Ga naar inhoud

Primary ide channel...


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, telkens als ik de pc opstart staat onder het detecteren van de schijven de volgende regel: "Primary ide channel no 80 conductor cable installed" met de hd's op primary master en slave zijn geen problemen, de cdrom op secondary master werkt wel goed, maar ik kan niet branden met nero (nieuwste versie) en ecdc (nieuwste versie). maar met musicmatch jukebox kan ik wel branden! diverse keren aspi drivers opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. bij de fout meldingen staat, installeer de software opnieuw, neem een ander merk cd, installeer de aspidrivers, herstart de pc. dit alles zonder resultaat. mijn vraag is nu, heeft dit iets met elkaar te maken? en waar moet ik het verder zoeken? gr. dirk
Link naar reactie
[quote:a8481ea0bb="Mr.Dirk"]hallo allemaal, telkens als ik de pc opstart staat onder het detecteren van de schijven de volgende regel: "Primary ide channel no 80 conductor cable installed" met de hd's op primary master en slave zijn geen problemen, de cdrom op secondary master werkt wel goed, maar ik kan niet branden met nero (nieuwste versie) en ecdc (nieuwste versie). maar met musicmatch jukebox kan ik wel branden! diverse keren aspi drivers opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. bij de fout meldingen staat, installeer de software opnieuw, neem een ander merk cd, installeer de aspidrivers, herstart de pc. dit alles zonder resultaat. mijn vraag is nu, heeft dit iets met elkaar te maken? en waar moet ik het verder zoeken? gr. dirk[/quote:a8481ea0bb] wat de tekst al zegt je hebt geen 80 aderige kabel maar een 40 aderige kabel gebruikt voor je hd's groetjes Win2k
Link naar reactie
[quote:63c16a4f2f="Mr.Dirk"]ik heb dat met verschillende kabels geprobeerd maar de melding blijft.[/quote:63c16a4f2f] ja maar! heb je een 80 aderige kabel gebruikt ,als je die gebruikt dan komt die melding niet. er zit meestal een blauwe stekker aan die op maar een stand past blauw moet op het moederbord andere eind op de master midden stekker op de slave niet anders. groetjes Win2k
Link naar reactie
het probleem met de kabel is opgelost. de blauwe stekker zat niet op het moederbord, omgedraaid en de foutmelding was weg. maar kon nog steeds niet branden. nieuwste nforcedrivers geinstalleerd van nvidia, toen was er een probleem met spp/igp ata controller (niet genoeg bronnen). en nog enkele gele uitroeptekens in hardware. dus ik kies voor een nieuwe installatie van windows. bedankt voor de reacties. grtz dirk
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...