Ga naar inhoud

SPD not found


Aanbevolen berichten

Tijdens opstarten P2 350 krijg ik de melding SPD not found in Dimm 1-3 De computer start niet door in normale modus naar XP. Echter in safe mode wel, en het geheugen 256 mb is correct. Dit probleem is opgetreden nadat ik een andere video kaart had vervangen. In eerste instansie starte de Pc normaal op naar XP. Ik was de settingen van de Video kaart aan het wijzigen. De pc stopte op een gegeven moment, en na reset trad dit probleem op. Is het geheugen defect ? geeft wel 256 mb aan tijdens opstarten. Gaarne reactie.
Link naar reactie
Dit is mijn eerste post ( vandaar de uitleg :) ). Ik ben op deze forum beland omdat ik het een geweldig blad vind en graag mijn kennis wil opdoen en natuurlijk mensen wil helpen. Om terug te komen op jou vraag : SPD staat voor "Serial Presence Detect", dit is een EEPROM die op de memory modules zitten ( Dacht alleen op SDRAM? ). Als de SDRAM die je erin hebt en niet gebruik maakt van SPD krijg je dus de melding. Dit kan je verhelpen door in de BIOS de SPD settings te controleren. Grt 70373R
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...