Ga naar inhoud

vcore hogerzetten. kan dat?


Aanbevolen berichten

ik heb een duron 1,6 ghz, maar ik wil hem overklokken naar 2,2 ghz of nog hoger, maar als ik hem overklok daar 2,2 ghz krijg ik een fout melding: driver irql not less or equal. hoe kan ik die error weg krijgen en zorgen dat me comp stabiel draait? me computer is: duron 1,6 ghz msi kt4vl via kt400 chipset 512 mb DDR 333mhz Ati radeon 9600 256mb q-tec 350 watt low noise voeding een een goede cpu koeler ( aero 7 lite )
Link naar reactie
[quote:be7987db59="killdisease"]ja maar hoe? me vcore is standaar 1,5v kan ie 1,55v aan?[/quote:be7987db59] Ja, dat kunnen wij niet zien. Overklokken is proberen, niets is zeker. Als je 100% zekerheid wilt moet je niet aan overklokken beginnen... Ik denk (weet zeker) dat ie 1,55V aankan, hij zou eventueel wel hoger aankunnen (hehe, er zijn kerls die met een prommie er meer dan 2,40V door heen jagen.. Maar probeer dat maar niet met je luchtkoeling :wink: ) Het is gewoon proberen, goed op temp letten...
Link naar reactie
[quote:fc5056d551="killdisease"]als ik me vcore op 1,55 zet, me fsb op 183 zet en met multiplier op 12,5/13 ( dat is bij mij moederbord zo) is me cpu 2296 mhz, maar krijg ik een fout melding over ntoskrnl dat die beschadigt is..... wat is hier aan te doen??[/quote:fc5056d551] Waar krijg je die foutmelding? Het zou een software prob kunnen zijn dan.. Probeer anders de Vcore nog wat te verhogen. Wat zijn je temps?
Link naar reactie
driver irql not less or equal kan komen door te weinig vcore door je cpu en door ruzie van je mainboard met misschien wat andere componenten ook kan het komen dat je geheugen het niet trekt. -FSB eerst es lager beginnen (166/170) multiplier op 12,5 -Devider op 5/2/1 zetten -voltage zal ongeveer op 1,75 moeten mits je temp niet te hoog word, denk dat je cpu wel goed is aangezien die wel boot op die snelheid maar je voltage is dus gewoon te laag -brand je cpu een aantal uren in, dus echt 10/20 uur lang 100% cpu usage, word ie beter en stabieler van -de onderkant van je CPU blok spiegelglad maken want die is nogal slecht. dus eerst met 800 dan met 1000 dan met 1200 en misschien afronden met koperpoets oid :) Ik heb een slechte duron1600 die op 1,9 vcore 2000 mhz doet kijk en huil [img:8383516e66]http://members.chello.nl/fbrand/stabiel.jpg[/img:8383516e66] Aero 7 Lite = trouwes niet denderend goed maar wel okay Je geheugen is standaard 333mhz dus dat is ook neit echt geweldig voor FSB overclocken... of het moet infineon pc2700 USA zijn En je voeding is ook niet denderend voor overclocken .... niet echt stabiel ... wordt van mijn 550qtec ook niet echt enthousiast... ps: allemaal je bek houden over mijn stepping ja ik weet het so stfu
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...