processor, maar dat ik al het geheugen kan overplaatsen. Heeft iemand tips Features van het mobo Processor - Supports Socket 370 Intel CeleronR processor (Based on 66/100MHz clock) Chipset - Intel 440ZX(66/100MHz) AGPset Memory - Three 168-pin DIMM sockets support up to 256MB SDRAM module System BIOS - CPU SoftMenu™ II eliminates the need for jumpers or DIP switches needed to set CPU parameters Multi I/O - Two channels of bus master IDE ports connectors for up to four IDE devices Miscellaneous - 1 AGP slot, 5 PCI slots and 2 ISA slots
Link naar reactie
RTFM of de homepage dan weet je welke proc je erin kan doen. Een echt snellere proc erin zal niet gaan, nota bene dan moet je ze gaan ZOEKEN op de 2e hands markt. Weet niet wat je budget is : Er zijn mobo;s die zowel SDRAM [b:303d0c115b]OF[/b:303d0c115b] DDR geheugen ondersteunen. Gebruik je de sdram wat je wilt dan blijven de prestaties wel achter. Die krijg je weer als je DDR erin zet. Je kan er maar 2 reepje in doen Ik dacht dat Asrock (budgetline van Asus) er een heeft. Aopen AK32 heeft ze ook. Laatstelijk een oude Duron 1200 weer het licht laten zien door een ECS K7S5A Pro (je hebt ze met en zonder LAN) te kopen. HCC prijs 29 euro. Sdram erin en hij liep weer. Processor kan bijv een AMD2000+ met koeler zijn, dat zal zon 60-70 eruo zijn. Dus voor 100 euro heb je behalve USB 2.0 (4x) een machine die 3-4x so snel is. Succes
Link naar reactie
Gewoon een 2000+ met een ECS K7S5A Pro kopen idd. Je zal echter waarschijnlijk wel PC100 geheugen hebben, dus dat vertraagd de 2000+ flink, maar goed. Het is altijd nog veel sneller en makkelijker dan alleen de proc upgraden. Bovendien kun je er later alsnog een stickie DDR in plakken. Snelste proc die in je huidige bord kan is denk een P3 1GHz met 100MHz FSB en Coppermine core. P3's met een 133MHz FSB zullen langzamer werken en procs met een Tualatin core zullen niet werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...