Ga naar inhoud

XP 2500 vraagje @ de die-hards over mp + stepping


Aanbevolen berichten

Okay binnekort heb ik een XP2500 op een KT400 (abit kd7) dus 200 fsb kan ik wel vergeten. ik haal max iets van 180/185 fsb (geheugen trekt et prima corsair pc3000 xms) Maar kan ik met een gelockte cpu wel gewoon de [url=http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html]ocinside.de/pinmodzooi[/url] gebruiken om een andere MP in te stellen? Anders haal ik natuurlijk de volle potentie niet uit die XP2500 en dat willen we wel En zijn er nog echt slechte barton steppings die ik moet vermijden? want voor zover ik zie zijn er niet echt slechte.... dussuh wat is de beste? :lol: ideetje (eerst antwoord op me vraag :P): zullen we es een DOC topic openen met algemene vragen etc.... mits dit mag van de modjes natuurlijk :) *whoei nieuwe avatar stuur maar pb of je hem mooi vind :P*
Link naar reactie
als de proc gelocked is, betekend dat juist dat je de mp NIET kan veranderen :P maar dat snapte je waarschijnelijk zelf ook al :P maar ik heb nog geen trucjes hiervoor gezien, dus dat kan je wel vergeten. en omdat ze vanaf week 40 al gelocked zijn kan je bijna geen niet gelockte kopen, sommige hebben wel geluk, want ik heb wel een paar mazzelaars gezien die een niet gelockte hadden. de steppings voor de de gelockte zijn AQZFA en AQYFA. dus eigelijk moet je die NIET hebben :P hoever je met de MP komt weet ik niet, maar als je fsb toch maar tot 185 gaat, maakt het verder volgens mij niet zoveel uit welke je neemt
Link naar reactie
Het is idd mogelijk je gelockte barton te unlocken. Het is echter wel priegelwerk. [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847892//]Even kijken[/url] Het is zelfs lastiger dan met bv. de oude Thunderbirds. Of [url=http://www.thenakedreview.com/forums/showthread.php?threadid=424]Hier[/url] Of op mijn site, bijna [url=http://home.hccnet.nl/powerstation/overclocktbird.htm]hetzelfde[/url]
Link naar reactie
[quote:b8253fa254="Jasper G."]er schijnt een mogelijkheid te zijn dat je je mobo kunt foppen en denkt dat je een 2500 mobile hebt. en dan kun je via een programma de mp veranderen.[/quote:b8253fa254] et iritante hiervan is dat je MP telkes als je een cold-boot doet terug gaat naar 11... dus daarom vroeg ik me af of je met die ijzerdraadjes op de socket zelf de boel wel kon veranderen :roll: want met die mobile kan je alleen kiezen tussen mps' van 6 tot 11x en ik wil juist hoge mp's anders haal ik nooit een hogere cpu snelheid
Link naar reactie
[quote:7db3e5e394="hjs"]Je moet gewoon een hoop winkels welke wel wat aan overklokken e.d. doen mailen of ze nog oudere cores hebben liggen. Desnoods een ander model of een Thorton. Mijn 2000+ haalt tenslotte ook de 2.3 ghz. (die komt bij eynstein vandaan)[/quote:7db3e5e394] smerig, ik kom niet verder als 2150 oid, fsb 170 ipv 166 is al instabiel :S hoe doe je dat??
Link naar reactie
[quote:0d1491087a="turbulence"]http://www.ocworkbench.com/2004/guides/unlockbartonwk43/unlockbartonwk43-1.htm voila... your personal AMD Barton WK43 unlockguide!! veel makkelijker dan dat gepriegel met draadjes rond die kleine pinnetjes!! succes ermee.... :wink:[/quote:0d1491087a] :roll: help... mama :P misschien es een paar keer doorlezen want ik heb dit soort zooi al gelezen maar dit vind ik iets *te* want ik heb geen zin in cpu's mollen etc .... ik ga eerst wel ff goed aan die shop vragen of ze niet toevallig nog een week 36je hebben liggen ofzo :lol:
Link naar reactie
sorry hoor, maar wat is er nu moeilijk aan dan???? daarnaast waarom; ''help mama''..... ik zie je nergens posten dat je het niet op die manier wilt, dan moet je zelf ook iets duidelijker zijn.. wel het gemak willen van vrije MP keuze, maar er niets voor willen doen :roll: :wink: dat je nog een ''oude'' week tegenkomt help ik je hopen... maar ik zou er niet meer op rekenen iig.... die pinmod zal ook wel opgaan voor de barton, neem aan dat jezelf ook al even op google hebt gezocht?? ik zie tig hits staan die vermelden naar de pinmod voor de barton... http://www.modfatha.net/unlocking_athlon_tbred.html zat guides te vinden om een Barton via een pinmod te unlocken, dus als antwoord op je vraag in je Topicstart; [quote:7c0c75bf98]Maar kan ik met een gelockte cpu wel gewoon de ocinside.de/pinmodzooi gebruiken om een andere MP in te stellen?[/quote:7c0c75bf98] ja dat kan dus :wink:
Link naar reactie
ik wil gewoon een MP van 13 of 14 instellen en dan 2300/2400mhz halen Het is niet zo zeer het moeilijk... het is dat ik te weinig geld heb om hem te verneuken en te weinig tijd om het goed te maken.... als ik om op de middelbare school zet had ik nog wel tijd... Maar me huidige opleiding en zakelijke bezigheden trek ik dat niet ;) en ik wil ook nog wel es wat leux doen.. andere hobby's dan pctjes :P frisse lucht enzo ^_^ en ps:ik heb et over mijn situatie dus die lezing van *ik weet wel tijd vrij te maken* heb ik niet nodig ;) een 9-5 baan geeft je meer vrije tijd dan fulltime skool + partner zijn in een VOF :lol: en ook nog af en toe willen golfen.. jaja hadden jullie niet gedacht he :P
Link naar reactie
[quote:d42825e4dd="Vandread"]en ik wil ook nog wel es wat leux doen.. andere hobby's dan pctjes :P frisse lucht enzo ^_^[/quote:d42825e4dd] huh??? frisse lucht? de enige frisse lucht die ik krijg is de airflow van mn fans in mn kast 8) :wink: nee, serieus. heb zelf ook een fulltime baan, maar ook ik weet telkens wel weet tijd vrij te maken om even met mn PC te kloten...
Link naar reactie
[quote:d46a3d9710="diniz"]DOC is dus op die manier te rommel te ocen of niet dan? BTW kun je beter een NForce II bord halen en met die duron aan de slag... Heb je meer plezier van...[/quote:d46a3d9710] 1e snap ik niet helemaal :-? DOC kan voor iedereen anders zijn ;) nforce2 komt er nog wel es... maar dan moet ik die 160 gig raid 0 leeg gaan fikken... die op de onboard raidcontroler zit :lol: en dat komt er niet echt van want het leecht er bijna net zo hard bij :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...