Ga naar inhoud

Koeling veranderd maar koelt niet goed!


Aanbevolen berichten

Hey mensen ik ben er weer met een probleem. :( Ik heb op mijn PIII 866 Mhz. zijn standaard koeler vervangen voor een Thermaltake Dragon Orb 3 zie [url=http://www.thermaltake.com/coolers/orb/A1135.htm]hier[/url]. Ik heb dragon orb 3 fan die 7000 RPM draait (A1135). Ik heb op de cpu Coolermaster Thermal Compound op gedaan en de koeler er op gezet. De pc inelkaar gezet en ik krijg telkens een piep. Die piep is later verdwenen maar de temperatuur wil nogal wel eens naar de 70/80 Graden Celsius schieten. Is dit normaal? Met de normale koeling zat die gewoon op 32,5 graden maar hij maakte ooit rare geluiden en kapte er gewoon mee enz. enz. Daardoor heb ik 'm vervangen. MVG. Teyfik
Link naar reactie
inderdaad, alleen op dat vierkantje (core) midden in... haal alles er maar weer eens af, en doe een druppeltje ter grootte van een rijstkorrel erop. smeer deze nu over de core heen met een oud pasje oid. het hoeft niet een dekkende laag te zijn (is geen verf ofzo :wink: ) zolang er overal maar een heel dun laagje opzit, als je de core er doorheen ziet dan is het goed..
Link naar reactie
[quote:dab13ec1f4="turbulence"][quote:dab13ec1f4="Vandread"]p3? is dat met een zichtbare core of zo'n heatspreader? [/quote:dab13ec1f4] hij heeft het over een klein vierkantje in het midden. nu kan dat haast alleen maar de core zijn waar hij op doelt niet :wink:[/quote:dab13ec1f4] Of dat ie de heatspreader bedoelt en dat ie denkt dat het hele mobo ook eronder gesmeerd moet worden :wink: Maar controleer eens goed of er absoluut geen ruimte tussen de heatsink en de core zit :roll: En de TS zegt dat het 'wel eens' gebeurt? Dan lijkt het mij echt dat de heatsink niet goed zit...
Link naar reactie
- Alle pasta eraf halen (was benzine) - Schoonmaken met water en zeep (geen restanten van de wasbenzine laten zitten) - Kloddertje pasta op de koelplaat smeren. Goed uitsmeren en daarna alles eraf schrapen met een oude bankpas. Dit is alleen om de koelplaat af te vlakken en op te vullen - Kleine druppel midden op de Core smeren en koeler plaatsen Als je dit aanhoudt, zit je meestal goed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...