Ga naar inhoud

Boot CDRom instelling Bios IBM 300PL


Aanbevolen berichten

[quote:2bd5600a96="Marcel de Reus"]Kun je wel gewoon in het BIOS komen? Staat er niets in de manual?[/quote:2bd5600a96] Ik kan in de bios komen! Ik kan van alles veranderen, maar ik kan nergens iets vinden waarmee ik het kreng zo kan instellen dat hij eerst van CDRom boet. Ergens in een gedeelte waar niets is in te stellen staat dat bootmogelijkheden zijn. flop; HD; CDRom en L-120 of iets dergelijks(kan er wegens defragmantatie even niet bij) Gaat om een IBM 300PL. Het ding heeft vroeger in een bedrijf gestaan. Toen ik hem kreeg werd bleek dat hij voorheen v.e. netwerk-boot gebruik maakte (vermoedelijk inclusief bios update) Heb geen manual en kan er ook geen op IBM-site vinden. Ik heb daar eerder wel eerder een driver voor de videokaart te pakken gekregen. Mijn hoop is gevestigd op iemand die ook zo'n IBM 300PL met de zelfde Bios heeft of op iemand met een databank in het hoofd op op machine :D Groet, Henk.
Link naar reactie
[quote:22aea85df2="turbulence"]heb zo even geen Adobe reader op mn PC staan, maar kijk eens naar dit PDFje.. http://www.ibm.com/jp/pc/msinfo/windows2000/pdf/ibmpc.pdf weet niet of er wat instaat, was de enige hit die ik kreeg voor je op google...[/quote:22aea85df2] Helaas! niet had hem al bekeken met shuine ogen ;-)
Link naar reactie
[quote:3b83a7cc99="hveene"]Kan je wel de dip vinden om je CMOS te resetten dan? Begin daar dan maar mee.[/quote:3b83a7cc99] Ik heb inmiddels toch een online manual gevonden had eerst Engels maar ik geloof dat ik nu een compleet nederlands te pakken heb:http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4DHRRF en daarna link. ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/commercial_desktop/p35l4712.pdf Stel ik reset die CMOS: Wat gebeurd er dan? en wat moet ik daarna voor "fratsen" uithalen om het spul weer draaiend te krijgen. Ik bedoel dus: Moet alles opnieuw? Of werkt bios nog. Van biosupdate e.d. heb ik geen kaas gegeten; ben al blij als ik drivers en software op de goede plaats krijg. Henk.
Link naar reactie
[quote:1152ab0253="Marcel de Reus"]Als je CMOS cleart worden alle oorspronkelijke instellingen in het BIOS terug gezet. Dat kan geen kwaad en je hoeft geen verdere fratsen uit te halen daarna. Wat je ermee bereikt is dat hij waarschijnlijk in de standaard settings wel op CDROM boot stond ipv netwerk boot en dat wordt dan hersteld.[/quote:1152ab0253] Begrepen! en bedankt. Baadt het niet, schaadt het niet..., Alleen jammer dat ik mijn instellingen van nu niet even kan uitprinten (Aida geeft ze ook niet) Wordt dus even schrijven. Zal de bak over een week of twee openschroeven.
Link naar reactie
Kast toch maar opengeschroef en clear CMOS gedaan. Helpt niet kan nog steeds geen bootvolgorde in stellen. Zal den ik verklaard worden door????? Flash EEPROM-Versie NVKT49ANL "Within the security features are the settings for the power-on and administrator passwords. If you need to erase a lost or forgotten password, you must move a jumper to clear CMOS memory. Enhanced Security Information for PC 300PL Models. Some models have a new, Enhanced Security feature that provides extra protection for your administrator password, as well as your startup sequence settings. With Enhanced Security enabled, your administrator password and startup sequence area stored in a highly-protected, nonvolatile, security EEPROM module that is separate from CMOS memory and the EEPROM module that stores system programs. When your administrator password and startup sequence are locked in the security EEPROM, they remain intact even if the battery in your computer expires or is removed by someone." Of heb ik het mis?
Link naar reactie
[quote:f1438e208e="Marcel de Reus"]Nope, daar ligt het idd aan. Heb jij echter geen addmin passwd dan?[/quote:f1438e208e] Nee dus.! Koste een paar euro. Denk ook niet dat ik er nog aan kan komen. Zal dus een bootdisk met cdRom driver moeten worden. quote 2 : "Why is it drug addicts and computer afficionados are both called users?" Heb me rot gezocht. vindt het alleen met 1 "f" en is dan wat ik dacht. [aficionado, -a I adj 1. (que siente afición) ser ~ a la arquitectura to be keen on architecture; ser ~ a tocar la flauta to be fond of playing the flute 2. (no profesional) amateur II m, f 1. (entusiasta) lover DEP, fan; ~ a la ópera opera lover 2. (no profesional) amateur] Heb ik alleen een slecht woordenboek hoor! Groet, Henk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...