Ga naar inhoud

Timings Memory


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij uitleggen wat deze timings inhouden? Heb namelijk mijn P4 2,4 op 2,8 lopen, valt er nog wat winst m.b.t. tot het geheugen te halen? Ik heb een latje Twinmoss 512 Mb Pc 2100 erin hangen! SiSoftware Sandra geeft dit aan: Logische/Chipset 1 Geheugen Banken Bank 0 : 256MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7CL 1CMD Bank 1 : 256MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7CL 1CMD Bedankt vast...........
Link naar reactie
[quote:84cfbacff2="Lionhead"]Kan iemand mij uitleggen wat deze timings inhouden? Heb namelijk mijn P4 2,4 op 2,8 lopen, valt er nog wat winst m.b.t. tot het geheugen te halen? Ik heb een latje Twinmoss 512 Mb Pc 2100 erin hangen! Bedankt vast...........[/quote:84cfbacff2] Kijk eens in de faq :) (ik heb eens een keertje netjes gezegd dat iemand de faq moet gebruiken... :roll: )
Link naar reactie
Ok, wat timings inhouden en hoe ik ze kan veranderen weet ik nu.... Maar betekent 2,5 3 3 dat ik dit geheugen niet op 2 kan zetten en dat 2,5 de laagste instelling is? En loopt een geheugen altijd gelijk met de FSB? En hoe zit het nu met het weergeven door Sandra dat bank 0 en 1, 256 Mb bevatten terwijl er maar een latje van 512 Mb inzit. Dual Channel of niet?
Link naar reactie
Als je toch dual chanel hebt(twee planken dus) Dan moet je ze in 1 en 3 zetten. Je timings zou ik zo houden(als je de 2de mogelijkheid neemt) want die zijn niet dramatisch langzaam. Wat je het beste kan doen is je CPU en je memory in een bepaalde verhouding klokken/instellen om het meeste uit je systeem te halen. Bijvoorbeeld: (ervan uitgaand dat je 2800 houdt, zo niet, dan in verhouding verderklokken) Mogelijkheid 1: CPU:Memory 5:4 155:124(je memory terugklokken en je cas bv op 2 zetten en de rest misschien ook wat lager)lukt dit? --> in verhouding verderklokken(let wel dat je temp de 65 niet haalt!) Mogelijkheid 2: CPU:Memory 1:1 155:155 je memory overklokken((aleen het aantal mhz)(weer in verhouding uiterraard)) Als je zeker weten geen dual chanel hebt kan je je memory beter op lagere timings laten draaien --> kan dit niet dan hogere snelheden. Ik weet niet welke mogelijk sneller is maar daar weten anderen ongetwijfeld een atwoord op! Succes!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...