Ga naar inhoud

Feedback nodig bij unlocken cache


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb een AMD 2000+ maar ik wil er graag iets meer over weten, hoe moet ik deze info interpreteren ? Dit staat op mijn processor: [quote:c74a24e4cd] AMD ATHLON tm AXDC2000UT3C 1030077271187 AQZFA 0343RPMW (C) 1999 AMD [/quote:c74a24e4cd] wie kan hier nuttige info uithalen ?? plz help me Grtz Rick aka NoepZor
Link naar reactie
Level 1 Cache: 128 KB Level 2 Cache: 256 KB Bussnelheid: 133 MHz Ondersteunde DDR-bussnelheid: 266 MHz Core-spanning: 1,75 volt I/O spanning: 3,3 volt Packaging: PGA Socket: Socket A Opmerkingen: "Thoroughbred" Processor voor 133 MHz Front Side Bus met "Double Data Rate" (DDR) Technologie. Door deze technologie kan er een Front Side Bus van 266 MHz bereikt worden
Link naar reactie
[quote:cfbe0ae993="DNA4U"]bijvoorbeeld, je gaat naar www.alternate.nl ga naar hardware, click op het kopje processoren, click vervolgens op kopje "socket a" click in het lijstje op amd xp 2000 bij info en je ziet alle informatie over die cpu[/quote:cfbe0ae993] nee dat bedoel ik niet, ik wil weten welke week deze CPU is gemaakt en welke stepping, zodat ik kan weten of ie goed overclockbaar is en of het wel een echte THORTON is, en geen TBRED.... Met Vriendelijke Groet, Rick
Link naar reactie
http://www.nforcershq.com/modules.php?name=News&file=article&sid=947 download dat proggie maar eens. deze leest je stepping en alle info uit. wat ik zo over die van jou kon vinden daar; jaar; 2003 week; 34 Batch; p downgraded from; 3400 (niet teveel waarde aan hechten) paar geteste steppings en hun score; [quote:0af5a45f9e]AQUCA 0307 MPM = 2618 @ 1.95 volt FSB=238 AQXCA 0311 UPCW = 2550 @ 1.95 Volt FSB=230 AQXDA 0314 MPMW = 2560 @ 1.8 Volt FSB=232 AQXEA 0324 UPCW = 2700 @ 2.1 Volt FSB= 237 AQXEA 0330 XPMW = 2730 @ 2.06 Volt FSB= 238 [/quote:0af5a45f9e] qua week zit je niet echt slecht, zit nog net voor de cores die veelal gelocked zijn. dit is vanaf week 40. kleine correctie nog; [quote:0af5a45f9e]Dit staat op mijn processor: Quote: AMD ATHLON tm AXDC2000UT3C 1030077271187 AQ2FA 0343RPMW (C) 1999 AMD [/quote:0af5a45f9e] zal wel AQZFA zijn neem ik aan. voer die stepping eens in op www.google.nl, soms zijn er wel hits te vinden...
Link naar reactie
[quote="turbulence"]http://www.nforcershq.com/modules.php?name=News&file=article&sid=947 download dat proggie maar eens. Als ik dat proggie opstart staat er gelijk dit: [img:a4500a2612]http://home.wanadoo.nl/szabad/plaatjes/amd3.jpg[/img:a4500a2612] Misschien simpel gesteld maar wat voor CPU heb ik dan. Als je wat veranderd in de instellingen heb ik wat anders.
Link naar reactie
peanuts :wink: gewoon stapje voor stapje proberen de max te bereiken.. weet niet wat voor merk geheugen erin hangt (pc2700 zag ik staan iig) maar er moet nog wel iets meer uit kunnen. Vcore hoeft niet altijd veel omhoog hoor.. ik kan mn XP1700 met gemak op 1,7 V zetten, en dan 2200 mhz draaien... hoeveel Vcore gooi je er nu doorheen? zolang de temperatuur het toelaat kun je altijd de FSB iets verhogen, en mocht ie dan instabiel worden, dan pas zou ik de Vcore echt gaan verhogen..
Link naar reactie
[quote:b5b8f730fe="turbulence"]peanuts :wink: gewoon stapje voor stapje proberen de max te bereiken.. weet niet wat voor merk geheugen erin hangt (pc2700 zag ik staan iig) maar er moet nog wel iets meer uit kunnen. Vcore hoeft niet altijd veel omhoog hoor.. ik kan mn XP1700 met gemak op 1,7 V zetten, en dan 2200 mhz draaien... hoeveel Vcore gooi je er nu doorheen? zolang de temperatuur het toelaat kun je altijd de FSB iets verhogen, en mocht ie dan instabiel worden, dan pas zou ik de Vcore echt gaan verhogen..[/quote:b5b8f730fe] volgens mij doet ie er niet veel op uit als ik fsb in bios hoger zet, en om em nu ineens op 200mhz te zetten :-? maja binnenkort ff een keer die extra cache unlocken, heb ik een 2600+ barton
Link naar reactie
[quote:fac2b06fa8="NoepZoR"]volgens mij doet ie er niet veel op uit als ik fsb in bios hoger zet, en om em nu ineens op 200mhz te zetten :-? [/quote:fac2b06fa8] hoeft toch ook niet in 1 keer.. ik doe dat misschien dan wel :-? , maar het is toch wel aan te raden in kleinere stapjes te gaan.... ik zie dat je nu als XP2600 draait.. FSB 166 mhz neem ik dan aan. probeer gewoon eens in stapjes iets hoger te komen, je komt dan vanzelf je max tegen. dan ga je zien waar de max ligt. - GEHEUGEN? - proberen iets meer voltage te geven. - timings iets slapper zetten - PROCESSOR: - MP iets omlaag. - Vcore verhogen - temperaturen controleren - ANDERE OORZAKEN: - Dividers AGP en PCI controleren en aanpassen indien dit problemen oplevert. zo kom je stapsgewijs wel aan de max. ga dan een paar mhzen daaronder zitten, en probeer de boel te fine tunen, door geheugen timings iets strakker te zetten etc....
Link naar reactie
  • 5 weken later...
ff een oud topic opgegraven, ben nu iets verder gekomen :) fsb doet ie wel degelijk wat op uit, maar bij fsb 175 is al cmos clear nodig :S fsb 170 is net stabiel, maar dit terzijde... Ik wou dus vanmiddag de cache unlocken, klasgenoot heeft me daarbij geholpen. we hebben de coating weggekrast tot de printbaantjes duidelijk zichtbaar waren, toen hebben we er zilverlijm in gedaan, maar hij blijft doodleuk op 256 kb cache staan, wij nog iets meer zilverlijm, maar nee hoor, nog steeds 256kb cache wie weet wat we fout doen ? [img:d6e6dcd230]http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/L8W9Z4O88K[/img:d6e6dcd230] Grtz NoepZor //offtopic ps.Vandread, mag ik weer over je stepping drammen, heb me thorton mishandeld :P :wink:
Link naar reactie
hmz rot voor je... op t.net zeggen ze opnieuw proberen.. beetje prutsen scratchen etc mijn duron unlock lukte in 1 keer :D en dit zit nou in zakelijk pctje (XP1900 dus en die loopt op 200fsb :P) maar als tie et helemaal niet gaat doen... dan heb je pech gehad vrees ik :oops: offtopic: ik heb nu XP2500 + LiteOn 8x dvd fikker dussuh smoel houwe ;) :lol: ohja en een extra wd800jb 8) (over tijdje misschien Raid5 maken :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...