Ga naar inhoud

AOpen AK73 Pro (A), bios problemen. (cmosclear howto??)


Aanbevolen berichten

Pozdrav, Ik heb een AOpen AK73 Pro (A), werkt prima! Nu ben ik de boel gaan opvoeren. Van 1000mhz naar 1200hmz, niet echt veel. Temps bleven gewoon netjes: CPU :: ietsje boven de 20 graden en CASE :: 19 graden constant. Toen heb ik de PCI CLK van x3 naar x4 verzet, en de voltages iets omhoog gedaan. Nu krijg ik echter een leuke melding dmv een stem door me speaker, dat er iets goedd mis is met me systeem. Ik kan nog steeds niet verstaan wat ze zegt whaha maar oke. Als ik het zou moeten raden zou ik zeggen: "Your consciense has had a problem" in het Nderlands "Je geweten heeft een probleem gehad." maar dat klopt denk ik niet, tenzij dit op de pc duid, dwz je pc's geweten (instellingen) heeft/hebben een probleem gehad, maar das wel erg ver gezovht Iig, ik kan nu dus niets meer met deze pc... Ik heb de batterij van de bios/cmos eruit gehad en en dag later er weer ingedaan, er is mij verteld dat dat zou helpen, maar dat hielp niks. Nu weet ik dat je de/een jumper kan verzetten, en dat dan je cmos weer leg is en gecleared. Ik weet nun waar die jumper zit, maar niet wat ik ermee moet. Stroom moet uit de voeding, en stekker uit mobo halen. En dan ? AOpen AK73 Pro (A) VIA KT133 (VIA VT8363 / VT82C686B AGPset) 3 DIMM slots (1.5GB Max) (er zit 512 in, sdram pc133) [color=red:f98399d7ea]SPECIAL FEAUTURES:[/color:f98399d7ea] Phoenix Die-Hard BIOS with external control Dr. Voice
Link naar reactie
PCI CLK verhogen klinkt als de snelheid van de PCI bus opvoeren... en dat is nooit goed :-? Bios battery eruit zou de cmos ook moeten clearen... aangezien de cmos dan nix onthoud en dus reset probeer dit eens: http://www.aopen.nl/tech/techinside/diehard.htm er zitten ook ledjes op, wat geven die aan? bron: http://www.aopen.nl/Products/MB/ak73pro.htm
Link naar reactie
Led van de hd brand niet, en de stroom brand ook niet. Alle fans e.d. gaan draaien. Led op mobo zelf zal ik u ff naar kijken BRB :wink: Ook een kale start werkt niet (mobo+mem+cpu+video) Ik kan niet Flashen, want ik kan helemaal niet booten. Ik zet de pc aan, wacht 3 seconden en dan komt dat fijne stemmetje... Dan kan ik resetten enzo helpt niks. Telkens weer hetzelfde... [edit] Lampje op mobo brand wel netjes [/edit]
Link naar reactie
wie heeft et nou over flashen... Once your BIOS is crashed, it is easy to save it back. First step is to set JP24* to Pin2-3 to boot up the system with BIOS 2. After that, please set the JP24 back to Pin1-2 Het kan ook zijn dat je je CPU gewoon gefried hebt ofzo :roll: of een ander onderdeel... dus varieer eens wat in onderdelen
Link naar reactie
Heb geen variatie onderdelen (geen losse onderdelen) liggen, iig niet die voor dit moederbord geschikt zijn dus dat kan niet... Enja, ik lees altijd snel de text door, dus ik zag wat met s\flashen en download dus dat kon al niet, weggeklikt... :cry: *slaat zichzelf voor de kop* /*memo to self: READ!!!*\ En ik zal die pinnetjes verzetten :D Thanx :D
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Probleem is nog steeds niet opgelost :cry: Of ik ben gewoon zo dedbiel dat ik niet eens een CMOS kan legen (dat hoop ik maar), of hij's gewoon helemaal kapot. Ik blijf hetzelfde houden. Ik wou een andere cpu plaatsen die ik voor een weekje had geleend, maar dat lukte niet want ik kreeg de koeler er niet af... Iemand nog ideen ? (die cpu is weer weg, dus weer geen var.onderdelen)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...