Ga naar inhoud

niet opstarten beeldscherm


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Regelmatig moet ik mijn PC 2x uit en weer aan zetten zetten omdat bij het opstarten het beeldscherm niet wordt geactiveerd. Soms gaat het een aantal dagen goed en start het beeldscherm direct op. Dan ineens moet ik weer over gaan tot uit zetten omdat er met de monitor niets gebeurt. De Pc winkel heeft al twee keer een andere ( zwaardere) voeding geplaats maar komt er niet uit. Ik gebruik een LG Flattron type L1510 en Windows 2000. :(
Link naar reactie
[quote:eeef421963="Ballyono"]Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Regelmatig moet ik mijn PC 2x uit en weer aan zetten zetten omdat bij het opstarten het beeldscherm niet wordt geactiveerd. Soms gaat het een aantal dagen goed en start het beeldscherm direct op. Dan ineens moet ik weer over gaan tot uit zetten omdat er met de monitor niets gebeurt. De Pc winkel heeft al twee keer een andere ( zwaardere) voeding geplaats maar komt er niet uit. Ik gebruik een LG Flattron type L1510 en Windows 2000. :([/quote:eeef421963] heb je wel de lg monitordriver geinstaleerd Groetjes Win2k
Link naar reactie
[quote:08fa2c2fa8="Win2k"][quote:08fa2c2fa8="Ballyono"]Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Regelmatig moet ik mijn PC 2x uit en weer aan zetten zetten omdat bij het opstarten het beeldscherm niet wordt geactiveerd. Soms gaat het een aantal dagen goed en start het beeldscherm direct op. Dan ineens moet ik weer over gaan tot uit zetten omdat er met de monitor niets gebeurt. De Pc winkel heeft al twee keer een andere ( zwaardere) voeding geplaats maar komt er niet uit. Ik gebruik een LG Flattron type L1510 en Windows 2000. :([/quote:08fa2c2fa8] heb je wel de lg monitordriver geinstaleerd Groetjes Win2k[/quote:08fa2c2fa8] Hallo Win2K De juiste driver is geinstalleerd. Bedankt. ballyono
Link naar reactie
[quote:5590ce4a31="Ballyono"][quote:5590ce4a31="Win2k"][quote:5590ce4a31="Ballyono"]Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Regelmatig moet ik mijn PC 2x uit en weer aan zetten zetten omdat bij het opstarten het beeldscherm niet wordt geactiveerd. Soms gaat het een aantal dagen goed en start het beeldscherm direct op. Dan ineens moet ik weer over gaan tot uit zetten omdat er met de monitor niets gebeurt. De Pc winkel heeft al twee keer een andere ( zwaardere) voeding geplaats maar komt er niet uit. Ik gebruik een LG Flattron type L1510 en Windows 2000. :([/quote:5590ce4a31] heb je wel de lg monitordriver geinstaleerd Groetjes Win2k[/quote:5590ce4a31] Hallo Win2K De juiste driver is geinstalleerd. Bedankt. ballyono[/quote:5590ce4a31] je kunt ook nog kijken of je monitorstekker goed contact maakt met de videokaart geen kromme pinnen in de stekker wordt je monitor gelijk met de pc aangezet of staat hij altijd in st/by stand groetjes Win2k
Link naar reactie
[quote:08ba4b32fb="Win2k"][quote:08ba4b32fb="Ballyono"][quote:08ba4b32fb="Win2k"][quote:08ba4b32fb="Ballyono"]Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Regelmatig moet ik mijn PC 2x uit en weer aan zetten zetten omdat bij het opstarten het beeldscherm niet wordt geactiveerd. Soms gaat het een aantal dagen goed en start het beeldscherm direct op. Dan ineens moet ik weer over gaan tot uit zetten omdat er met de monitor niets gebeurt. De Pc winkel heeft al twee keer een andere ( zwaardere) voeding geplaats maar komt er niet uit. Ik gebruik een LG Flattron type L1510 en Windows 2000. :([/quote:08ba4b32fb] heb je wel de lg monitordriver geinstaleerd Groetjes Win2k[/quote:08ba4b32fb] Hallo Win2K De juiste driver is geinstalleerd. Bedankt. ballyono[/quote:08ba4b32fb] je kunt ook nog kijken of je monitorstekker goed contact maakt met de videokaart geen kromme pinnen in de stekker wordt je monitor gelijk met de pc aangezet of staat hij altijd in st/by stand groetjes Win2k[/quote:08ba4b32fb] Hallo Win2K De monitor staat altijd in de st/by stand. Ik zal een andere kabel gaan proberen, denk echter niet dat het hier in zit. Als de PC warm is start hij foutloos op. Het gebeurt alleen bij koude start. Bij de computerbouwer komen ze er okk niet uit. Za er denk mee moeten leven.
Link naar reactie
Ech niet hoor. Als je PC geen beeld geeft bij het opstartne hoef je nie te zoeken naar een driver, want drivers bestaan niet op BIOS nivo. Die heb je pas nodig als windows opstart. Ik heb vorig jaar een PC gebouwd, en elke keer als ik hem aan wou zetten, kreeg ik geen beeld. Als ik dan op reset drukte, deed hij het wel. Toen ben ik acuut terug gegaan om de VGA kaart om te ruilen en hoppa weg was het probleem. Videokaarten kunnen ook instabiel zijn hoor, dat hoeft niet aan de voeding te liggen. Kan wel aan de stroomvoorziening op het MOBO liggen natuurlijk of het geheugen van de VGA kaart. Heb je al eens opgestart met een andere VGA kaart of (nog beter) met een PCI videokaart. Je moet hier nooit genoegen mee nemen. Ik bouw al jaren zelf PC's en als je zulke problemen hebt ligt het altijd ergens aan de hardware. Vorige maand had ik ook PC gebouwd en die wou ook niet doorstarten. Toen bleek dat die knuppel er een stekkerdoos tussen had hangen met een bliksembeveiliging. Bij testen bleek dat die de stroom doorvoer dichtknijpt. Heb jij toevallig ook zo'n stekkerdoos of misschien slechte randaarde? Hoor ik nog wel dan. Succes
Link naar reactie
[quote:2d8194e6c5="hveene"]Ech niet hoor. Als je PC geen beeld geeft bij het opstartne hoef je nie te zoeken naar een driver, want drivers bestaan niet op BIOS nivo. Die heb je pas nodig als windows opstart. Ik heb vorig jaar een PC gebouwd, en elke keer als ik hem aan wou zetten, kreeg ik geen beeld. Als ik dan op reset drukte, deed hij het wel. Toen ben ik acuut terug gegaan om de VGA kaart om te ruilen en hoppa weg was het probleem. Videokaarten kunnen ook instabiel zijn hoor, dat hoeft niet aan de voeding te liggen. Kan wel aan de stroomvoorziening op het MOBO liggen natuurlijk of het geheugen van de VGA kaart. Heb je al eens opgestart met een andere VGA kaart of (nog beter) met een PCI videokaart. Je moet hier nooit genoegen mee nemen. Ik bouw al jaren zelf PC's en als je zulke problemen hebt ligt het altijd ergens aan de hardware. Vorige maand had ik ook PC gebouwd en die wou ook niet doorstarten. Toen bleek dat die knuppel er een stekkerdoos tussen had hangen met een bliksembeveiliging. Bij testen bleek dat die de stroom doorvoer dichtknijpt. Heb jij toevallig ook zo'n stekkerdoos of misschien slechte randaarde? Hoor ik nog wel dan. Succes[/quote:2d8194e6c5][quote:2d8194e6c5] Bedankt, Ik gebruik een gewone huis tuin en keuken stekkerdoos. De problemen zijn inderdaad ontstaan na het upgraden van het systeem door de PC winkel ( nieuw moederboard- kaart - extra geheugen enz). Na twee keer vervangen van de voeding gaven ze de moed al op. Ga dus weer terug met een kopie van jouw verhaal. bedankt[/quote:2d8194e6c5]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...