Ga naar inhoud

Geheugen uitbereiding -> systeem trager...


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb mijn laptop met 128mb ram opgewardeerd. Dit was nodig omdat hij 'slechts' met 64mb was uitgerust en daardoor nogal traag was bij de zware programma's en enkele zelfs niet kon draaien. Nu blijkt echter dat de overall performance nogal wat is verminderd in de benchmark's. Is dit normaal ?, het is wel merkgeheugen...
Link naar reactie
Nee, dat lijkt me zeker Niet normaal. Is het wel de juiste soort geheugen en waarmee test je het? Probeer anders eens met alleen het nieuwe plaatje geheugen erin, misschien verbetert dat iets. Wat voor een laptop is het eigenlijk? Dit is zo een beetje gissen, je vermeld ook niet welk type geheugen je bijgeplaatst hebt Sdram, Ddrsdram, ander soort? Scenic20
Link naar reactie
Als je Windows 9x gebruikt wil een schone install wel eens een heel plezierig effect op de preformence hebben idd. De PC zou natuurlijk juist sneller moeten worden. Het zo echter kunnen dat de laptop e.g. met PC133 was uitgerust en je er een latje PC100 hebt bijgestoken, waardoor alle aanwezige modules dus op de snelheid van de langzaamste module gaan lopen, in dit voorbeeld is dat dus 100MHz.
Link naar reactie
Binnenkort komt er ook een nieuwe hd in. Dan ga ik een herinstall doen, een dualboot met win2000 en linux. Toch wel een beetje vreemd hoor, ik heb bewust voor de uitbereiding een benchmark gedraait en eentje na de uitbereiding. De prestaties gingen op alle gebieden naar beneden. Het is officieel door de Fabrikant aangewezen gecertificeerd geheugen op 100mhz (net als de 64mb die er al in zat). Enige pluspunt is dat ik enkele programma's nu kan draaien die anders niet eens wilden starten. Merkwaardig genoeg heb ik in Programma's als Dephi wel een (hele beetje maar) prestatie winst van enkele miliseconden....
Link naar reactie
wat zijn de specificaties van de laptop, wat voor cpu en belangrijker wat voor chipset? De wat oudere chipsets (bijvoorbeeld de intel 440 lx)hebben het probleem dat al het geheugen boven de 64 mb niet gecached kan worden. Aangezien windows het geheugen niet van onder naar boven vult, maar van boven naar onder, gaat je performance achteruit zodra je je geheugen uitbreidt boven de 64 mb. Maar nogmaals, dan moeten we eerst weten wat voor specs je laptop heeft. Als het een wat nieuwere laptop is speelt dit probleem uiteraard niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...