Ga naar inhoud

Een computer kopen.


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe computer kopen. Ik wilde weten of het erg moeilijk was computer onderdelen te kopen en zon een computer in elkaar te zetten. ik wil er zo'n 800 euro aan uitgeven zonder beeldscherm. [color=red:03d1a57f15][i:03d1a57f15][mod-edit]Topic titel aangepast, gr, Red Dragon [/mod-edit][/i:03d1a57f15][/color:03d1a57f15]
Link naar reactie
[quote:a7317aac6e="trabbit"]Ik wil een nieuwe computer kopen. Ik wilde weten of het erg moeilijk was computer onderdelen te kopen en zon een computer in elkaar te zetten. ik wil er zo'n 800 euro aan uitgeven zonder beeldscherm.[/quote:a7317aac6e] 1. Je topic-titel kan niet vet 2. Wat moeten wij hiermee? Kijk, ik vind het niet moeilijk (meer). Heb je wel eens een pc-case open gehad :wink: geintje... Dus ja, dat kunne wij niet voor jou beoordelen. :)
Link naar reactie
[quote:85b431fff7="tweakermatt"][quote:85b431fff7="trabbit"]Ik wil een nieuwe computer kopen. Ik wilde weten of het erg moeilijk was computer onderdelen te kopen en zon een computer in elkaar te zetten. ik wil er zo'n 800 euro aan uitgeven zonder beeldscherm.[/quote:85b431fff7] 1. Je topic-titel kan niet vet 2. Wat moeten wij hiermee? Kijk, ik vind het niet moeilijk (meer). Heb je wel eens een pc-case open gehad :wink: geintje... Dus ja, dat kunne wij niet voor jou beoordelen. :)[/quote:85b431fff7] Ik bedoel met is het moeilijk, waar moet je op letten met onderdelen bij elkaar gaan alle merken samen bijvoorbeeld. En als die in elkaar is gezet is het instaleren van de hardware niet ontzettend moeilijk.
Link naar reactie
[quote:d9a4ec4f84="trabbit"][quote:d9a4ec4f84="tweakermatt"][quote:d9a4ec4f84="trabbit"]Ik wil een nieuwe computer kopen. Ik wilde weten of het erg moeilijk was computer onderdelen te kopen en zon een computer in elkaar te zetten. ik wil er zo'n 800 euro aan uitgeven zonder beeldscherm.[/quote:d9a4ec4f84] 1. Je topic-titel kan niet vet 2. Wat moeten wij hiermee? Kijk, ik vind het niet moeilijk (meer). Heb je wel eens een pc-case open gehad :wink: geintje... Dus ja, dat kunne wij niet voor jou beoordelen. :)[/quote:d9a4ec4f84] Ik bedoel met is het moeilijk, waar moet je op letten met onderdelen bij elkaar gaan alle merken samen bijvoorbeeld. En als die in elkaar is gezet is het instaleren van de hardware niet ontzettend moeilijk.[/quote:d9a4ec4f84] Kijk, je moet goed letten of je moederbord alles wel ondersteunt, juiste sockets, enzo, gebruik anders eens een van de pc-builders op internet. [url]http://pcbuilder.alternate.nl/[/url] is er een. Ik wil niet zeggen dat je ook bij die winkel moet kopen, maar dan weet je tenminste wat er bij elkaar past :)
Link naar reactie
Mijn advies is om de componenten door de winkel in elkaar te laten zetten, zoiets kost je meestal ongeveer € 25. Dan draaien ze ook meteen een paar tests. Je betaald € 25 extra, in ruil daarvoor krijg je heel wat zekerheid terug. Een pc in elkaar zetten is niet moeilijk, maar er zijn ontzettend veel dingen die mis kunnen gaan.
Link naar reactie
Klopt, het ís simpel. Het wordt pas moeilijk als je tegen een probleem aanloopt, bijvoorbeeld een compatibiliteitsprobleem tussen het moederbord en het geheugen. En er zijn enorm veel meer mogelijke problemen. Het is al een paar maal gebeurd dat een kennis van me mij een pc in elkaar zag zetten en daarna besloot het zelf voor een vriend te doen. Uiteraard met zo goedkoop mogelijke onderdelen. Vervolgens gaat het mis en kan ik de boel komen oplossen.
Link naar reactie
[quote:98c88e8dc5="trabbit"]Ik wil een nieuwe computer kopen. Ik wilde weten of het erg moeilijk was computer onderdelen te kopen en zon een computer in elkaar te zetten. ik wil er zo'n 800 euro aan uitgeven zonder beeldscherm.[/quote:98c88e8dc5]Kijk ook eens of je een zgn. barebone, een klein computertje met maar een PCI slot en een AGP slot leuk vindt . Je moet er nog bij kopen 1 DVD-writer (zou ik zeggen), 1 flop en 1 harddisk (of 2 harddisks en geen flop) , een processor en geheugen. Leuk uitziend klein kastje, prima inbouw-manual er bij en alles paste echt goed. (Bij goedkope kasten is het nog wel eens wat wurmen). Wordt dus al half gemonteerd afgeleverd. Is echter niet geluidloos. www.shuttle.com is de bekendste, maar er zijn er meer.
Link naar reactie
[quote:24294f0b00="egslim"]Mijn advies is om de componenten door de winkel in elkaar te laten zetten, zoiets kost je meestal ongeveer € 25. Dan draaien ze ook meteen een paar tests. Je betaald € 25 extra, in ruil daarvoor krijg je heel wat zekerheid terug. [/quote:24294f0b00] Zeg dat niet te snel. Ik kocht laatst bij de groothandel 2 complete PC's door hun geassembleerd omdat ik er ff geen tijd voor had. En wat denk je; er startte er niet 1 op. :evil: Assemblagekostte 66 euro excl. BTW !!!! Kon ikzelf alsnog de PC's her-assembleren. (ik heb overigens wel de assemblagekosten gecrediteerd gekregen)
Link naar reactie
Let op de compatibiliteit (heb ik dat wel goed gespeld?) van je onderdelen. En maak vooral neit de domme fout een niet-ATX kast te kopen, zoals ik ooit heb gedaan. Vette dorrzichtige kast, med al veel led's er al in, voor maar 80euro. Bleek het mobo er niet in te passen. Dit zal je neit zogou gebeuren maar let er toch maar op :wink: Over dat in elkaar zetten van de pc door een 3rd-party...: Ik bouw hem liever zelf, dan weet ik gelijk hoe allles moet zitten, en hoe stevig je de boel hebt vastgedraaid, en tjah het is dan echt je EIGEN gebouwde systeem :D Aan de andere kant heb zo geen zekerheid over of alles zal werken (en goed), maarja dat moet je er maar voor over hebben. @Spidernet: Hadden ze die pc's dan gebouwd en direct naar jouw gebracht? Ik leef dus nog steeds in de waanzin-droom dat ze ded boel testen voordat ze het verkopen :roll: :cry: whaha!
Link naar reactie
zelf een pc bouwen is achteraf echt een kick als het lukt, maar mijn ervaring (heb ongeveer 3 computers opgebouwd) is dat het elke keer weer een stapje beter gaat. Maar reken op wat hoofdbrekens en ergenissen als je begint met knutselen! Maar in principe is alles wel vrij duidelijk en de manual van je moederbord zal voldoende de weg wijzen en komen er zelden echt onoverkomelijke problemen voor. Toch zou enige voorkennis wel kunnen helpen. Ik ben begonnen met een PII tje en toen langzaam hoger gegaan naar duurdere onderdelen. Op deze manier is het niet zo'n hele erge ramp als het helemaal mis mocht gaan. Voor 800euro kun je wel leuke spulltjes kopen en het zou zonde zijn als dit door foutjes verpest zou worden. Waar trouwens wel voor op moet passen is dat je niet electronisch geladen bent voor dat je gaat knutselen zodat je geen schokjes geeft bij het aanraken van je hardware. Een oplossing is een schakeling met de computerkast (die ge-aard is) en bijvoorbeeld je horloge, dmv een ijzerdraad ofzow.
Link naar reactie
[quote:3899cbc60b="turbo-pascal"]@Spiderne[b:3899cbc60b]d[/b:3899cbc60b]: Hadden ze die pc's dan gebouwd en direct naar jouw gebracht? Ik leef dus nog steeds in de waanzin-droom dat ze ded boel testen voordat ze het verkopen :roll: :cry: whaha![/quote:3899cbc60b] Ik heb ze laten bouwen door de groothandel omdat ik er even zelf geen tijd voor had, was een soort van spoedopdracht en ik heb hier momenteel meer te doen. Ze hoefde geen besturingssysteem te installeren, omdat hun "oude" erop moest. Blijkbaar gingen ze er vanuit dat ze alles goed hadden aangesloten en hebben dus niet de moeite genomen om ff de powerswitch te activeren. De 12volt voedingslijn naar het mobo was niet aangesloten; de schijven/DVD branders stonden allemaal gejumperd als slave en nog wat kleine dingetjes. Heel slordig dus en dat heb ik ze gemeld ook.
Link naar reactie
het is precies wat Van Draed zegt: vind je het leuk om zelf te bouwen, doen. vind je het niet leuk ,niet doen. stel jezelf de vraag wat je met je comp. wil doen ,gamen of alleen internetten ,of een combinatie daarvan. ik zou in jou geval naar een een computerzaak gaan en me eens goed laten informeren. ( verkooppraatjes heb je als je je oren open houd zo door)en als je toevallig een kennis hebt die wat meer van een comp afweet , in de auto trekken en meenemen!!.software installen kun jezelf wel en anders is er best wel wat hulp te vinden. gaat het fout: format c: en weer opnieuw. en 800,- euro is een leuk budget!! veel succes ,en laat ff weten hoe het gegaan is. :D
Link naar reactie
[quote:61df0043fd="trabbit"]IK denk dat ik de pc zelf bouw. Ik ben naar onderdelen gaan kijken maar weten jullie waar je op moet letten voor een geschikt moederboard voor de procesor, je ziet bv. moederboarden met een bus van 100 tot 400 mhz en van 200 tot 333.[/quote:61df0043fd] Wat wil je met je pc doen? Moet er een monitor bij voor dat geld? Ik zou gaan voor een AXP2500+ met dat budget.:) Deze proc. heeft (vind ik) een hele goed prijs/performance verhouding. Bovendien is ie ook nog eens lekker over te klokken. De 2500+ heeft een fsb van 166MHz, 333MHz effectief. Zorg er wel voor dat je dan ook geheugen koopt dat minimaal PC2700 is, anders is het geheugen te langzaam. Als mobo kun je gaan voor een EP 8RDA+ of een Abit NF7(-S). Dit zijn hele goede borden. Als je wat meer budget-bodjes wil, moet je zoeken bij ECS en Asrock. De grote van de harde schijf moet je zelf bepalen, ik weet niet wat je allemaal wil. Als grafische kaart kun je gaan zoeken voor een Radeon 9600 ofzo, past denk ik wel bij jouw budget :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...