Ga naar inhoud

Problemen met Asus PC-DL Deluxe moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb wat problemen met het Asus PC-DL moederbord. De PC bestaat uit de volgende configuratie: - Chieftec DA-01SLD Silver Midi Tower Case - Power Supply Enermax EG465P-VE FM 24pins - Asus PC-DL Deluxe - 2x Intel XEON 2.8 GHz 512 kb cache 533Mhz - Corsair 512MB DDR333 32MX64 Twinx, CAS2, Matched Pair Low Latency - Corsair 1024MB DDR333 32MX64 Twinx, CAS2, Matched Pair Low Latency - 2x Western Digital Raptor WD360GD - Hard drive - 36.7 GB- standard - 3.5" - SATA-150 - 10000 rpm - Seagate Barracuda 7200.7 Plus - Hard drive - 160 GB -standard - 3.5" - ATA-100 - 7200 rpm - XFX FX5200/T 128 Mb PCI nVIDIA, TV-Out, Retail - LG DVD 16x48 OEM - ASUS DVD R/RW 4X +/-Retail 4XR,4XRW+/2.4XRW-,12X16X10X32X Er zitten dus 2 Raptor Western Digital WD360GD SATA-150 10000Rpm 36.7GB harde schijven in. Deze zijn geconfigureerd als RAID 0 (striping), dit wordt ook prima herkend, hierop heb ik Windows XP geïnstalleerd, echter zodra ik een willekeurige driver installeer in Windows (1e x VGA driver, 2e x Netwerk driver) en Windows gaat opnieuw opstarten dan krijg ik "bootdisk faillure, insert system disk and press enter". Ik kom dus met geen mogelijkheid meer in Windows terecht. Dit is nu al 2 x gebeurt. Ook staat in de bios alles correct betreffende de boot priority, deze staat zo dat hij als eerst gaat proberen op te starten van de SATA Raid controller. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, ik ben n.l al 2 dagen bezig om dit systeem normaal draaiende te krijgen.
Link naar reactie
Ik gebruik SP1 en de RAId drivers zijn up to date. Ik ben er zojuist achter gekomen dat het probleem zich alleen voor doet als de onboard netwerkkaart enabled staat. Als deze disabled staat gaat alles prima, maar meteen nadat ik in de bios de netwerkkaart weer op enabled zet dan krijg ik meteen weer de melding "diskboot failure......etc." Als ik hem dan weer disable dan krijg ik deze melding nog steeds en moet ik windows weer opnieuw installeren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...