Ga naar inhoud

overklokken Athlon xp Barton 2600+


Aanbevolen berichten

Goeieavond mensen. Ik heb nu een AMD Athlon Barton 2600+ draaien op 2800+ door de FSB op 166 mhz te zetten met een MP van 12.5 Dit draait stabiel op een Asus A7n8X Deluxe Gold met 256 mb Twinmos PC3200 geheugen dat ook op 166 mhz draait. Videokaartje is een Saphyre Ati Radeon 9600 XT met 256 MB Het geheel wordt gekoeld door een waterkoelingsset. Mijn vraag is nu of het mogelijk is om het op 3200+ te laten draaien. Dat is dus Mp 11.0 X FSB 200. Heeft één van jullie dat al geprobeerd? Zou dat kunnen op mijn systeem?
Link naar reactie
[quote:986b25eb2f="edwinteems"]Goeieavond mensen. Ik heb nu een AMD Athlon Barton 2600+ draaien op 2800+ door de FSB op 166 mhz te zetten met een MP van 12.5 Dit draait stabiel op een Asus A7n8X Deluxe Gold met 256 mb Twinmos PC3200 geheugen dat ook op 166 mhz draait. Videokaartje is een Saphyre Ati Radeon 9600 XT met 256 MB Het geheel wordt gekoeld door een waterkoelingsset. Mijn vraag is nu of het mogelijk is om het op 3200+ te laten draaien. Dat is dus Mp 11.0 X FSB 200. Heeft één van jullie dat al geprobeerd? Zou dat kunnen op mijn systeem?[/quote:986b25eb2f] Dat gaat wel hor :wink: Kijk eens op GoT, volgens mij wordt 95% van de 2500+'en er @3200+ geklokt, met luchtkoeling! Met die waterkoeling moet je volgens mij veel hoger komen dan @3200+! :)
Link naar reactie
[quote:c30f2d5787="edwinteems"]Dus ik hoef in mijn bios zo alleen de multiplier te veranderen naar 11.0 Volgens mij heb ik dat een keer geprobeerd, maar toen begon me geheugen te kutten zei dat stemmetje van asus, en startte de computer niet meer op :evil:[/quote:c30f2d5787] Nee, je met het wel in stapjes doen :P Maar ik weet bijna zeker dat je die 3200+ haal... Je geheugen is PC3200, dus aan je geheugen kan het niet liggen. :)
Link naar reactie
Als je te veel vrije tijd hebt en aan bezigheidstherapie doet, dan zou ik vooral per 1MHz doen. Maar het kan ook per 5MHz. Ik zou beginnen met 11*175. Dan per 5MHz de fsb verhogen, tot je bij de 200 zit. Als ie daarvoor al instabiel wordt (iets wat niet zal gebeuren, zeer waarschijnlijk), zoek je ff naar de maximale waarde, op de MHz precies :) Maar met waterkoeling kan je wel hoger komen dan 3200+ hor :wink:
Link naar reactie
Aight, de FSB staat nu op 200 MHZ. Hij geeft 3200+ aan bij het opstarten en in windows. In windows krijg ik ook een mhz aantal van 2,21 ghz Ik las dat asus niet goed de temp opneemt. Wie dan wel? Ik hoorde zoiets van de de temp die in de bios staat aagegeven betrouwbaarder is dan menig software dan bijv. asus probe. De overige instellingen in me bios staan op optimal. Is er verder nog iets hoe ik hem sneller kan maken, behalve door met de voltages te kloten?
Link naar reactie
misschien als het goeie twinmosjes zijn ja.. niet alle twinmosjes klokken lekker over in ieder geval... je kan wel de timings nog iets strakker zetten. op een Nforce2 bord is 11,2,2,2 de meest optimale setting. dat die 11 timing er bij zit zal misschien raar lijken, maar hiermee draaien de meeste (inclusief moi) de beste tijd in Pifast. ook een mooi proggie voor je om eens te zien of alles nog stabiel draait.. zoek maar even op deze pagina naar ''C!T Pi Fast Challenge'' je draait nu op 11x200 zie ik.. nette score, maar niet de meest winstgevende natuurlijk. met een goeie nieuwe revisie van dit bord moet je misschien nog wel iets meer halen. probeer maar eens te booten op 10,5x210 bijvoorbeeld. Vcore zal nu wel iets meer moeten worden? hoeveel gooi je erdoor heen op dit moment? ik kan dit draaien op 1,75 volt, probeer dat ook maar eens, moet te doen zijn.. je mem kan nu ook iets gaan tegenstrubbelen, misschien moeten die ook iets meer voltjes hebben..
Link naar reactie
het liefst kloot ik niet zo met me voltages. Scheit daar een beetje voor in me broek. Maar zoals ik al eerder opmerkte. Ik heb nu dus 11.0 x 200 mhz. Is het niet mogelijk om de FSB iets lager te zetten, zoiets al 185, 186, of misschien iets hoger, en me MP op 12.5 Dan zou ik dus een 3500+ kunnen krijgen, o.i.d Thx Quinten Oh, en me voltage is op dit moment 1.680
Link naar reactie
[quote:5b681b2ec2="edwinteems"]het liefst kloot ik niet zo met me voltages. Scheit daar een beetje voor in me broek.[/quote:5b681b2ec2] valt wel mee hoor.. doet geen pijn als je 2V door je CPU heen jaagt 8) maar serieus... 1,680 Vcore en dan 2200mhz tikken is niet gek. je kan echt zonder problemen wel 1,7 of iets hoger instellen, mits de temperaturen dit toelaten (wat zijn die btw???) [quote:5b681b2ec2]Maar zoals ik al eerder opmerkte. Ik heb nu dus 11.0 x 200 mhz. Is het niet mogelijk om de FSB iets lager te zetten, zoiets al 185, 186, of misschien iets hoger, en me MP op 12.5 Dan zou ik dus een 3500+ kunnen krijgen, o.i.d[/quote:5b681b2ec2] over het algemeen win je het meeste door te gaan overclocken op de FSB. de doorvoer van geheugencontroller naar de CPU gaat rapper op 210mhz dan op 185 mhz bijvoorbeeld.. mijn voorkeur gaat daar wel naar uit, net als menig ander persoon die de boel overclocked. het lijkt wel mooier dat de processor op meer mhzen draait, maar de doorvoersnelheid is nog van groter belang. nu is echter bij jou de vraag, kunnen je PC3200 reepjes dat trekken. wat misschien je nog beter zal overtuigen. Download maar eens Sisoft Sandra 2003 draai dan eens met je huidige settings deze test. in de balkjes zie je het aantal mb's per seconden staan. draai hem daarna maar eens op de manier die jij aangeeft (185FSBxMP12) en daarna op de manier van mij (205FSBx10,5MP) zul je direct zien dat de doorvoersnelheid een paar honderd MB/s scheelt..
Link naar reactie
Oke, dan vertrouw ik maar erop dat mijn manier niet werkt. Volgens CPUcool zijn mijn temps nu temp 1 36 graden temp 2 27 graden En nog over het weer geleidelijk omhoogschroeven van de FSB. Als ik dit per kleine stapjes doe, is er dan geen kans dat ik de boel overburn of verneuk ofzo? Ergste geval is dat de comp niet meer opstart?? En ff tussen neus en lippen door, is het mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen? Bij profiel kan je hem wel veranderen, maar slaat hij het zeg maar niet op??!
Link naar reactie
[quote:f467b9e7ff="edwinteems"]Oke, dan vertrouw ik maar erop dat mijn manier niet werkt. Volgens CPUcool zijn mijn temps nu temp 1 36 graden temp 2 27 graden [/quote:f467b9e7ff] zou bijna zeggen WTF, wat een mooie CPU temp, dat haal ik idle net met mn watercooling, maar toen kwam ik er achter dat we het over een Asus hadden :D temps van een Asus kun je ongeveer met 10 graden verhogen, 46 graden is echter nog geen ramp in iedergeval. Vcore verhogen zal dus zeker geen problemen opleveren, hou het wel eerst even in de gaten met Asus probe of MBM5 bijvoorbeeld. [quote:f467b9e7ff]En nog over het weer geleidelijk omhoogschroeven van de FSB. Als ik dit per kleine stapjes doe, is er dan geen kans dat ik de boel overburn of verneuk ofzo? Ergste geval is dat de comp niet meer opstart??[/quote:f467b9e7ff] nee, kan weinig kapot gaan... ik had laats windows kapot gemaakt door de FSB op 230 mhz te zetten, maar bij normaal gebruik kan er weinig misgaan. als ie het niet trekt, of er loopt iets tegen te werken, dan boot je PC gewoon niet. dat merk je snel genoeg. er is dan nog niks kapot. Zet gewoon je PC uit. Houd de Insert knop ingedrukt, en zet het systeem opnieuw aan (algemeen Nforce2 foefje) daarna boot ie als het goed is weer met de ''fail safe settings'' dus FSB op 100mhz geloof ik.. eerst even naar het bios gaan, en dingen terugzetten die je daarvoor hebt aangepast. misschien proberen Vcore iets te verhogen, en alsnog weer saven (doet ie het dan weer niet, dan trekt of je mobo,CPU,mem het gewoon niet) 1 Belangrijk ding die je niet moet vergeten; VERANDER NOOIT MEER DAN 1 SETTING, ANDERS WEER JE NOG STEEDS NIET WAAR MISSCHIEN JE PROBLEEM LIGT!! [quote:f467b9e7ff]En ff tussen neus en lippen door, is het mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen? Bij profiel kan je hem wel veranderen, maar slaat hij het zeg maar niet op??![/quote:f467b9e7ff] nee, dat kan dus niet... doe een mod even een PB, en die kan ervoor zorgen dat je naam veranderd wordt. misschien met jouw lage postaantal is het nog net zo handig om gewoon een nieuwe account aan te maken...
Link naar reactie
wat is dan het betrouwbaarste om je temps te meten? De temps die ik door heb gegeven, zijn gemeten door CPUcool. Ik las op tweakers, dat Asus probe niet zo betrouwbaar was. En welke is van me CPU bij CPUcool? Ik neem aan de hoogste temp of niet? Neem aan "temp 1" Nou, ik zal wel weer eens proberen me FSB omhoog te schroeven. Oh ja, en trouwens dat foefje over dat resetten? Insert ingedrukt houden? Hoor je dan ook wat ? Het is dus niet meer nodig om je kast open te schroeven en een jumpertje te ontspannen? ps wat denken jullie dat het max zou zijn om uit dit systeem te persen? Oh ja, en nog 1x? Het is beter voor me NU om de FSB te verhogen, dan proberen de MP eerst te verhogen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...